Gonal-F en Cetrotide spuiten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MenM, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MenM

MenM Actief lid

Sinds 5 dagen ben ik nu bezig met het spuiten van Gonal-F. Dit was redelijk goed te doen. Makkelijk omdat het in een kant-en-klaar spuit zat en niet zo veel was. Nu moest ik vanaf vandaag ook de Cetrotide spuiten. Behalve dat het nog gemengd moest worden, was het spuiten ook wat lastiger. Veel meer vloeistof en toen ik de spuit eruit haalde, kwam er ook wat meer als een druppeltje vloeistof weer naar buiten. Terwijl ik de spuit er toch nog even in heb gehouden en mijn huid al los had gelaten.

Hier heb ik dan wat vragen over. Ik zal het maandag ook wel in het UMC vragen, maar goed, het is nog geen maandag, dus misschien dat hier één van de dames een antwoord op heeft.

Hoe erg is het, dat er weer wat uitkomt?
    En is het erg wanneer het jeukt?

Alvast bedankt!

x M

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb beide bij 6 behandelingen gebruikt (ICSI in eigen cyclus in het UMCG).
    Als er wat meer uitkomt, dat geeft niet (ik heb daar ook al een keer voor gebeld).
    Jeuk heb ik er ook wel van gehad, is gewoon een reactie op de vloeistof.
    Als het echt te gek wordt vooral bellen hoor! Mijn ervaring is dat ze goed omgaan met onzekerheden.

Heel veel succes!

crystals vindt dit leuk.
  3. MenM

MenM Actief lid

Dank je Elmo voor je snelle reactie!
    Ik zal het maandag zeker vragen (moet ik toch naar het UMC voor 1e echo).
    Je antwoord stelt me in elk geval wel gerust.

x M

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je zit ook in Groningen?
    En is het ook eigen cyclus? Ik heb namelijk buiten Groningen om niemand ooit gehoord over deze combinatie van spuiten ;)

Heel veel succes in elk geval!

5. MenM

MenM Actief lid

Nee, sorry! Ik zit in het UMC Utrecht. In Utrecht doen ze 2 combinaties. Òf Gonal-F en Cetrotide òf Puregon en Orgalutran. Voor mij dus de 1e combinatie. Ik doe een korte IVF (zoals ze het daar noemen) in mijn eigen cyclus.

Jij hebt ook al aardig wat behandelingen achter de rug gehad zeg! Nu maar lekker genieten van de kleine. Ben je al voor een 2e bezig?

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ah, zo zie je maar weer wat het allemaal kan veranderen en verschillen zeg!
    Maar je werkt nu wel met zeg maar 1 follikel? Dan zou Groningen eindelijk niet meer het enige zh zijn die eigen cyclus aanbiedt!

Ja, we genieten zeker van onze kleine man.
    Alles op zijn tijd ;)

7. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Nog iemand die deze combinatie van medicatie/spuiten gebruikt! Ik gebruikte deze namelijk ook bij de 1e icsi poging.
    Herken direct wat je schrijft over de cetrotide.
    Bij een druppeltje uit de spuit laten komen -> kwam er een klein straaltje uit en inderdaad; die jeuk!
    Had ik ook alleen maar bij de cetrotide.
    Geef dan maar de gonal f pen, makkelijk in gebruik!

Heb je bijwerkingen/klachten tot nu toe?
    Ik had nergens last van gelukkig! Hoefde uiteindelijk ook maar 7 dagen te spuiten in totaal, 2 dagen daarna had ik al de punctie.

Hopelijk verloopt het voor jou ook zo vlot!
    Succes er mee!
    liefs

8. MenM

MenM Actief lid

Ik noem het in mijn eigen cyclus, omdat ik vanaf dag 2 ben begonnen met de Gonal-F. Ik heb vooraf geen pil of andere hormonen hoeven gebruiken. Vanaf vandaag spuit ik dus ook de Cetrotide. Door de stimulatie komen er hopelijk wel meer follikels tot rijping. En krijg ik rond 2 weken spuiten de punctie.

9. MenM

MenM Actief lid

Hoi Esser!
    Dat is snel, na 7 dagen! Hoe staat het nu met de ICSI?
    x M

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow zo, dan is Groningen nog steeds de enige met eigen cyclus denk ik.
    Nou ja, hoe minder hormonen hoe beter natuurlijk!

11. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Nou, onze 1e poging is helaas mislukt.....
    Nu ben ik bezig met het slikken van progynova, dit er voorbereiding van een cryo terugplaatsing.
    Uit onze 1e poging waren 20 eiblaasjes aangeprikt dmv de puntie. 15 bruikbare eicellen gevonden.
    Uit die 15 eicellen zijn uiteindelijk 9 embryo's ontstaan.
    1 topembryo is teruggeplaatst en van de overige 8 embryootjes zijn er 6 'invrieswaardig' gebleken.

6 cryo's liggen nu dus te wachten in de vriezer... ;)
    Als alles nu met de progynova en de ontdooiing goed verloopt, dan hebben we op 12-01 de terugplaatsing.
    Spannend dus.....

Wanneer kun jij ongeveer dan je punctie verwachten?
    liefs

12. MenM

MenM Actief lid

Esser,

Dat is balen van jullie 1e poging! Maar jullie zijn wel voorzien van veel embryo's! Dat is een goed teken! Heel veel succes bij de volgende terugplaatsing. Ik zal voor jullie duimen!

Wij houden wel rekening met een minimale kans op het lukken van de IVF. Maar we weten ook dat de kans nu groter is dan zonder IVF, dus is onze hoop ook wel weer groot... (lekker dubbel allemaal).

Maandag heb ik een 1e echo. Ik weet helemaal niet wanneer ik de punctie kan verwachten. Zelf dacht ik ongeveer 2 weken vanaf de 1e injectie, maar ja, als het zo snel gaat als bij jullie... Ik wacht het wel af.

x M

13. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    MenM, ik duim voor je vandaag!
    Laat je weten hoe het is gegaan?
    liefs

14. MenM

MenM Actief lid

Hoi,

Nou, vandaag dus echo gehad. Op beide eierstokken waren meerdere (aan één kant 5 en de andere kant weet ik het eigenlijk niet) follikels te zien, maar deze zijn nog niet groot genoeg.
    Nog even verder met de hormonen. Vrijdag 2e echo en dan verwacht de arts dat het plaatje er heel anders uit zal zien.
    Aan de rechterkant lijkt een cyste te zitten, die ze eerder nog niet hebben gezien. Vrijdag weten ze of het dan ook echt een cyste kan zijn.

Over de Cetrotide: Ik zag later op de avond (na de 1e x prikken) dat het niet alleen jeukte, maar dat een aardig gebied rondom de prikplek rood en gezwollen was.
    Het komt wel eens voor dat er jeuk, verdikking en roodheid optreedt. Ik moest het maar goed in de gaten houden.
    Omdat de reactie gisteren (de 2e x dat ik prikte) een stuk minder was (kleiner gebied dat rood was en geen verdikking), heb ik zelf besloten het nog even aan te kijken, maar ik mocht direct bellen als het niet ging. Dan krijg ik waarschijnlijk Orgalutran. Misschien dat ik hier geen reactie op krijg.

Verder heb ik nog geen last van bijwerkingen van de hormonen.

@ Esser: Nog een weekje wachten! Sterkte met wachten, want dat duurt altijd het langst.

x M

Deel Deze Pagina