Gonal F ervaringen IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Melinda28, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pfff zenuwslopend zeg! En wat gek dat er niks gebeurt, geen menstruatie en geen twee streepjes :( Ik heb wel eens gehoord (daar heb je dus ook lekker veel aan) dat je LF wel langer kan duren door de hormonen, maar ja....
    En wb de hsg, klinkt toch een beetje gek voor mij als leek dat ze wel moeten duwen maar hier vervolgens geen actie op ondernemen. Of denken ze dat er wel een eitje door kan?
    En buikluikje zou soms toch fijn zijn ;)
    Ohh je hebt al een kindje, wat leuk :) hoe oud is hij/zij?

Wij zijn inmiddels ruim 1,5 jaar bezig. Oorzaak is wel bekend, ik heb lange tijd ( ongeveer 13 jaar) ondergewicht gehad. Dat is inmiddels al jaren hersteld en stabiel, maar mijn cyclus komt nauwelijks op gang. Ik heb bijna 9 maanden nadat mijn spiraal verwijderd is een menstruatie gehad zonder eisprong en de ronde daarna mijn eerste eisprong (op cyclusdag 65:$) en toen zwanger geraakt. Daar is t bij gebleven, dus vandaar nu ovulatie inductie.
    Heb je het ziekenhuis nog gebeld vandaag?

2. Melinda28

Melinda28 Lid

21 okt 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee idd na de hsg was die volgens hun open gegaan... Ik betwijfel hrt maar ja ik kan wel dingen zeggen maar ben geen arts.... Soms dnek ik van wel dan🙈😜 ze moeten dit eerst proberen ja... Denk volgens hrt zhbeleid... Ik heb een zoon van 11 jaar.

Oww je heb dus geen eisprong een lange tojd gehad, ook vervelend hoor... Krijg je nu wel gewoon maandelijks je eisprong? En je bent dus wel zwanger geweest als ik dit goed begrijp, wat jammer dat het is mis gegaan wel met een cyclus van 65 dagen.. Nou het kan dus wel. hoop dat deze ronde alles goed gaat en dat je een positieve test in handen hebt😄🌷.

Ik heb het Zh gebeld en moet nog een test doen omdat het kan zijn dat ik later ben zwanger geworden(waar ik niet echt van uitgaat, maar je weet maar nooit). Ook nog een weekje wachten, en als me test negatief is en na een weekje me menstruatie er nog niet is krijg ik een echo. En dan verder kijken hoe of wat.

3. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    oh herkenbaar, dat je denkt dat je het zelf beter weet dan de artsen :). Ik zou ook twijfelen in jouw geval hoor. Helaas kunnen we niks anders doen dan op de artsen vertrouwen.

Ik had vorige keer een nieuwe arts, wel veel ervaring maar uit een ander zh. Zij zei dat we weer gingen beginnen met 50 EH en dat ik dan waarschijnlijk na de 1e fm op zou moeten hogen. Dus ik: "andere gyn zei dat we meteen met 62,5 zouden beginnen". Zij: "oke dan doen we dat". uhhmm...tja, de regels zullen wel per zh verschillen, maar ik kreeg niet zoveel vertrouwen daardoor. Ben nu ook beetje bang dat ik morgen opeens 10 eitjes heb of zo... Of dat ze het verkeerd gezien heeft met die cyste en dat ik morgen alsnog moet stoppen deze ronde..

Ik heb na mijn zwangerschap (tja, hoe is het mogelijk met 1 eisprong en een cyclus van 80 dagen) geen eigen eisprong meer gehad. Vandaar de start met Gonal f... Ik probeer me ook maar vast te houden aan het feit dat ik wel zwanger kan worden. De kans op herhaling dat het mis gaat is niet zo groot (althans, de kans op een mk is wel groot, maar ons kindje had een chromosoomafwijking en de kans dat dat nog een keer gebeurt is niet zo groot), maar ben toch als de dood...

NOg een week wachten! pff....trek je dat een beetje? Ik zou toch enorme hoop hebben maar het klinkt alsof jij dat niet hebt? Of is dat ook zelfbescherming? Heb je trouwens veel klachtjes die kunnen wijzen op een mogelijke zwangerschap? Ik hoop van harte dat het goed zit en blijf stug door duimen hoor ;)

4. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    korte update vanaf mijn werk.
    fm vanochtend en er zijn 1-3 eitjes in de maak. Eentje is klein en groeit misschien niet door. Twee aan de andere kant, maar het is niet duidelijk of dit 2 eitjes zijn of dat 1 er van nog een restant is vd cyste (dat verschil kunnen ze niet zien op de echo). Als het nog een restje cyste is, is ie in ieder geval een stuk geslonken (was bijna 3cm en nu waren beide 11-12mm) dus dat is mooi. BMS was al meer dan 6mm en dat is ruim 2mm dikker dan op zelfde dag vorige ronde. Hopelijk betekent dit dat het iets vlotter gaat dit keer.
    Hoe is het met jou????

