Gonal F of Meriofert... of toch meer onderzoek in België?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door PlukvandePetteflet, 29 jun 2025 om 13:27.

1. PlukvandePetteflet

PlukvandePetteflet Nieuw lid

Vandaag
    1
    0
    1
    Vrouw
    Dag allemaal,

Ik ben 40, single en in een MMM-traject met donor. Na 6x IUI ben ik overgestapt op IVF.
    Bij de eerste ronde (lang schema, hoge dosis Gonal-F) had ik 10 follikels, 8 eitjes, 3 embryo’s van goede kwaliteit – helaas geen innesteling.

De 2e ronde, met hetzelfde schema - en één keertje stiekem wat gesmokkeld door iets meer te spuiten -, had ik 8 follikels en helaas maar 2 eitjes. Dat viel enorm tegen, maar gelukkig had ik toch 1 mooi embryo. Helaas is ook deze niet blijven plakken.

Ik heb sinds het begin last van mijn onderrug. Mijn eierstokken zijn ook vaak slecht te bereiken. Tijdens de laatste keer stimuleren begon na een paar dagen mijn rugpijn erger te worden. Bij de echo bleek toen dat mijn eierstokken onbereikbaar waren en dat de punctie via mijn buik zal plaatsvinden. Ze hebben me toen nog wat langer laten stimuleren, echter had ik een dag vóór de punctie plotseling geen last meer van mijn rug. Ik wist op dat moment zeker dat er 2 grote follikels geknapt waren en dat daardoor de eierstokken gedaald waren. En dat ze gedaald waren, bleek ook tijdens de punctie, want ze konden er nu tóch vaginaal bij. Maar ze hadden niet het idee dat er al 2 geknapt waren...
    Tijdens mijn laatste overleg vroeg ik hiernaar. Wat kunnen ze nog onderzoeken? Zit het allemaal wel goed? Die rugpijn... dat hoort toch niet?

Volgens het ziekenhuis is er geen reden voor extra onderzoek: AMH is gemiddeld, receptivity was goed, hormonen goed, slijmvlies mooi, geen cystes zichtbaar. Ze zeggen dat het vooral op mijn leeftijd en ‘geluk’ aankomt.

Dus wat betreft de arts heb ik nu deze opties;
    • Zelfde traject als eerder
    • Zelfde traject met "flare-up"
    • Overstap op Meriofert
    En qua terugplaatsing:
    • Een scratch
    • Assisted hatching (maar mogelijk niet vergoed)

En nu weet ik het even niet meer...
    Ik woon niet ver van België. Ga ik daar voor een second opinion? Of blijf ik hier, waar ik me ook nog goed voel... Bovendien lees ik dat ze hier al meer onderzocht hebben dan in andere klinieken. En is extra onderzoek inderdaad wel of niet nodig? En stap ik over op Meriofert? Of blijf ik bij Gonal F - waarvan ik weet hoe ik daarop kan reageren?

....

Mijn vragen:
    • Heeft iemand ervaringen met Meriofert vs. Gonal F?
    • Had iemand ook rugklachten tijdens stimulatie?
    • Heeft iemand ervaring met UZ Gent – wat werd daar bij jou onderzocht?
    Voor het eerst tijdens deze hele MMM vind ik het lastig om een keuze te moeten maken.
    Mede omdat dit mijn 3e poging wordt en de verzekering daarna afhaakt.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Deel Deze Pagina