Gonal F na Clomid, 2e zwangerschap

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Evelijne, 26 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldie1987

Goldie1987 Actief lid

2 jul 2017
    232
    64
    28
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier alles goed, wat kleine steekjes rechts dus hoop dat dat het resultaat is na de eisprong. Hoe is het met jou? Nog een weekje wachten of al eerder?

2. Goldie1987

Goldie1987 Actief lid

2 jul 2017
    232
    64
    28
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik ben vandaag trouwens bij de gyn geweest. HSG was helemaal goed alles liep goed door en verspreidde zich ook goed in de buik dus daar had ze niets over te klagen. Conclusie was wel dat ik vanaf nu op 75 moet blijven zitten en niet meer ophogen. En ze zei nu, nu zal je geduld moeten hebben en meeste vrouwen worden binnen 12 cyclussen zwanger. Wel hebben we afgesproken dat als ik na 6 nog niet zwanger ben dat we weer een afspraak inplannen. Dit geeft wel hoop!

Star2017 vindt dit leuk.
  3. DanielleG

DanielleG Actief lid

6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Spannend dames!

Goldie1987 vindt dit leuk.
  4. Caro25

Caro25 Bekend lid

16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Ja heel spannend! Dinsdag is mijn NOD, dus nog een paar (héle lange) dagen :rolleyes:
    Heb verder nergens last van. Vandaag begin ik wel af en toe steekjes in mijn onderbuik te krijgen. Over het algemeen kreeg ik op dag 22 of 23 van mijn cyclus bruinverlies. Weet nog dat ik vorige maand veel meer buikpijn had dan nu. Zit nu op dag 22. Maar mijn eisprong is nu eerder geweest dan vorige maanden. Vind het zoo spannend. Durf bijna niet naar het toilet :oops: Net nog even gecheckt en nog steeds vals alarm :p

DanielleG, Goldie1987 en Star2017 vinden dit leuk.
  5. Caro25

Caro25 Bekend lid

16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Fijn dat je HSG helemaal goed is! Hele geruststelling. Hopelijk met nieuwe hoop straks een positieve test!

6. ManSte

ManSte Niet meer actief

#366 ManSte, 17 nov 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2017
    Hallo, Ik zou ook graag mee willen schrijven in dit groepje, als dit mag ;)

Ik ben 28 jaar, en heb flinke PCOS (ondanks een gezond BMI) eigenlijk helemaal geen natuurlijke eisprong. Ongeveer 1 x per jaar wordt ik ongesteld. In november 2015 begonnen met de MMM, na een jaar aanmodderen. (de huisarts wilde me geen doorverwijzing geven) Begonnen met Clomid 50. Dit sloeg meteen aan, en in de tweede ronde al raakte ik in verwachting van onze prachtige zoon. Die in oktober 2016 gezond is geboren. Wat zijn we blij met ons mannetje!

Afgelopen juli vonden wel dat we weer een poging wilde doen voor een tweede kindje :), ik werd door de huisarts meteen doorgestuurd, en in het ziekenhuis was ik meteen aan de beurt. (omdat er een ander stel was uitgevallen, mochten wij deze plek innemen, en was er dus geen wachttijd.) Weer begonnen met Clomid 50. Deze sloeg in de eerste controle ronde goed aan. Op dag 18 een eisprong en op dag 31 helaas een foute innesteling (heel veel bloedverlies met flinke stolsels) Daarna een cyclus van 36 dagen.. ronde drie een cyclus van weer 30 dagen, en nu in ronde 4 zit ik alweer op dag 36. :(

Gisteren ben ik bij de Gyn geweest. Ze vond deze onregelmatige cyclussen, en sowieso een 35+ ronde niet goed genoeg. De Clomid 50 doet het helaas niet meer zo goed voor me als twee jaar geleden. Omdat ik extreem veel last van bijwerkingen heb, vond de Gyn het niet echt wenselijk om dit op te hogen naar 100 mg. Vandaar gisteren dus besloten dat we over gaan op Gonagal-F + Otrivelle. Ik krijg vandaag nog de uitslagen van het bloed dat er gisteren geprikt is, en daarna afspraken maken voor deze nieuwe ronde.

Ik vind het toch best wel weer spannend, deze nieuwe weg die we inslaan. Ik hoop dat het spuiten goede resultaten oplevert. Dat er goede cyclussen uitkomen, en ik op den duur in verwachting raak van een tweede kindje. Ik vind het ook wel vervelend. Dat het deze keer weer moeilijk gaat. Ergens ben ik dan toch wel weer flink teleurgesteld in mijn eigen lichaam, maar dat zal hier wel een bekend gevoel zijn. ;)

7. Goldie1987

Goldie1987 Actief lid

2 jul 2017
    232
    64
    28
    Vrouw
    Noord Holland
    Welkom! Helaas is die teleurstelling in je lichaam wel te herkennen. Het is toch vervelend dat het niet zo werkt als dat het moet worden. Ik was blij toen ik van clomid naar Gonal f mocht. Veel minder bijwerkingen en mijn lichaam reageert er goed op(soms iets te goed). Het is even vervelend de eerste keer om jezelf te prikken maar daar wen je snel aan. Hopelijk worden hiermee je cyclussen korter en heb je minder last van bijwerkingen. Voordeel van gonal is dat je er ook niet resistent voor kan worden en dat je het tussentijds kan aanpassen.

