Gonal F na clomid met PCOS - Ervaringen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Katje77, 24 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hey Katje,

Hoe gaat het bij jou? Nog op het wachtbankje?

Hier op dag 13, gister op dag 12 waren er 2 follikels van 10mm en baarmoederslijmvlies 11 mm.
    Ik had tot die tijd afwisselend 37.5 en 50 gespoten, maar vooral 37.5 omdat ik niet goed durfde.
    Sinds gister spuit ik 50 eenheden en morgen moet ik terug voor een follikelmeting.
    Hopelijk gaan alleen deze 2 follikels groeien!

Ben benieuwd hoe het er bij jou voor staat!

2. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hey LW

Klinkt wel goed hé, op zich nog vroeg in de cyclus, al twee eitjes dus nog geen overstimulatie. Ik hoop dat er 1 of 2 eitjes mogen doorgroeien voor je en dat je eens een mooie ronde hebt ! Laat weten hoe het was vandaag hé !?

neen, wachtbankje was al een week gedaan hé. Spijtig. Maar nu weer met goede moed ertegenaan. Woensdag CD11 controle. Ik heb tegen dan een week 37.5 en 50 gespoten. Ik verwacht nog niet veel te zien dan, maar wie weet !

Grtjs

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    OOOh wat stom, was in de war met iemand uit een ander groepje. (kom anders ook daarbij? http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/519606-wie-meer-vandaag-begonnen-spuiten.html )

Jij dus ook woensdag terug, hopelijk goed nieuws en snel weer IUI!

Hier vanmorgen 9cd 14) niks, enige wat groeit is mijn baarmoederslijmvlies, ondertussen alweer 14mm, maar geen follikels. Heeeeleboel kleintjes, nog maar eentje die iets groter is, 9.5mm nu...
    Ik ga ophogen, ga vandaag en morgen 62.5 spuiten, hopelijk doet het iets!

Zonet met het EMC gesproken. Ik moet eerst de doorverwijzing hebben, dan 1,5 maand wachttijd en dan alle onderzoeken opnieuw. Vroegste om daar te starten is dan januari 2017 :O :(
    Maakte me heel verdrietig, ik hoop zo dat deze ronde werkt! Woensdag ga ik de gyn. vragen de doorverwijzing vast te geven, en of we tijdens het wachten op de start in het nieuwe ziekenhuis dan nog wel in dit ziekenhuis een poging mogen doen.

4. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hey LW

Niet erg hoor :)
    Ja, wie weet kom ik binnenkort meeschrijven :) als ik er behoefte aan heb en me triest voel zul je me er zien verschijnen :) Hoe meer lotgenoten hoe meer je je begrepen voelt hé. :)

Wat triest te lezen allemaal. Heb je intussen nog nieuws? Ik hoop zo dat deze ronde alsnog mag aanslaan (was ook nog vroeg hé), en je dan zo tem januari eventueel kunt voortdoen. Het is dan zeker geen verloren wachttijd tot januari hé, zou echt goed en fijn zijn voor je...
    Ik ben vandaag geweest, maar nog niets te zien. Heeeeel veel kleintjes ook weer, en enkele die ongeveer rond de 8mm waren. Dus nog niets speciaals. Ik moet nu ophogen naar elke dag 50 en zaterdag terug.
    Hou je me op de hoogte?

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Zou leuk zijn als je erbij komt!

Ik heb weer nieuws.. Maandag noog niks gegroeid, dus opgehoogd.. Vandaag 1x 17mm, 1x 15mm en 2x 12 mm. Dus ik zeg mooiiii pregnyl dr in en gaaan. Ging ze bellen met mn arts, moet ik stoppen :O en klusverbod...
    Nou ik begon te janken, warom?! Omdat ze bang was dat door pregnyl die 15 en 12 mm ook gingen groeien. Wauw ik was in shock, in het protocol staat duidelijk 3 van groter dan 15 maar dat was het niet!

