Hoi allemaal! Ik ben zojuist gestart met dit forum over fertiliteitstraject en PCOS. Ik las al wel eens ervaringen van anderen, maar ik herken me nauwelijks in die ervaringen. Dus ik hoop dat ik op deze manier in contact kan komen met vrouwen die een soortgelijke traject hebben, zoals ik. Ik zal even kort toelichten over mijn fertiliteitstraject. Ik heb pcos waardoor ik niet van mijzelf een eisprong heb. Begin dit jaar in april ben ik gestart met Letrozol. Pas bij 3 tabletjes per dag heb ik 1x een eisprong gehad. Met de echo hebben we die eisprong net gemist, want de fertiliteitsarst zag alleen een beetje vocht in mijn baarmoeder. Daarna heb ik bloedgeprikt en daarop was ook te zien dat ik een eisprong heb gehad. Of dit perse door Letrozol kwam, durfde de arts niet te zeggen. Hierna heb ik mijn menstruatie gehad en zijn we daarna opnieuw gestart met Letrozol, drie tabletten per dag. Hierop reageerde mijn lichaam niet, omdat ik overgewicht heb. Na de zomer zijn we overgestapt om gonal-f. Deze week spuit ik 175 eenheden en gisteren was voor het eerst te zien dat mijn eitjes ietsjes zijn gegroeid, ze waren rond de 10 mm. Vandaag moest ik opnieuw komen voor een echo, en eventueel een gesprek voor een ivf-traject, omdat het erop leek dat er veel eitjes in een keer gingen groeien. Vandaag met het echo zagen ze toch vooral 1 of 2 eitjes die 14 mm waren geworden. Ook moest ik vanaf vanavond 2x per dag een ovulatietest doen. Doordat het weekend is en ze hierdoor niet kunnen controleren of er 1 of meerdere eitjes gaan springen, mag ik ook geen gemeenschap hebben, ookal moet ik ovitrelle spuiten. Maandagochtend moet ik terugkomen, zodat ze kunnen controleren hoe de eitjes op 175 eenheden reageren. Dus volgens de arst wordt dit gezien als een experiment, zodat ze weten of 175 eenheden de dosis is wat bij mij past. Ik ben benieuwd, ik hoop heel erg dat ik zondagavond een smiley heb op de ovulatietest en ovitrelle mag spuiten. Dan heb ik eventueel maandag nog een kans als ze zeggen dat er 1 of 2 eitjes gaan springen. Ik hoop dat mijn verhaal over mijn fertiliteitstraject zo duidelijk is en laat vooral een reactie achter als je ook een soortgelijke traject hebt!