5. Melinda28

Melinda28 Lid

21 okt 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Sun,

Idd dat ophogen heb ik ook een keer gehad begon met 75 erna 32,5, erna moest ik stoppen omdat ik over stimulAtie kreeg iets van 8 grote eitjes. dus idd soms heb ik ook iets van hmmm oke😐....

Ik zou niet gaan twijfelen, probeer positief te blijven ook al is hrt zo moeilijk... Het liefst wil je gewoon dat het lukt en dat je een positieve test in handen hebt zodat je van het prikken en alles af bent, maarja is allemaal niet zo makkelijk.

3 eitjes is goed hoor dat de ene kleiner is geeft niet als de andere doorgroeien is dat ook gewoon goed. Hoop dat ze groot genoeg zijn je gew pregnyl mag prikken en dat je een eisprong hebt. Trouwens gebruik je ov testen om te kijken of je een eisprong hebt? zou mischien handig zijn, zo kun je het zelf ook bijhouden.

Ik heb nog steeds hoop hoor de strijd is nog niet voorbei💪 ... Vind hrt alleen jammer gewoon die teleurstelling snapje?
    trouwens ik dacht vanochtend dat ik ongesteld zou worden want had licht bloedverlies... Maar toch niet dus gew beetje lichtbloed bij afvegen. Dacht ff dat het kwam maar toch niet.

Moet je weer terug voor een echo?

6. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heeej,
    Hoe is het met je? Is er al duidelijkheid voor je? Ik duim vrolijk door hier hoor! Heb je er zelf een gevoel bij?
    Ik moet morgen terug, dus ben benieuwd. Mijn voorgevoel zegt 1 ei van 14mm, waarom weet ik ook niet. Stom he, dat je dat zo kan voelen? Ach, we zien het wel. Fijn weekend!

7. Melinda28

Melinda28 Lid

21 okt 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hey goed hoor en met jou,

Ohh spannend! Ja hopelijk is ie lekker doorgegroeid. laat je het even weten. Hmm nee me gevoel zegt niks op dit moment. Weet niet wat ik moet denken, zie het vanzelf wel dnek ik.

fijn weekend

8. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hmm...irritant dat wachten zeg. Moest je nou morgen bellen voor een echo? Heb je nog getest? Ik zou helemaal gek worden volgens mij, jij klinkt echter vrij relaxt. Ben je dat ook of ben je in de struisvogel modus ;)

Ik had vanochtend weer een fm, gaat de goede kant op. 2 eitjes, van 14 en 15mm :) ik moet dinsdag terug en zoals het er nu uit ziet is het dan Ovitrelle en weer aanschuiven op het wachtbankje..

9. Melinda28

Melinda28 Lid

21 okt 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okee ik ben van mezelf relaxt gelukkig maar ook... Hmm ben ondertussen ongesteld geworden. En de echo staat al geplant voor volgende week, vanaf morgen weer prikken met gonal f.

Ohh dat gaat zeker wel de goede kant op. Binnen hoeveel dagen zijn ze normaal de grote bij jou dat je de pregnyl mag spuiten. want normaal moet ik op dag 9 terug komen voor de echo en zijn me eitjes rond de 18/19 vorige keer dan toen met gonalf ?

10. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    He balen dat je ongesteld bent geworden :( het is wel duidelijk, maar we hoopten natuurlijk liever om een andere reden...
    Was dit nou je laatste IUI poging of heb je er nog 1?

Ik mag vanavond de Ovitrelle gaan spuiten :) twee eitjes (17 en 18mm) en mooie kwaliteit bms.
    Wat groeien jouw eitjes snel zeg, op dag 9 al zo groot!
    Ik zit vandaag op dag 15,vorige ronde was de Ovitrelle op dag 21 maar ja dat was de eerste ronde dus nog even zoeken naar de goede dosering.

11. Melinda28

Melinda28 Lid

21 okt 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa maar zit nu niet meer in onzekerheid. nee heb er nog 1 volgens mij🙈 maar hoor dit dinsdag in hrt ziekenhuis hoe of wat.
    Owww zo dus je mag nu de pregnyl spuiten? Want doe je dat wel of alleen ovitrell.

ja ben benieuwd dinsdag.

12. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sorry voor de late reactie, had niet door dat je alweer gereageerd had :)

Spannend hoor dinsdag, ik hoop voor je dat je nog een poging hebt, want wat anders?