Ze zei je kan kiezen of doorpsuiten met kans op overstimulatie of niks spuiten, en sowieso vrijdag terug...
    Heb gekozen voor niks spuiten.

Heb inmiddels via facebook pregnyl en utrogestan weten te krijgen en al opgehaald, dus als ze vrijdag zegt poging afbreken gaan wij het op eigen houtje proberen!

6. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Wow LW wat een rollercoaster weer !!!

Vreemd dat ze het protocol toch niet volgen dan...:(
    En ik zou ook kiezen voor niets spuiten nu, vrijdag terug en hopen dat er max twee zijn doorgegroeid. Wel erg bizar dat op twee dagen tijd toch ineens zo veel gegroeid zijn. Ik dacht dat een eicel max 2mm per dag kon groeien. Dus indien maandag niets, op twee dagen tijd zou je toch denken max 14 a 15 de grootste zou kunnen zijn. Maar goed, de wonderen zijn de wereld niet uit dus het zal wel.

Meid, ik duim KEI hard voor je mee voor een positief resultaat voor vrijdag ! Hoe staat je vriend ertegenover? Heeft die ook zo iets van; we doen lekker ons eigen ding, of volgt die liever hun advies? ik zou m'n ronde ook niet zomaar aan me voorbij kunnen laten gaan hoor...

Ben benieuwd naar zaterdag, ik hoop iets te zien dan, maar vrees het niet want vorige ronde was er ook pas bij 75 reactie.

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    M'n vriend is eigenlijk de eerste doe zegt 2 of 3 vind ik ook prima. Waar ik inher beginnen terughoudend was is hij altijd heel zeker van zijn zaak geweest.Wij willen het dus we doen het.

Hij zei vanmiddag oomva : ja al moeten we die medicijnen in Groningen ophalen, ik rij er gewoon naartoe!

Superlief dus.

Hoop voor jou goed nieuws! Of iig na ophogen goed nieuws, als t maar voorspoediger en meer voorspelbaar loopt als bij mij.
    Vind het nog steeds bizar hoe 2 dagen en 1 klikje meer zoveel verschil maakt maar toch is het elke meer zo :( en 1 dosis lager doet dan weer helemaal niks... Bizar he

8. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Inderdaad heel bizar meid...
    En zo oneerlijk. Dat het bij ons al niet werkt in de eerste plaats, en dat de medicatie dan bij ons (en vooral bij jou) z'n werk ook al niet doet zoals het zou moeten gaan.
    Maar goed, we gaan niet opgeven ! Hopelijk rond deze tijd volgend jaar beide een mooie en gezonde baby (s) in onze armen!!!!!

Super fijn van jou vriend !!! Echt heel lief......

9. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    katje77, je bent niet enige die moeilijk heeft met stimuleren en ik ben al sinds 2012 bezig voor een kleintje. En sta nog steeds met lege handen en geef nog niet op maar het word als maar zwaarder. Ik heb nu een pauze tot begin volgend jaar. En dat geeft mijn tijd om af te vallen mijn lichaam reageert extreem op gewicht en mijn PCOS ook. Als lichter ben is mijn PCOS minder groeit er meer. Succes nog met deze ronde hopelijk groeit er wel wat deze ronde?

10. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    @LW, en heb jij nog nieuws? Intussen Pregnyll erin? 3 eitjes?
    Komaan hé, ik duim keihard voor je mee !!!

@Jess; meid, zo erg. Sinds 2012 ben je bezig. Dan mag ik nog van geluk spreken zeker...Snap heel goed dat je aan een pauze toe bent... Ik hoop dat dit je veel extra moed en kracht geeft, en vooral een baby oplevert in het nieuwe jaar !! Welke behandelingen heb je al achter de rug? Ik heb een gezond gewicht, maar wel hevige pcos. Ik moet wel veel moeite doen voor mijn gewicht op pijl te houden, gezien de pcos doe ik hier ook best veel voor omdat ik het wel belangrijk vind. Succes nog meid !!!

