Hey dames, Zoals jullie weten ben ik een petitie gestart, omdat het kabinet 3 IVF behandelingen naar 1 behandeling wil terugdraaien. Gisteren ben ik hierover geïnterviewd wat heeft geresulteerd tot dit stuk in het Algemeen Dagblad: http://i52.tinypic.com/ezik95.jpg
Interessant artikel. Goed verteld van je! Ben het alleen niet eens met dat figuur professor drs. Johan Polder die aan het eind van het artikel aan het woord komt. Van zijn woorden gaat mijn bloed koken, zeg maar....:x En er staat aan het eind van het artikel ook dat er mogelijk geen kamermeerderheid is die tegen deze plannen zijn? Of lees ik dat verkeerd....?
3 niet 1 IVF pogingen vergoeden | petities.nl @ Be Happy, nee ben daar helaas ook niet blij mee . Vanavond om 20.20 uur op Nederland 2 gaat iemand van Freya een debat aan met iemand van de VVD (mits diegene komt) anders wordt het een pittige ondervraging met onze standpunten e.d.
Hallo Babii, Wat goed dat je een interview hebt gedaan! Ik heb het artikel gelezen en schiet inderdaad wel vol van het laatste stuk. Hopelijk komt er wel iemand van de VVD waarbij Freya in kan laten zien dat 1 IVF vergoeding veel te weinig is. Ik ga zeker kijken! Thanks! Liefs, Misty
Goed artikel en ja ben het ook niet eens met Johan Polder maar het is wel goed dat een krant 2 kanten van het verhaal laat zien. Ze moeten tenslotte wel objectief blijven. Wat die kamermeerderheid tegen dit plan betreft, dat zal inderdaad afwachten worden. Freya zal goed moeten gaan lobbyen bij klein Christelijk, Partij voor de Dieren, D66 en toch ook de regeringspartijen. Maar het zal moeilijk worden om die meerderheid te krijgen. CDA + VVD + PVV = 76 zetels PVdA + SP + Groenlinks = 55 zetels D66 = 10 zetels, CU = 5 zetels, PvdD = 2 zetels, SGP = 2 zetels = totaal 19 zetels plus die 55 kom je op 74 zetels. Dus geen kamermeerderheid.
Hmm, klopt het wel: Vanavond 20.20 Nederland 2? Ben namelijk aan het kijken, maar er is nog geen debat??? Liefs x
Goed van je zeg!! Alleen wat een dom ge-emmer over dat eerder proberen zwanger te raken!!! Jouw leeftijd staat ook in het artikel!!! 22 jaar!!! Willen ze dat meiden tegenwoordig met 13 gaan starten met proberen zwanger te raken!!!
Jammer dat er niemand uit de politiek was om te reageren, beetje laf, wel een voorstel doen maar het niet durven verdedigen. Wat die presentator betreft, die moet kritisch zijn, dat is z'n vak dus daar heb ik niets op tegen. Je zult tenslotte met goede argumenten moeten komen om "onwetenden" te overtuigen.
Wat triest dat er niemand van de politiek aanwezig was zeg! Watjes. Wel een grote mond, maar niet durven verdedigen. Blij dat die man van Freya het duidelijk verwoordde en dat er ook een ervaringsdeskundige (moeder door IVF) in beeld kwam. Hoop echt dat ze de bezuinigingen nog eens gaan nakijken in de politiek! Liefs x
Leeftijd als tegenargument vind ik erg zwak. De politiek heeft vrouwen jaren aangemoedigd om vooral door te leren en te gaan voor een carriere. Dit alles in het kader van de emancipatie. Nu dit oa. tot gevolg heeft dat vrouwen gemiddeld later aan een gezin beginnen kunnen ze niet ineens de handen af trekken van de negatieve consequenties hiervan...
Marnatman heeft het opgenomen en even op youtube gezet voor degene die het gemist hebben: YouTube - Uitgesproken: IVF
Ja die zijn dus gewoon niet gekomen . Erg jammer hoor!!! Ja mijn leeftijd staat inderdaad in het artikel, maar ze proberen er meer mee aan te geven dat ook jonge stellen met zulke problemen kampen haha. Me schoonmoeder had dat artikel al gelezen, die belde me vanochtend op. En ik echt: oooo staat het nu al in de krant haha.
Ze hadden mijn in eerste instantie gevraagd te komen, maar weet zeker dat ik die vragen niet kon beantwoorden. Dus heb ErikJan (van Freya) gevraagd dit te laten doen, die heeft meestal erg goede argumenten .
Thanx marnatman, nu kon ik het even kijken. Jeejt echt laf dat er niemand is op komen dagen maar ErikJan heeft zich goed staande gehouden tegenover de kritische presentator.