Ik heb dus pcos. Even een korte omschrijving van mijn cyclussen: Had altijd een cyclus, wel onregelmatig, maar niet extreem. Zeg een cyclus van 4 tot 7 weken. (Bloedingen duurde altijd 6 dagen, met eerst 2 dagen slijm en wat bloed, dan 2/3 dagen echt bloed en stolsels, en 1/2 dagen bruin verlies.) Toen de pcos echt helemaal tot uiting kwam werd ik ineens niet meer ongesteld. Helemaal niet! Toen de mmm ingegaan, na 3,5 jaar zwanger geworden van dochter. Na de bevalling werd ik 4weken daarna ongesteld. Toen 3x een cyclus van 31 dagen gehad. Daarna werd het erg onregelmatig, zeg een cyclus van ruim 100 dagen en dan weer een van inde 40 dagen. Nu heb ik al ongeveer een half jaar een regelmatigere cyclus van rond de 46 dagen. De bloedingen waren altijd het zelfde als voor heen, zie tekst tussen () hierboven. (Oeps is toch eenwaardig langere omschrijving geworden) Nu heb ik weer een cyclus van 46 dagen gehad en begon 28 februari met slijm en lichtelijk wat bloed. Het bloeden is alleen niet meer geworden. Ik heb tot 3 dagen terug elke dag eerst roze slijm gehad en dan later op de dag bruin verlies. Nu heb ik al 3 dagen bruin verlies, met soms ook slijm.... Het zit over het algemeen niet echt op mijn inleg kruisje, het is voornamelijk met afvegen. Herkend iemand dit? Vind het nu wel erg lang duren.....
Ik herken het deels. En er is geen verklaring voor gevonden. Mijn cycli werden ook heel kort. Ik ben nu na 14 dagen alweer aan het bloeden, dit is extreem en komt waarschijnlijk door snel afvallen. Volgens mijn gyn waren mijn bloedwaardes binnen de marges en ze zag geen reden waarom ik niet met fostimon en pregnyl weer zwanger zou kunnen raken. Mijn uitstrijkjes waren ook goed. Mijn menstruaties zijn dus ook vreemd. Soms idd veel slijm en weinig bloed, meer verkleuring eigenlijk. En soms loop ik ook helemaal leeg met donkerrood bloed. Ik ben wel redelijk gerustgesteld doordat mijn gyn me serieus nam en bloedonderzoek en uitstrijkjes heeft gedaan. Misschien voor jou ook een idee? Maar het beeld van pcos en zulkde korte cycli, dat is niet te verklaren Evenals de verandering in bloedverlies en spotting.
Ja het is echt heel apart. Nu net weer licht roze......en dat na 3 dagen echt bruin.....dacht dat het eindelijk klaar was... Het is overigens echt heel weinig sinds het begin. Niet eens echt een milde menstruatie te noemen... Ik kijk het even aan, anders ga ik een doorverwijzing vragen naar de gyn.
ik ken dit heel erg. ik ben erachter gekomen dat ik pcos had doordat ik 2 maanden achter elkaar. bruinverlies/licht roze verlies had en vaak alleen met afvegen. na allerleid pilletjes van de huisarts stopte dat 1a2 dagen en begon het daarna weer. naar het zkh doorgstuurd daar een soa test uitstrijkje enz gehad . gelukkig alles goed en geen afwijkingen. met de inwendige echo bleek ik pcos te hebben, duidelijker op de echo dan in het bloedbeeld. de gynocoloog gaf aan dat dat de oorzaak was van het constant bruinverlies. dit kwam voort uit hormoonschommelingen bij pcos. het is uiteindelijk vanzelf over gegaan en heb het daarna tot nog toe niet meer gehad.
Ik heb er ook last van soms lijkt er wel een cylus in te zitten. Mijn gyn had het over een gevoelige baarmoedermond die snel bloed en dat het daar ook vandaan kan komen. Daar kunnen ze wel wat aan doen, zou het laten onderzoeken!
Bedankt voor de reacties Joyce en aimee! Het was 2,5 dag weg, maar sinds gister weer roze slijm met afvegen. Moet echt 3/4x vegen voordat alles weg is.... Gister flinke steken ter hoogte van mij linker eierstok.....vindt het maar apart. Tijdens de mmm was ik best gevoelig voor cystes, dus daar ben ik een beetje bang voor(terwijl ik ook wel besef da dit best ver gezocht is...). In de loop van de week de huisarts maar even bellen, als het dan nog steeds niet klaar is(is dan ook bijna een maand)
Ik zou toch even een verwijzing voor de gyn vragen. In ieder geval even hormoonscreening doen. Dan weet je in ieder geval of dat allemaal in orde is. Eventueel uitstrijkje als gyn dst nodig vindt. Bij mij werd het vreemde bloedverlies dus niet verklaard, maar ik ben wel gerust omdat ik weet dat er niks zit te woekeren in mijn baarmoedermond en dat ik niet in de overgang zit of zo. Ik ging laatst ook weer bloeden. Heel heftig, zelfs meer dan bij mijn vmk. En het was pas cd 14 Ik kon het ook geen spotting meer noemen, want ik liep helemaal leeg met zwarte stolsels erbij en gek genoeg voelde ik niks aan mijn baarmoeder, geen krampen, geen buikpijn, niks. Terwijl dst juist sinds de keizersnee best heftig kan zijn. Ik snap er niks van!
Update: Ik heb uiteindelijk van 28 februari t/m 4 april licht bloed verlies gehad. In totaal 5 weken Toen heel eigenwijs geen dokter gebeld Van 5 april tot 27 april ( dus 3weken en 1dag) geen bloedverlies meer gehad. MAAR nu is het 28 april weer begon en het is nog niet weg, dus alweer 3 weken (24 dagen). Maandag toch maar de huisarts gebeld en ik kon vandaag langs komen. Hij heeft het idee dat het echt door pcos komt. Dat het hormonaal weer flink een zooitje is. Toch wil hij andere mogelijke oorzaken wel uitsluiten, dus moet ik weer terug komen als het bloeden gestopt is. Dan gaat hij een uitstrijkje maken en kijken of een poliep de boosdoener is. Om het bloeden snel te stoppen gaf hij als optie de pil. Nou dat wil ik dus niet. Ik heb liever standaard licht bloedverlies, dan me 1dag zo voelen als toen ik de pil slikte. Hij noemde ook een spiraal als mogelijkheid, maar ook hier heb ik geen goed gevoel bij. Ik wil niks qua hormonale anti conceptie.....call me stupid.....maar ik vertrouw het gewoon niet. Hij vind het prima en begrijpt me ook wel. Nu dus wachten tot het stopt en dan weer terug.