@hier: controle gehad afgelopen zaterdag en geen verandering (CD14)... Ophogen naar 62.5 en woensdag terug.

11. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Katje: Hopelijk woensdag meer te zien.. Het kan heel hard gaan na 1 dosis ophogen, kijk maar naar mij, maandag niks, woensdag te veel ;)

Hier inderdaad pregnyl gezet met 3 grote follikels! Follikels waren vrijdagochtend 21, 20 en 22 mm, dus zit er vast wel eentje bij die gaat springen :p.
    Ik heb vrijdagavond de pregnyl gezet, donderdagavond en zaterdagavond seks gehad.
    Zondag had mooi geweest maar we hadden eeeeccchhtttt geen zin meer.
    Ik denk dat zondag mijn eisprong is geweest, had bij het wakker worden nog erge buikpijn, smiddags was dat over. Ik gebruik nu de Utrogestan, sinds zondagavond, 3x per dag 2 bolletjes inbrengen.
    Vind het zo spannend, zelfde situatie als bij mijn zoontje, alleen nu met utrogestan erbij, had ik toen niet.
    Vind het ook doodeng eigenlijk, stel dat het gelukt is, hoeveel zullen het er dan zijn?
    Voor nu iig afwachten, heb al zwangerschapstesten besteld en wil vanaf een week na de pregnyl kijken of het eruit is.

12. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Spannend LW !!!!!!
    Duim heel erg voor je, en dan vooral voor 1 (of misschien wil je er twee? ;) )

Komaan, we can do it !!

Heb het verhaal percies even gemist van hoe het met je zoontje ging? ook onder begeleiding en overstimulatie dan? vrijverbod en toch zwanger van eentje dan? Wauw, zo bijzonder. En toen ook gonal, of clomid?

13. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ik vind het wel veel wat je moet spuiten 62,5? ik heb bij ivf 125 gonal f gehad. Ik heb overgewicht en moet dus weer afvallen. Ik heb IO traject gehad met clomid pillen en IO met gonal f gehad. 1 IUI gehad en 1 ivf poging die is omgezet in IUI dus eigelijk nog geen officieel ivf gehad want heb nog geen punctie gehad. Door veel hormonen ben ik aangekomen en groeit er momenteel maar 1 dus artsen willen dat ik moet afvallen want bij IO heb ik paar keer overstimulatie gehad met 50e en met 37,5. Mijn BMI moet omlaag anders groeien bijna geen follikels. Heb je dan moeite met om op gewicht te blijven? ik wil echt proberen zoveel mogelijk af te vallen maar ja heb niet in de hand hoe mijn lichaam reageert. Ja, hoop het ook dat ik in 2017 een beter jaar word. Want ben echt gesloopt al die jaren klooien en met lege handen staan nog steeds dat doet heel erg veel pijn.

14. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hey Jess

Ja, Doe best wel wat moeite om op gewicht te blijven. Als ik nu eet wat ik vroeger at, kom ik lichtjes aan bij. Dus zodra ik een kilo op de weegschaal extra zie begin ik er weer zwaar op te letten tot ik weer op m'n gewicht ben... Maar mijn BMI is erg goed, ik zit rond de 22 dus wil hier ook echt op blijven, maar het is niet gemakkelijk. Ik kom zelf van een BMI van 25 (wat op zich nog net goed is), maar daar heb ik 2,5 jaar geleden wat aan gedaan en zit sindsdien rond de 22.

Mja, dit is nog maar mijn tweede Gonal F ronde, maar vorige keer gebeurde er pas wat bij 75, maar dit bleek ook snel teveel te zijn dus heb dan de laatste dagen voor IUI nog 50 moeten spuiten.

Als je IVF toen werd omgezet naar IUI, hoeveel heb jij dan gespoten en hoeveel follikels deden er dan mee met je IUI? Want dan heb jij ook best veel gespoten als de insteek wel IVF was voor die ronde?

