Gonal - F Help????

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mriekjuh, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mriekjuh

mriekjuh Actief lid

9 nov 2009
    114
    0
    0
    Hallo Hallo mensen,

Het is al een hele poos geleden dat ik op het forum was. Sorry Sorry!!! Zo weinig tijd!!

Maar goed, het volgende soort probleem.
    Ik moest vanaf gisteren gaan spuiten met gonal, nu heb ik dat een week of 3 geleden meegekregen van de gyneacoloog, uit het ziekenhuis pakte ze deze gewoon uit de kast. Dus ik thuis ook gewoon in de kast (wilde het nog even niet weten). Nu moest ik gisteren gaan spuiten, dus pak alles erbij, zie ik staan BEWAREN IN KOELKAST. Nu zul je denk dom mens, maar ik durfde echt niet, en vandaar dat ik het even in de kast had gelegd. Er staat ook op de verpakking dat je het bij max 25 gr kan bewaren, nou hoger is het niet bij mij thuis. Dus ligt het nu nog gewoon in de kast. Dus ik heb gisteren gewoon gespoten. Zonet weer, alleen heb ik er toch een apart gevoel over.... Is het wel goed???? Op internet staat vanalles dat het meer pijn doet als je koude vloeistof inspuit, en nadat het in de koelkast heeft gelegen mag je het niet voor langere tijd eruit halen. Dus het liefste hou ik het ook gewoon in de kast, ipv in de koelkast... KAN DIT KWAAD?? Heb ik nou iets heel doms gedaan, en iets verkeerd ingespoten??????????? HELP HELP HELP!!!!!

Dank je, Dank je, Dank je!!!!

2. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Mijn gonal heb ik altijd in de kast liggen. Staat niet op dat het in de koelkast moet dus volgens mij is er niets aan de hand. Misschien voor je geruststelling apotheek bellen?
    succes

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik weet wel dat ik het altijd in de koelkast bewaarde en half tot uur van te voren eruit haalde omdat het dan inderdaad minder pijn doet met prikken. Of het kwaad kan durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt mij van niet omdat je huis niet warmer is dan die max van 25grd. Anders even checken bij apotheek voor je eigen gerustheid

4. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij de prikinstructie van de Gonal-F te horen gekregen dat hij in de koelkast bewaard moet worden. Op het moment dat je de Gonal-F-pen in gebruik neemt hoeft hij niet meer perse terug in de koelkast, maar is hij wel nog maar 1 week houdbaar, buiten de koelkast dus.

sterkte.

5. mriekjuh

mriekjuh Actief lid

9 nov 2009
    114
    0
    0
    Nic 72, na opening is het toch een week houdbaar, maakt toch niet uit of hij wel of niet in de koelkast lag, bij de apotheek lagen ze ook in de kast??

6. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Leerkracht speciaal voortgezet onderwijs
    Gelderland
    Ik moet hem ook in de koelkast bewaren en elke keer als ik spuit een half uurtje van te voren eruit leggen. Volgens mij is hij langer als een week houdbaar, (3 maanden) temnminste...als je hem in de koelkast bewaart!

Ik zou het even navragen hoe het zit, kan vast niet zo veel kwaad hoor. Het zou misschien hooguit de werking kunnen aantasten.

Succes!

7. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ik kreeg ook het advies mee om het in de koelkast te bewaren. Idd even de apotheek bellen voor geruststelling.

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    als je hem hebt gebruikt is het nog 28 dagen houdbaar..
    staat in de bijsluiter..

en idd in de koelkast is het beste maar onder de 25 graden zou ook wel voldoende zijn hoor

9. volgens mij is het idd zo.. dichte pen koelkast..

open pen 28 dagen houdbaar ook buiten de koelkast

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik heb dezelfde instructies gekregen (en gevolgd) als yippieajee. (Heeft nog niet tot resultaat geleid maar ik denk niet dat het daarmee te maken had: ik lever hiermee netjes twee eitjes per maand af.)

Deel Deze Pagina