ustrogestan gebruiken na positieve test

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ShallY, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Zodra ik een positieve test heb moet ik ustrogestan gaan gebruiken. Ik zit nu net in de wachtweken dus is nog helemaal niet aan de orde hoor maar nu vraag ik me af of het niet te laat zou zijn om pas na een positieve test ustrogestan te gaan gebruiken? We gaan dit proberen omdat ik nu 2 vroege miskramen heb gehad (5 en 6 weken) dus zou het te maken kunnen hebben met de innesteling.

Maar nu lees ik hier van sommige dames dat die na de eisprong al hiermee beginnen.

Ik heb morgenmiddag een telefonische afspraak bij mn arts dus kan dit eventueel ook nog even aan haar vragen.

2. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier inderdaad na de eisprong al begonnen en doorgegaan tot de 14e week ongeveer.

3. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Hier op aanraden van fertiliteit vanaf eisprong tot week 7. Daarna mocht ik stoppen.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat ligt denk ik aan je behandeling.
    Na een 'normale' eisprong en luteale fase heb je in principe voldoende progesteron tot je menstruatie. Het idee bij herhaalde miskramen is dat ergens in die periode daarna het corpus luteum het af laat weten.
    Beginnen na de positieve test is dus prima.

5. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik doe ovulatie inductie. Zal ik dan maar gewoon afwachten..lastig. kan het in ieder geval vanmiddag even aankaarten.

6. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    Belgiƫ - Limburg
    Hier ook met gewone ovulatieinductie en overigens geen enkele indicatie voor Utrogestan (geen miskraam ooit gehad, geen te korte LF) gestart 2 dagen na de eisprong met 3x 200mg bolletjes per dag.
    Gestopt tegen 12 weken.

Vraag er idd maar eens naar!

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    De arts heeft me gebeld en gezegd dat het niet nodig is om met ustrogestan te beginnen na de eisprong omdat m'n eisprong goed is. Het progesteron is dan genoeg ofzo.

Ik vertrouw maar op de kundigheid van de arts.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klopt hoor. Progesteron wordt na je eisprong gemaakt door het corpus luteum. Als jouw cyclus gemonitord is en je luteale fase goed bevonden, dan kun je erop vertrouwen dat het goed zit.
    Succes!

Deel Deze Pagina