Ik weet niet of het je kan helpen, maar misschien zijn de boeken van Pascale Naessens wel wat voor je? Ik heb er enkele van en vind haar 'stijl' echt geweldig. Lekker en vooral heel simpel voor na het werk! Ook doe ik ongeveer 2 keer (soms 3 als het me lukt) per week aan sport (afwisselend, fitness, fietsen, joggen, of gewoon gaan wandelen). Verder eet ik gewoon, maar met veel fruit en groenten en probeer zo weinig mogelijk koekjes etc te eten maar soms geef ik er ook gewoon aan toe.
    Toen ik echt ben afgevallen 2,5 jaar geleden heb ik dit gedaan door middel van de online app van Weight Watchers (ben toch 8kg afgevallen).

Veel succes, misschien helpt het je wel. Wanneer zou je terug willen starten?

15. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Katje: Bij mijn zoontje was ik bezig met puregon, had eerst hele hevige overstimulatie en erna nog een keer milde overstimulatie. De derde keer had ik 3 follikels van 20-26 mm en dus een klusverbod en geen pregnyl. Wij hebben het toen toch gewoon geprobeerd en toen bleek ik zwanger van mijn zoontje!
    Hoelaat moet je morgen voor de folikelmeting?

@Jess: ik heb helaas geen ervaring met afvallen, heb altijd eerder een te licht gewicht dan te zwaar (bmi is nu 20.1). Ik zou veel w wandelen, zwemmen fietsen enz, of cardio in de sportschool. HEt schijnt bij pcos goed te zijn omkoolhydraten zo min mogelijk binnen te krijgen, dus geen brood of koolhydraat arm brood, geen aardappelen, geen rijst en pasta, geeeeen snoep en frisdranken. Vooral veel groenten, noten, enz.

16. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Morgen pas om 17h... Spannend!

17. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips over dat boek ik ga dat ook maar eens lezen wie heet helpt het wel. :) nou ik spoot voor ivf eerst 100eh maar toen groeide er maar 1 en bij 125 toen ik ophoging kreeg bleef er maar 1 follikel groeien. Dus spoot wel veel maar weinig groei helaas en terwijl ik bij IO zelfs bij 50eh overstimulatie had mijn lichaam is gewoon raar.

Het liefst wil ik zo snel mogelijk weer starten maar dat wil het ziekenhuis niet en die wilt eerst dat mijn BMI verder omlaag moet. Op 21 dec dit jaar moet ik terug komen en als ik dan genoeg ben afgevallen dan mag ik in 2017 weer starten. Ik sport ook veel maar heb echt aanleg om dik te worden pff. Ik weeg nu alles af en let heel erg goed erop want ik was een paar kg gegroeid.

18. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga nu ook geen brood meer eten en dacht het kan geen kwaad maar dus wel. Maar brood merk ik wel als at eet kom mik meteen ook aan. Ga er hard eraan trekken wil echt over een paar maanden weer starten een verplichte pauze is het min of meer.

19. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Oh Jess, misschien nog een tip.
    Ik zou beter zelf ook wat meer mijn eigen tips weer opvolgen haha.
    Ik heb lange tijd groene smoothies gemaakt, ook erg goed voor pco'ers.
    Ongeveer 3 stukken fruit en 1 stuk groente deed ik meestal; het perfecte ontbijt, of als tussendoortje, of net voor het avondeten om al een deel van je honger te stillen.
    Heel gezond, snel klaar en lekker !

20. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip en zal die toepassen als het niet helpt wat ik nu doe. Maar ik kon niet laten ben op die weegschaal gaan staan is toch al 1 kg vanaf en toen at ik zelfs nog brood en nu niet meer. Is nu 1,5 kg vanaf en moet nog 8,5 kg eraf om weer te mogen starten weer. Mijn doel is uiteindelijk wel 20 kg eraf dan heb ik een mooie BMI :) Ik eet fruit ook om honger te stillen of hele erg veel water drinken helpt ook.

Deel Deze Pagina