Gonal-f en ovitrelle

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hypequeen, 9 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hypequeen

Hypequeen Lid

15 apr 2014
    55
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Hallo dames,

Na een zwaar traject met cloud een jaar geleden ben ik vandaag gestart met gonal-f 25 spuiten en heb ik ovitrelle in de koelkast liggen.

Van clomid en primolut had ik verschrikkelijk veel last van migraine, stemmingswisselingen, opgeblazen buik en de hele dag misselijk.

Zijn er hier vrouwen die in hetzelfde traject zitten of hier meer over kunnen vertellen? Wat kan ik verwachten aan bijwerkingen en zijn er succesverhalen?

Groetjes HQ

2. potato

potato Actief lid

11 feb 2015
    278
    1
    16
    NULL
    Amsterdam
    Ik heb deze ronde voor het eerst gonal-f en ovitrelle gespoten. Van Gonal-f hoofdpijn gehad de eerste dagen, en na 5 dagen had ik het gevoel dat ik links mijn ei al voelde, en inderdaad toen ik gisteren na 6 dagen gonal f ter controle kwam stond er al een grote folikel klaar en kon ik meteen mijn ovitrelle zetten, waar ik niet echt iets van voel al ben ik wel erg moe vandaag. omdat morgen zaterdag i moesten we vandaag al sperma inleveren en morgenochtend is mijn eerste inseminatie. Ik was heel erg bang voor stemmingswisselingen maar had nergens last van wat dat betreft, vind het echt heel erg meevallen!
    mijn dosis was 75 eenheden Gonal f en 250 Ovitrelle.

succes!!

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hai!
    Ik had met Clomid ook enorm last van de bijwerkingen. Verschrikkelijk..
    Heb na een half jaar gezegd dat ik het niet meer wilde en ben toen Gonal icm Ovitrelle gaan gebruiken.
    Echt een verademing. Totaal geen bijwerkingen! De eerste keer spuiten vond ik een beetje eng, maar daarna deed ik het met mijn ogen dicht.
    En het resultaat van de eerste ronde ligt heerlijk boven te slapen :)

4. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heeeey! Alles goed? :D

Hier precies hetzelfde als bij Elles: zonder opvliegers en stemmingswisselingen en raak! (Oké, bij mij moest er nog even wat gezocht worden naar de dosering ;)) Wij waren ook wat onzeker en hebben veel aan elkaars steun gehad in de Gonal tijd. Ik hoop dat je hier ook wat kan kletsen met meiden in hetzelfde schuitje :)

5. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Haaaii!! :D ik doe je een pb!

6. Hypequeen

Hypequeen Lid

15 apr 2014
    55
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ potato spannend! Ik duim voor je mee!

Ik was ook zo ziek van de clomid en met name ook de primolut dat ik echt even niet meer kon.

Nu dag 2 van de final en moet zeggen dat het mee valt. Vandaag wel wat hoofdpijn en erg moe opeens smiddags. Even liggen slapen maar nu weer ok.

@elles en boogy wat fijn dat het bij jullie gelukt is! Hadden/hebben jullie ook pcos?

7. Muurbloempje89

Muurbloempje89 Nieuw lid

18 dec 2015
    3
    0
    0
    Ik ben ook afgelopen week gestart met Gonal-F spuiten (50 eenheden). Best spannend zo de eerste keer! Ging ook gelijk niet helemaal goed, luchtbelletjes erin.. spoot niet in 1x leeg ook. Zal wel even wennen zijn..

Tot nu toe heb ik er nog geen bijwerkingen van. Had ik overigens van de Clomid ook niet...

@Hypequeen, hoe is het jou vergaan? Jij bent inmiddels dan voor deze ronde klaar met spuiten weer toch?

8. Hypequeen

Hypequeen Lid

15 apr 2014
    55
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Hi muurbloempje,

Spannend inderdaad! Ik hoop voor je dat dit snel oppakt. Ik moet zeggen dat ik het prikken echt een feest vind vergeleken met clomid. De eerste week heb ik 12,5 gespoten, daarna 3 dagen 25 en inmiddels een week 37,5. Gister op de echo zagen ze dat ik een eitje van 12 mm heb dus maandag terug komen en hopen dat het eitje dan 17mm is. Als maandag negatief uitpakt dan moet ik door spuiten en twee dagen later terug komen. Even duimen dus!

Ik heb alleen last van hoofdpijn de eerste 24 uur na een dosis verhogen en heb een blauwe buik maar verder geen last dus.

In principe kan ik door blijven spuiten tot het oppakt.

Moet jij binnenkort voor een echo?

9. Shelly11

Shelly11 Lid

15 mrt 2016
    68
    14
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb ook Gonal-f gebruikt (in combinatie met Pregnyl). Eerste keer 50IE en op dag 14 Pregnyl. Tweede keer van 50 naar 62,5 naar 75 (2x ei van 12 mm dat verdween), Pregnyl op dag 29 en zwanger!! Hoop dat het bij jou ook snel lukt!

10. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja ik heb PCOS :)
    Al moet ik zeggen dat mijn cyclus na mijn bevalling ineens terug is.
    Niet regelmatig hoor, maar ben nog nooit van mijn leven zo vaak ongesteld geweest :D

Spannend voor je! Ik ga duimen!

11. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik heb ook gonal f gebruikt 62.5 had nergens last van. Maar die ovitrelle! Heb ik 2x gebruikt en m'n vriend zei altijd; zwarte magica kijk je uit dat je niet opstijgt?! Werd er zo mezelf niet van...!

12. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Ik gebruik nog steeds Gonal en ovitrelle. Ik heb 1 keer heel ernstige overstimulatie gehad van de ovitrelle. Bij 14 follikels is ze gestopt met tellen want trok t niet meer. Maar dat gebeurd niet vaak. Verder word ik er heel erg moe van. Denk ook dat t per persoon verschilt wat je voelt en hoe heftig het is. Hoop voor je dat t meevalt😉

13. Hypequeen

Hypequeen Lid

15 apr 2014
    55
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Ik ben gisterochtend voor een echo geweest en ik had een mooi ei van 17 mm gisteravond dus de 250 ovitrelle gezet en nu de komende twee dagen aan de bak :) hopen dat dit een gelukt ei is!

@sophia bedoel je overstimulatie van Gonal? Ovitrelle is toch alleen om wat rijp is te laten springen?

14. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Sorry bedoelde natuurlijk overstimulatie door Gonal niet ovitrelle....

Deel Deze Pagina