Heel veel succes en klets gezellig mee :D

8. Caro25

Caro25 Bekend lid

16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Welkom hier! Leuk dat je mee komt schrijven ;)

Vreselijk spul he die Clomid? Fijn dat je nu met Gonal F mag beginnen! De overschakeling van Clomid naar injecties is echt een hele verademing. Nauwelijks bijwerkingen en het spuiten zelf valt reuze mee. Heel herkenbaar, dat teleurgesteld zijn in je eigen lichaam. Je wilt zo graag, maar het lijkt gewoon steeds niet te lukken. Heel verdrietig en frustrerend.
    Heel fijn dat je wel een zoontje hebt, hopelijk mag hij snel een broertje of zusje krijgen!
    Veel succes met spuiten!:thumup:

9. Caro25

Caro25 Bekend lid

16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Hier dag 24. Nog geen bloedverlies zoals andere maanden. :D
    Vanmorgen getest, negatief. Is ook nog vroeg om te testen, maar was blij te zien dat de Ovitrelle in ieder geval uit mijn lichaam is verdwenen.
    Begin nu wel steeds vaker steekjes/buikkrampen te krijgen aan de linkerkant.
    Vrees steeds het ergste als ik naar het toilet ga o_O Zoooo spannend haha.
    Het voelt nu wel alsof ik in maanden niet zo ver ben gekomen.

We gaan dinsdag bij een nieuwe woning kijken, kwam toevallig voorbij :D
    Kan zijn dat onze eigen woning dan ook binnen 2 weken te koop komt.
    Lichte paniek, dus nu druk aan het opruimen (lees : weggooien :p)
    In ieder geval goede afleiding haha, gaan de dagen wat sneller.

Hoe is het met de andere dames? Nog mooie echo's/eisprongen gehad?

10. Goldie1987

Goldie1987 Actief lid

2 jul 2017
    232
    64
    28
    Vrouw
    Noord Holland
    Wat spannend he! Nou ik hoop voor je dat het begin volgende week gelukt is. Ik zit hier nu op 6 dagen na eisprong dus nog een weekje wachten. Heb wel een klein beetje last van mijn onderrug maar ja kan van alles zijn.

Spannend hoor een nieuw huis, maar een goede afleiding! Succes nog!

11. ManSte

ManSte Niet meer actief

@Caro25, @Goldie1987; succes in de wachtweken! Ik vind dat altijd de ergste twee weken! De dagen kruipen dan voorbij. Ik probeer dan maar niet zoveel meer op mijn lichaam te letten. Want toen ik uiteindelijk zwanger was merkte ik daar helemaal niks van :roflmao: ik duim in ieder geval mee voor positieve testen!!

Hier gister de bloeduitslag gehad. Ik heb voor afgelopen maandag wel een eisprong gehad, konden zeggen aan de hand van het bloed. (Helaas was mijn man toen op zakenreis, dus gemiste ronde) maar verwacht aan het eind van volgende week toch ongesteld te worden. Toch wel fijn! Scheelt weer een rond provera. Vrijdag weer een afspraak. Krijg dan ook de prikinstructies. Maar me over het prikken zelf geen zorgen. Ik heb een paar jaar in de zorg gewerk. Dus daar ben ik niet zo bang voor.

Goldie1987 vindt dit leuk.
  12. Goldie1987

Goldie1987 Actief lid

2 jul 2017
    232
    64
    28
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik kan slecht tegen het wachten :oops:@Caro25 hoe is het bij jou?

13. Caro25

Caro25 Bekend lid

16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Pffff ja wachten duurt lang he!

Hier alles nog steeds rustig. Heb nog steeds gewone afscheiding, lijkt wel weer of het wat aan het toenemen is. Heb wel echt vreselijke buikpijn. Dit had ik normaal altijd rond de eisprong, maar nu heb ik het rond NOD. Felle steken en krampen. Net of alles ontstoken is ofzo. Vreselijk. Heb wel het gevoel dat ik elk moment enorm ongesteld ga worden.
    Hopelijk is het iets anders :D Morgen (dag 27) maar een testje wagen hihi.

14. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Spannend hoor! Hoeveel dagen zit je nu naa je eisprong?

15. Caro25

Caro25 Bekend lid

16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Vandaag 12/13 dagen na eisprong:D

Star2017 vindt dit leuk.
  16. Caro25

Caro25 Bekend lid

16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Hoe is het verder met jou Star?

17. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Hier alles nog goed. Vrijdag word ik geopereerd, spannend allemaal ben blij als het gedaan is, voel me daarna denk ik wat zekerder.

18. Goldie1987

Goldie1987 Actief lid

2 jul 2017
    232
    64
    28
    Vrouw
    Noord Holland
    Dat is zeker spannend, morgen of woensdag zou er toch wel wat moeten gebeuren. Wel vervelend die steken en pijn. Maar hopen dat het een goed teken is. Ik zit nu op dag 8 na eisprong dus ik moet deze week nog even uitzitten. Heb sinds gister wat last van mijn borsten, gevoeliger dan normaal en verder niet echt iets. Dus enige wat we kunnen doen is afwachten.

Star2017 vindt dit leuk.
  19. Goldie1987

Goldie1987 Actief lid

2 jul 2017
    232
    64
    28
    Vrouw
    Noord Holland
    Ooh dat snap ik wel, morgen nog even spannend en daarna hopelijk genieten en ontspannen! Sterkte morgen!

20. Caro25

Caro25 Bekend lid

16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Jaaa ben best zenuwachtig haha! Hoe is bij jullie de LF? Met Clomid had ik altijd precies 14 dagen. Is het door injecties langer of juist korter? Of gewoon helemaal gelijk?
    Hopelijk zijn de gevoelige borsten bij jou ook een goed teken! Er zou nu natuurlijk wel iets kunnen innestelen. Super spannend!
    Ik ben nu ook wel misselijk, maar dat komt vooral omdat ik er zo mee bezig ben vrees ik haha.

Star, wat spannend zeg! Dan gaan ze een bandje plaatsen toch? Om vroeggeboorte te voorkomen? Hopelijk gaat alles goed!!

Deel Deze Pagina