Ik heb alleen Ovitrelle gespoten, ik wist niet dat ze dat wel eens combineren met Pregnyl?
    Ik zit nu dus op het wachtbankje. Enerzijds heb ik er een goed gevoel bij, er zijn toch 2 eitjes (ookal zeggen ze dat de kans daarmee niet veel groter is dan met 1 ei), anderzijds ben ik niet fit. Ik hoest al twee weken de longen uit mijn lijf en ik denk dat dit niet de optimale situatie is voor mijn lijf om zwanger te raken. Nou ja, we zullen het weten binnenkort ;)

Laat je weten hoe het dinsdag geweest is?

13. Melinda28

Melinda28 Lid

21 okt 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja idd gew ff afwachten allemaal.
    Oww je zit alweer op het wachtbankje nou duimen maar dat het raak is. ben je ziekjes? Is okk wel echt het weer voor he. de griep hangt in de lucht deze dagen.

ik laat dinsdag zeker wel even weten hoe het is gegaan.

14. Lelie28

Lelie28 Actief lid

19 apr 2008
    228
    0
    0
    Ik heb ook ervaring met iui en gonal f i.c.m. pregnyl en nu een pracht van een zoon! Nooit last van bijwerkingen gehad oid. Dat had ik wel van clomid... dan was de gonal f een verademing.

15. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Melinda, succes vandaag!

16. Melinda28

Melinda28 Lid

21 okt 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heyyy dankjeee...

Sorry voor de late reactie Sun! Ik heb me 6de iui vandaag gehad. Zag er heel goed uit. had trouwens 2 eitjes van 17.2. Nu wachten dus en de ivf intake is wel al gepland. Hoe ziet het er bij jou uit tot nu toe... Op welke west zit je nu? En hou je het nog een beetje vol

17. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    heej Melinda,

Spannend hoor! Inmiddels alweer halverwege het wachtbankje jij! Ik hoop dat er geen ivf nodig is! Het voelt ook een beetje als een laatste kans of zo...

HIer gaat het goed :) Misschien had je mijn handtekening al gezien, maar ik ben zwanger!!!! :):) Ik ben zooo blij, maar vind het ook gigantisch eng. Nog 2,5 week wachten tot de 1e echo...de tijd kruipt voorbij!

18. Melinda28

Melinda28 Lid

21 okt 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey SUN,

YEAHHHH ben super blij voor je. Wat super zeg!!. Hoe voel jeje? En jullie zijn natuurlijk harstikke blij. Super.

Ja klopt is mijn laatste iui. Moet zeggen dat ik een vroeg testje had gedaan en die was licht positief, had een topic geopend maar de meeste zeggen dat het veelte vroeg was voor een positieve test vanwege de pregnyl. Dus moet weer afwachten. Ik denk ook wel dat het misschien de pregnyl was.

IVF intake is wel al gepland.

19. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zag je topic, idd nog erg vroeg...bij mij duurde het ook een dag of 9 voor de ovitrelle uit mijn lijf was. Wanneer ga je weer testen? Ik snap je wel hoor, je wilt het zo graag!!
    Hoe sta jij tegenover ivf?
    Ergens vind ik het toch raar dat je maar 6 iui pogingen krijgt. Ik bedoel 'normale' mensen sturen ze ook naar huis om een jaar te proberen...

Ik voel me wel oke eigenlijk. Snel buiten adem, erg moe, nog steeds zo'n zeurderige buikpijn en af en toe een lichte vlaag misselijkheid. En sinds gisteren zijn mijn boobies aan het groeien :) (in mijn geval niet verkeerd ;)) en pff...wat doen ze zeer... Maar mij hoor je niet klagen! Ik ben wel met momenten nog knetter onzeker, maar dat zal voorlopig nog wel blijven. Probeer maar van het positieve uit te gaan..

20. Melinda28

Melinda28 Lid

21 okt 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hey
    Klopt heb getest licht streepje. En wil het idd graag. Maar heb nog nooit een positieve test gehad snapje. Vandaar beetje spannend. Heb het nog wel voor me gehouden want wik niet dat ie dalijk toch nog negatief is, en moet dat dan ook weer zeggen.

Ivf ik sta er open voor. Een wat intensiefe behandeling. Maar mijn gevoel zegt het gaat lukken wat ik bij iui weer niet had.

Owww je begint het dus al te merken aan je lichaam. Ja een klein beetje onzeker zijn geeft niet je bent toch wel een klein beetje bang dat het mis kan gaan maar ga uit van het positieve.
    En geniet van je zwangerschap

Deel Deze Pagina