Hey ik ben numa, 22 jaar en start in januari met behandeling..omdat mijn eileiders dicht zijn..ik ben bij Dr Frank Vandekerckhove in UZ Gent..ben zo benieuwd wie er ook gaat starten vorige week spermatest en bloedtest gedaan..alles inorde..sperma is ingevroren omdat mijne vriend altijd weg is om te gaan werken in het buitenland..maakt het minder kans met de ingevroren? De kwaliteit was goed..Groetjes
Hoi Numa, Wij starten ook in januari 2013. Ik had graag eerder gestart, maar in november en december is er helaas geen plek meer. Vind het best moeilijk om nog twee maanden te wachten, maar het is niet anders. Misschien kunnen we elkaar in januari op de hoogte houden van hoe het gaat Groetjes
Na heel veel onderzoeken, wachten, wachten en wachten krijgen we een uitnodiging voor het Erasmus MC voor de voorlichtingsavond in december. We krijgen dan de uitnodiging voor de prikcursus en hoop dat we in januari kunnen starten met de eerste ICSI poging!!!! Laat maar starten.. Nu genoeg gewacht! Maar dat herkennen jullie vast wel..
Hoi meiden, Ik heb eind november het eerste gesprek voor IVF in het Erasmus in Rotterdam. Weet nog niet wanneer ik echt kan gaan starten, volgens mij krijg ik toch eerst weer een aantal standaard onderzoekjes enzo dus het zal uiteindelijk wel begin 2013 worden. Ik vind het erg spannend allemaal. Tot op heden ben ik nog niet zwanger geweest, ik heb PCOS en we zijn bijna twee jaar bezig met de mmm. Veel succes allemaal. Groetjes Miepje
Hoi allemaal! Wij hebben donderdag onze eerste afspraak bij de UZA, Antwerpen. Ik verwacht dat wij ook ergens in januari zullen beginnen. Maar ik hoop natuurlijk eerder! Numatje, ik las dat je in Gent loopt? Ben je Nederlands? Ik heb namelijk nog wat onduidelijkheden wat betreft vergoedingen etc. Ik kom zelf namelijk uit NL en ga dus de behandeling in België doen. Groetjes Snoopy
Hoi dames, ik wil me ook graag bij jullie aansluiten. Even mijn verhaal in het kort. Ik ben 27 jaar en ruim een jaar getrouwd. Sinds 2010 hebben wij een kinderwens. Er is bij mijn man vastgesteld dan hij te weinig zaadcellen heeft. Ik heb het afgelopen jaar mijn eerste ICSI gehad. Hierbij heb ik vette pech gehad ( lees onderschrift ) maar in januari gaan we vol goede moed door met poging 2. ik weet dus wat mij te wachten staat, maar toch vond ik het weer spannend. Ik start op zaterdag 5 januari met de decapeptyl. Wij zijn in behandeling in het UMCG in Groningen. Ik hoop dat we elkaar hier kunnen steunen en ervaringen kunnen wisselen. En dat we maar een positieve uitkomst mogen krijgen.
Hoi meiden, Leuk dat er al wat dames aanhaken bij dit topic, kunnen we elkaar steunen. Zoals gezegd ben ik deze week voor intake in het EMC in Rotterdam geweest. Vanwege mijn PCOS gaan ze een uitgebreid hormoon onderzoek doen, uitslag duurt 6 weken. Waarschijnlijk kunnen we in januari met de behandeling beginnen. Ondertussen zijn we nog meer op onze voeding en leefstijl aan het letten, in de hoop zo goed mogelijk de behandeling in te gaan (maar wachten duurt zo lang ). Doen jullie dat ook? Groetjes Miepje82
Hallo dames, Morgen de informatieavond bij het EMC. Spannend en verplicht heen te gaan voor we de prikcursus krijgen. Eind december net voor kerst krijgen we de prikcursus.komt mooi uit, menstruatie daarna dus januari starten als alles goed gaat.. @Miepje82 Die onderzoeken hebben wij allemaal al gehad. Bij ons is het dat mijn vriend minder vruchtbaar is, weinig bewegend zaad, 34000 duizend zwemmers is schijnbaar veel te weinig. Maar wij hebben beiden alle onderzoeken gehad, en zijn nu al meer dan een jaar bezig. Nu dan eindelijk starten. Zegt de arts, weet dat het wel stress kan geven de ICSI.. heb ook al gezegd, meer stress dan van al het wachten zal niet. Het weten dat je echt gaat starten heeft mij rust gegeven.
@ Miepje. Al kan je dan niet starten in januari, je kunt hier altijd mee komen kletsen. @ Poppetje, ik wil je natuurlijk niet bang maken ofzo, maar het is niet niks zo'n behandeling. Denk er niet te licht over. Aan de andere kant is het ook wel goed dat je iets hebt om naar uit te kijken. Ik heb zelf een heftige ervaring gehad met de eerste icsi. Ik kijk wel uit naar de volgende keer, maar ik kijk er ook wel tegenop.het is een beetje dubbel. Ik hoop voor jullie dat het allemaal een beetje voorspoedig mag gaan.
