Gebruik van Clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door shiva24, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shiva24

shiva24 Lid

21 okt 2008
    57
    0
    0
    hoi allemaal

ik ben nu al meer dan een jaar bezig voor een wondertje maar wat ik ook heb gedaan tevergeefs t is ons nog niet gelukt heb zelf een regelmatige cyclus van 24 dagen
    heb veel gehoord over de clomid en de succes ervan. een vriendin van me raadde t me zelfs aan om t te gaan gebruiken omdat t zo'n succes oplevert.
    mijn vraag is voor de gebruikers van de clomid, raden jullie me dit aan?
    ik word er zo hopeloos van de tegenslagen iedere keer dat ik nu echt alles wil proberen dat t lukt!

liefss

2. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    clomid werkt volgens mij alleen als je geen eisprong hebt.

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Idd, of als je superlange cyclussen hebt. Ik zou bij de HA een doorverwijzing vragen naar de gyn. En clomid krijg je niet zomaar, en krijg je alleen van de gyn,maar aangezien je cyclus kort en regelmatig is ( en je hebt een eisprong) dan heeft clomid geen zin

4. SeaShell

P.s wie weet ligt het probleem niet bij jou, maar misschien bij je man? Ik zou evenbeen afspraak maken bij de gyn. meid, succes ermee

5. Sharilai

Sharilai Nieuw lid

2 jan 2009
    1
    0
    0
    Ik zit er ook aan te denken om clomid te gaan gebruiken. Mijn menstruatie is zo onregelmatig, soms lange cyclussen, soms heel kort.... dan heb ik het echt over 2 x in de maand of keer 1 in de drie maanden........ :(

Nu moet ik zeggen we hebben nooit bewust geklust, aangezien ik niet zeker wist of me vriend er ook echt aan toe was..... Maar nu heeft hij me duidelijk gemaakt dat hij heeeeeeeel graag een kind met me wil! Ik ben zo blij! :D :D

Maar ik ga het wel vragen aan de HA zodat ik hopelijk een beetje kan inschatten wanneer ik mn ei heb.....

Liefs & succes

6. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ook bij een redelijk regelmatige cyclus kun je Clomid krijgen, soms heb je wel een eisprong, maar zijn deze niet goed genoeg.....

gebruik zelf nu voor een 2e zwangerschap Clomid, mijn zoontje is ook een "Clomid"beebje

7. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik denk dat de gyn de enige is die het je aan kan raden. ;)

8. SeaShell

Idd. want de huisarts schrijft geen clomid voor..

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Clomid wordt voornamelijk gebruikt als je geen eisprong hebt. Je kunt het ook niet 'zomaar' halen. Dat moet door de gynaecoloog worden voorgeschreven. En ook dan krijg je het niet 'zomaar'. Er worden eerst allemaal testen gedaan.

IK zou inderdaad vragen of misschien je man/vriend getest kan worden. Of een keer een maand tempraturen of iets dergelijks. Meestal als je het goed doet, kun je wel zien of je wel of geen eisprong hebt. (al denk ik als je zo'n mooi regelmatige cyclus hebt, dat je wel een eisprong zou hebben, maar misschien inderdaad geen goeie)

10. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Zoals gezegd Clomid krijg je niet zomaar, dus eerst verwijzing naar de gyn. Meestal ben je dan al weer 2 a 3 weken verder. Wat je zelf alvast kan gaan doen is temperaturen elke ochtend, vaak vragen ze hier ook naar. Het is fijn als je dan al wat in handen hebt wat je kan laten zien. Vaak ga je eerst allemaal onderzoekjes krijgen, waaronder ook je vriend een zaadonderzoek (zonder zaadonderzoek krijg je meestal geen Clomid). Wanneer jij een regelmatige cyclus hebt en een goede eisprong krijg je geen Clomid. Daarnaast is Clomid ook geen wondermindel, je kan bijwerkingen krijgen en het kan ook zijn dat je er niet op reageert. Heel veel succes!

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik zou als je een doorverwijzing krijgt, in ieder geval wel om dat zaadonderzoek vragen! Bij mij deden ze dat niet automatisch. Hebben er uiteindelijk om gevraagd, bleek ook niet goed te zijn (nou ja eigenlijk té goed, maar dat is weer een ander verhaal)

En de bijwerkingen zijn ook niet om over naar huis te schrijven inderdaad. Bleh.

12. heb je topic verplaatst naar het goede forumonderdeel.
    ;)

13. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hier idd ook geen zaadonderzoek, maar was volgens ons ook niet nodig, ivm eerdere ervaringen....
    mijn fertiliteitsarts heeft het er ook nooit over gehad. ik had/heb PCO, en ik moest dus aan de medicijnen.

Deel Deze Pagina