Goedemorgen, Mijn vraag komt door het volgende: Ik heb een cryo tp in kunstmatige cyclus gehad. Ik moest dus tot 12 weken utrogestan en progynova nemen. Maandag was ik in het Radboud voor de echo, hartje bleek niet te kloppen en er zat een hematoom. Arts zei toen: "Stop maar met de medicijnen, hopelijk komt het dan vanzelf los. Volgende week echo, dan gaan we kijken om een plan te maken." Daarbij vermeldde ze dat ze zich nog kon vergissen. Ik snap ook wel dat die kans minimaal is, maar ik vroeg wel: als die kans er is moet ik dan wel stoppen met mijn medicijnen?? Toen vertelde ze dat sommige ziekenhuizen veel eerder stoppen met de utro&progynova, in België zelfs vlak na de tp. Het kon dus geen kwaad als zou blijken dat het tóch wel goed zit. Dan vraag ik me af: als het geen nut heeft, waarom nemen we dan allemaal zo lang die vreselijke medicijnen? Ik snap dat niet zo goed. Het is duur, het is vervelend..? Ik zit te twijfelen om deze vraag bij het ziekenhuis neer te leggen, maar zal het nut hebben?
Goedemorgen, Wat een naar bericht dat t hartje niet klopte . Hoever zou je zijn? En heel raar over due medicijnen, zou er ook zeker mee door gaan, zolang er twijfel bestaat. Ik loop bij t vu, en daar ook tot 12 weken dezelfde medicijnen als er zwangerschap is bij kunstmatige cyclus. Bij verse tp is t alleen utrogestan en dan 1 week na positieve bloedtest stoppen met utrogestan. En wat betreft de klacht, ik zou t gewoon navragen bij t hoofd van due afdeling over de medicijnen. En ook wat diegene ervan vind, er zijn namelijk veel verschillende meningen over.
Ik zou afgelopen vrijdag 7 weken zijn. Tja ik ben nu al sinds maandag gestopt, omdat ze zei dat het geen kwaad kon.. Had ze dat niet gezegd dan had ik wsl eerst een second opinion gevraagd, want ik vond haar ook best gehaast met de echo. Aan de andere kant; donderdagavond was ik bij een echobureau en daar zag ze wel een hartje (na goed zoeken, eerst dacht ze ook van niet) dan zou het nu wel makkelijk te zien moeten zijn toch? Ondertussen toch maar bericht naar Radboud gestuurd, ze vinden me waarschijnlijk toch al een zeikerd en ik merk dat ik de vraag echt moeilijk los kan laten.
Jeetje wat lastig! Ik zou gewoon voor morgen nog echo eisen, want zo blijf je in onzekerheid. Inmiddels ben ik zelf wel wat terughoudender met echo’s, maar dat komt doordat ik nu een miskraam heb, terwijl de eerste echo super perfect was, met 7 weken, en met 10 weken was t al bijna 2 weken gestopt . Dus voor mij is de eerste en tweede echo als t nog eens mag lukken, niet vol vertrouwen meer. Ik hoop voor jou dat je toch snel een hartje gaat zien, en blijft zien.
De arts heeft hemel en aarde moeten bewegen om de echo op maandag te zetten (dat was dan wel weer lief, verder niet zo te spreken over deze arts), dus ik ga niet eens proberen om nog eerder een echo te krijgen.. Snap dat je vertrouwen dan een volgende keer weg is, tot die 12 weken is gewoon altijd kut, zeker als je een miskraam hebt gehad. Ik hoop voor jou ook snel een goede zwangerschap, vol fijne en duidelijke echo's
Ten eerste wat naar dat je zo in de onzekerheid zit. Ik duim ontzettend voor je dat het toch gewoon goed zit. Wat betreft de medicijnen. Mij werd ook verteld dat ik mocht stoppen na de goede eerste echo. Volgens het ziekenhuis zou het dan gewoon goed moeten gaan. En persoonlijk denk ik niet dat ze dat zouden zeggen als dat niet het geval was. Maar eerlijk is eerlijk ik heb 't niet aan gedurfd en ben tot de 12 weken doorgegaan met de utro.