@knorretje 85, weet dat het niet niets is.. maar geeft gewoon rust dat er iets gaat gebeuren. Hoop toch een stap dichter bij een mooi wondertje voor ons.. Ga er positief in, hoor veel positieve verhalen en probeer me daar aan vast te houden. Ja de punctie zal pijnlijk zijn, maar we willen een kind, een bevalling is nog pijnlijker!!! En ja ik moet nog beginnen, dus eh. misschien word ik wel een enorm moeilijk monster door de hormonen. Vriend kan tijdelijk bij zijn broertje wonen hihi.. nee grapje, dat gaat hij niet doen. Is een kwestie van goede communicatie. Hoop gewoon dat 2013 ons jaar wordt, voor iedereen hier
@ poppetje77: Het geeft inderdaad op een bepaalde manier rust als je weet dat er iets gaat gebeuren. Weer iets positiefs waar je je op kan richten. Maar het zal heel zwaar worden. Ik heb zelf tot op heden geen last gehad van de hormonen, volgens mij nog veel meer meiden niet maar bij IVF/ICSI krijg je wel een hogere dosis dus is het misschien weer anders. Wij hebben dezelfde lijfspreuk! Ik zeg ook iedere keer tegen mezelf dat 2013 ons jaar wordt. Dat hoop ik natuurlijk ook voor jullie! @ knorretje: Super balen dat de eerste ronde niet goed is verlopen. Hou je vast aan de positieve verhalen! Er zijn zoveel vrouwen wel zwanger geraakt met ICSI. Helaas gaan ze bij mij dus eerst de diagnose PCOS bevestigen, anders had ik meteen mogen beginnen. Aan de ene kant begrijp ik dat wel, aan de andere kant heb ik daar niets aan: ik heb 12 rondes gehad en 12 x niet zwanger... PCOS of niet. De zwemmers zijn bij ons trouwens goed.
Net een verzekering met uitgebreid aanvullend pakket afgesloten bij PNO, zij zijn de enige die zonder medische keuring je accepteren. Bij hun is de 4e poging nog vergoed voor IVF. Hoop het niet nodig te hebben maar betaal nu per jaar 300 meer maar geeft meer rust, stel dat ik het nodig heb.. Dacht, ook handig weetje voor jullie.
hoii meiden, mag ik me hier ook melden. ik ben vanavond bij de gyn geweest, man heeft slecht zaad, zit niet veel beweging in, moet nog 1x controleren en als t hetzelfde is(wat hij verwacht) dan gaan we door naar ivf! ik ben echt verdrietig vanavond! Hoe staan jullie hieronder?
@Angelaa1988, natuurlijk ben je verdrietig na dat nieuws. Is bij ons al even geleden maar weet nog wel dat ik ook een soort van in shock was. Is ook niet niets.. je gaat er vanuit dat het op de normale weg gaat. Dan doet het pijn als je dit te horen krijgt. Gelukkig hier veel positieve verhalen. ik hoop dat die je kracht geven!
@poppetje, zeker weten. Ik ben daarin tegen wel blij dat het bij mij goed zit, dan kan ik wel ivf doen, anders wordt het helemaal lastig. maar voor mn vriend vind ik het heel lullig, hij is er wel nuchter onder, omdat hij het al een beetje zag aankomen. zijn ballen waren niet ingedaalt bij de geboorte, dus moets operatief gedaan worden. daardoor is zn zaad traag. Daarom ben ik me hier gaan melden, het van me afschrijven, vooral op de onderwerpen waar we dus in het zelfde schuitje zitten, helpt echt heel erg! gewoon elkaar kunnen steunen en idd je de kracht geven om door te gaan ermee.
Zit met hetzelfde als jij, ik ben helemaal gezond maar vriendlief heeft maar 34000 zwemmers van de 340000 zaadjes. Hij is er vrij nuchter onder. Omdat het bij ons goed zit kan er gelukkig veel.. Alleen het wachten bij al die onderzoeken is zo vervelend. Kan zeggen dat ik er nog steeds niet aan gewend ben.. Belangrijkste is communicatie met elkaar en begrip. Ik ben soms echt zo depri geweest en dan was mijn nuchtere mannetje degene die zei, hey, er zijn stellen compleet onvruchtbaar, bij ons kan er tenminste nog iets. Je moet elkaar er doorheen trekken. En logisch dat je moeilijke momenten hebt. En dan schrijf je het hier van je af.
@poppetje, zo is dat ook, nou ja wij gaan dus waarschijnlijk voor ivf! Pfff t klinkt zoo hardd!! En idd ooghh en ik heb zoo geen geduld, dus zal wat worden! Ik ben ook heel blij dat vl en ik goed kunnen praten en samn elkaar hierdoor heen kunnen trekken! Daarom, samen steunen we elkaar
Poppetje, ik heb mij ook aangemeld bij pno. Dank je voor de tip. Goed dat je zo positief bent. Ik heb zelf best wel last gehad van de hormonen. Maar dat kan bij jou ook wel meevallen hoor Voor alle dames, schrijf het lekker van je af. Het lucht enorm op, en je ziet misschien ook wel herkenning in de verhalen van een ander.
Hoi dames, Ik wil graag met jullie meekletsen, mijn laatste berichtje is van november. @Knorretje, hoe weet je dat je 5 november met de Decapeptyl start, dat weet je toch pas op de dag wanneer je menstruatie begint? Of gaat het bij jou anders, qua behandeling? Ik mag eind december of begin januari starten, op mijn eerste menstruatie dag. Heel spannend allemaal, ik heb hier lang op gewacht. Ik ben gezond maar mijn man heeft helaas heel slecht zaad, waardoor wij op ICSI zijn aangewezen. Succes en sterkte voor iedereen!