Hai ladies, Vorige week vrijdag had ik een eitjes van 13 zitten tijdens de echo, dit krijg ik omdat ik pco heb en nu Gonal F spuit. Nu heb ik ovulatietest gedaan net en deze is witter dan wit! Niet eens een tuurstreepje? De keer voor de echo van vrijdag was datzelfde eitje 10 dus hij was wel gegroeid, ook bsv was vrijdag 6, nog wat. Iemand hier ervaring mee?!? Of werken ovu testen niet goed met dit soort hormonen of pco?
Bij een follikel van 13 mm is het niet zeker of hij gaat doorgroeien tot een eisprong. De kans is groot dat hij is blijven hangen en weer is gaan krimpen. Tevens gaat de groei vaak heel langzaam en groeien ze langer door voordat ze springen. Als je vrijdag op 13 mm zat, dan zou je nu nog maar rond 16-17 mm zitten. En dan is het logisch dat je nog geen positieve ovulatietest hebt gehad. Krijg je niet nog een echo?
Ja wel hoor, morgen maar ik zou dan morgen rond de 20 mm moeten zitten, ze groeien toch gemiddeld 2 mm per dag?
Ja dan zou hij morgen op 20mm moeten zijn en je bsv zou dan zo rond de 8 tot 10mm moeten zijn. Niet bij iedereen word een Ovu-test positief. Ga je ook pregnyl spuiten?
In het begin groeien ze heel langzaam, 1 mm per dag of nog langzamer. Vanaf een grootte van 14 mm gaat het wat sneller, maar dat hoeft niet. En zeker als je hormonen spuit, groeit een follikel vaak wat langer door voordat hij springt. Hier zat ik meestal rond 24 mm tijdens de eisprong. Dus dan komt je LH-piek ook later. Succes met de echo morgen, ik ben benieuwd.
Dan gewoon op het ziekenhuis vertrouwen dat ze ervoor zorgen dat je eitje op het juiste tijdstip springt. Ik weet hoe spannend het allemaal is maar je kan niks anders als wachten. Ik weet niet of de Gonal-F invloed op je test kan hebben.....ik weet alleen dat als je ook decapetil prikt dat dit ervoor zorgt dat je geen eisprong krijgt terwijl je eitjes wel groeien en dan krijgt je geen posi ovu test..... Ik denk dat je nu nog gewoon niet dicht genoeg tegen een eisprong aan zit....
ik had deze maand een positieve ovulatietest toen mijn follikel 24mm was. Met 13 mm is ie nog niet eens rijp, dus kan je ook nog geen positieve ovulatietest verwachten.
Ik moest even reageren .... Ik spuit zelf puregon en ik heb nu al 2 x gehad dat mijn eitjes gaan springen bij 1,7 en 1,8 ...en heb dan ook een duidelijke positieve ovulatietest ,dus het kan wel hoor ...... suc6 hellen
Een positieve ovulatietest zegt niets bij PCOS en al helemaal niet als je ook hormonen spuit.. Hier ook een positieve test een tijdje terug, de volgende dag naar de kliniek geraced voor een echo zodat de IUI die dag eventueel nog ingepland kon worden, maar m'n follikel was pas 15mm. Ei is uiteindelijk pas een week later gesprongen. *Oh, verkeerd gelezen, jouw situatie is juist precies het tegenovergestelde *
Bij PCOS kan het zijn dat je ovulatietest altijd positief is, hij blijft altijd negatief of ze werken wel. Ik heb PCOS en bij mij werkten ze wel goed. Dat schijnt voor iedereen weer verschillend te zijn met PCOS, omdat niet bij iedereen de hormoonwaardes in dezelfde mate uit balans zijn. Dat is dus echt uitproberen. Controle door middel van een echo of bloedonderzoek ter bevestiging is dan wel handig.