vakantie/ongesteld/zwangerschapswens

Discussion in 'Zwanger worden' started by Blue lady, Aug 1, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blue lady

Blue lady Bekend lid

Mar 29, 2015
    665
    438
    63
    beetje uitgebreide titel, maar ik wist niet hoe het kleiner kon.
    Mijn man en ik zijn afgelopen maand begonnen voor een 2e kindje. Ik had een mirena en heb deze er dus op een willekeurig moment uit laten halen
    Nu gaan wij in september op vakantie en als ik nu mijn cyclus door tel komt mijn menstruatie precies in mijn vakantie (indien ik deze en volgende maand niet zwanger raak). Ik ben altijd heftig ongesteld en zie dit dus echt niet zitten tijdens mijn zon, zee, strand vakantie.
    Hebben mensen hier tips/advies? Toch een maand aan de pil en die maand de kans op een zwangerschap missen? Of zijn er andere opties?

2. Sabje333

Sabje333 Bekend lid

Nov 18, 2014
    649
    325
    63
    Female
    Ik zou het even aan de ha vragen of er nog andere opties zijn. Zou t zelf niet weten.

3. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

Mar 30, 2018
    1,807
    1,786
    113
    Female
    Mijn moeder kreeg vroeger van haar huisarts primolut. Een week voor haar vakantie om de menstruatie op te wekken, maar ik denk niet dat ze dat nu daarvoor nog zo snel zouden geven:rolleyes:

Misschien een nuvaring? Kan je natuurlijk ook niet zwanger mee worden, maar geeft wel weinig hormonen en je kan er je menstruatie mee uitstellen.

4. PBV

PBV Fanatiek lid

Feb 6, 2018
    1,765
    1,321
    113
    Female
    In het westen
    Ik zou dit ook even navragen bij de huisarts. Een maandje de pil slikken geeft nl geen garantie dat je geen menstruatie krijgt.
    Ik hoop dat je een oplossing vind.

5. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik zat met hetzelfde dilemma. Ik ben in febr al gestopt met de pil, maar had met mezelf afgesproken dat als ik rond deze periode nog niet zwanger zou zijn, ik weer een maand aan de pil zou gaan omdat ik ook echt geen menstruatie in mijn vakantie wil, ik ben het ook altijd hevig en vrij lang.
    Maar ja... ik had t niet voor t zeggen. Wel zwanger geworden maar een miskraam. Dus kondigde het probleem weer aan met een grote kans dat ik zou menstrueren midden in mn vakantie en zoals er ook beweerd werd; nog heftiger dan normaal (eerste menstruatie na miskraam). Omdat ik na mn mk niet wilde rommelen met hormonen, had ik voor mezelf geen keuze meer helaas. Maar gelukkig... het is afgelopen zondag al doorgebroken! En we gaan zaterdag op vakantie.
    Als je de pil had geslikt hiervoor, had ik gezegd om m weer te gaan slikken, maar in jouw geval durf ik niet te zeggen of de pil dan een uitkomst is. Ik zou de ha ook even vragen om advies.
    Er bestaat idd primolut, maar ik las van de week ergens in een topic dat ze dit niet geven als je nu een kinderwens hebt? Zeanger worden zou daarna moeilijker kunnen gaan? Ik weet even niet meer welk topic het was, maar een belletje waard dus. Succes!!

6. Blue lady

Blue lady Bekend lid

Mar 29, 2015
    665
    438
    63
    Thanx voor het meedenken dames! Ik ga de huisarts maar even bellen (en vooral heel erg duimen dat het deze ronde wel al lukt)

7. K00

K00 Niet meer actief

Ik zou echt niet een maandje aan de hormonen gaan... heel je huishouden gaat dan van slag lijkt me.... je kunt dat toch niet zomaar "aan en uit" zetten....

Als ik menstrueer bloed ik ook heftig. Ik had geleden dat ibroprufen helpt om de bloeding te verminderen; bij mij werkt het!

Blue lady likes this.
  8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,018
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    Je bent pas 1 maand vd mirena af.
    Kans is aanwezig dat je lichaam ff tijd nodig heeft om te regulieren.
    Het kans dus maar zo zijn dat je cyclus anders wordt dan jij nu doortelt (langer of korter) waardoor je ongi juist niet in je vakantie valt :)

Blue lady likes this.
  9. Simmy

Simmy Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    1,067
    313
    83
    Ik had exact hetzelfde dilemma maar ik heb t erop gegokt. Zou ongesteld worden op de eerste vakantie dag.....Niet ongesteld worden. Zwanger!

10. mamalacht

mamalacht Actief lid

Apr 19, 2017
    385
    267
    63
    Door de bittere pil heen bijten zou ik zeggen... je gaat toch echt niet aan je cyclus rommelen met primolut of de pil als je bezig bent om zwanger te worden? Dat kan een invloed hebben op je zwangerschapskansen de volgende maanden.

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Dat inderdaad.
    Zo was ik helaas ook ongesteld op vakantie, heel vervelend maar met tampons toch goed te doen.

Dotjes likes this.
  12. Wij2018

Wij2018 Actief lid

Jul 21, 2018
    465
    156
    43
    Female
    Als je heel graag zwanger wilt worden, zou ik niet iets nemen met hormonen. Je lichaam moet de kans krijgen om van de Mirena af te komen en als je het dan direct opnieuw ontregelt, is de kans dat het langer duurt om zwanger te worden wel een stuk groter.

Op vakantie ongesteld zijn is niet leuk (ik ben ook altijd zwaar ongesteld), maar goed met goede tampons kun je heel veel, alleen wat vaker verwisselen.

13. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Een menstruatiecup gebruiken? Kan meer in dus hoeft minder snel gewisseld te worden. Maar een maandje de pil lijkt me weinig helpen, volgens mij is de kans dan best groot dat je eigen cycus zich er nog doorheen drukt als je meteen probeert door te slikken.

Balen! Het grote nadeel van vrouw zijn... Wij hebben een rondreisvakantie wel eens een paar dagen onderbroken omdat ik geen zin had om onderweg tampons te moeten wisselen. Dan maar even een aantal museumdagen etc met fijne goeie wc's ;)

Blue lady likes this.
  14. Blue lady

Blue lady Bekend lid

Mar 29, 2015
    665
    438
    63
    dank voor het meedenken allemaal!!
    De HA heb ik gecontact en hij geeft de optie voor primolut, maar dan mag je die maand niet zwanger worden. De pil adviseert hij niet.

Ik heb nu vooral info opgezocht over de menstruatiecup, dus ik denk dat ik die ga bestellen en proberen. Dan hoef ik ook geen ronde over te slaan (wat bij de primolut dus wel moet) en ontregel ik niets..

15. mamalacht

mamalacht Actief lid

Apr 19, 2017
    385
    267
    63
    Neem dan zeker voldoende tijd om tijdens een komende menstruatie te oefenen. Een cup inbrengen doe je best niet voor het eerst tijdens je vakantie, dat gaat gegarandeerd mis. En "droog" ermee oefenen is ook geen goed idee.

Blue lady likes this.
  16. Blue lady

Blue lady Bekend lid

Mar 29, 2015
    665
    438
    63
    dank voor de tip!

Share This Page