Te laat IUI na eisprong?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ChanelD, 12 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChanelD

ChanelD Lid

28 jul 2017
    43
    3
    8
    Vrouw
    #1 ChanelD, 12 okt 2019
    Laatst bewerkt: 12 okt 2019
    Voor een IUI met donorzaad heb ik afgelopen 1,5 week moeten spuiten met gonal-f. Afgelopen woensdag was de follikel 15mm. Gisterochtend was mijn LH test (van clearblue) positief. Ik heb hiervoor contact gehad met de kliniek. Pregnyl spuit is niet meer nodig en mocht vandaag voor de inseminatie komen.
    Echter, gisteravond rond 19:00 uur heb ik een eisprong gevoeld. Vanochtend bleek de LH test negatief, dat betekent dus dat de piek voorbij is. Bij het gesprek met de arts vertelde ik dit en de arts vertelde dat het niet vaak voorkomt dat je op dezelfde dag van de piek ook de eisprong hebt. Normaal gesproken is dit dan 20-48 uur na de positieve LH test.
    Om 11:00 uur vanochtend heb ik IUI gehad. Daarna werd even een echo gemaakt en de grote follikel is weg, dat is dus wat ik gisteravond voelde.
    De arts vertelde dat een ei na de sprong nog maar 12-15 uur leeft. Ik zei erna bezorgd dat ik dan wel te laat inseminatie heb gehad. Volgens haar is het zeker nog niet te laat, maar mijn gevoel zegt wat anders.

Iemand zoiets meegemaakt?

2. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Mijn eerste IUI was een gelijkaardig geval. Ik was net overgeschakeld van gonal f naar menopur en ik reageerde er een beetje té snel op want bij de eerste controle was mijn eisprong al aan het starten.
    Ik moest toen alsnog pregnyl zetten en had 24u later IUI maar ik voelde kort na de follikelmeting mijn eisprong al..
    Had er meteen een slecht gevoel bij.
    Bij de IUI zagen ze toen ook dat de follikel al weg was, maar ze wilde niet toegeven dat we te laat waren.
    Pas bij de volgende ronde gaf ze toe dat IUI achteraf bezien beter diezelfde dag had gebeurd, maar dat ging blijkbaar niet omdat er een standaard protocol is, zaad komt altijd binnen op een bepaald uur, IUI kan enkel tussen dit en dat uur, blabla, ik werd er alleen maar heel kwaad van.

Als je om 19u die eipijn had en de iui was de dag erna om 11u denk ik dat het nog vrij goed kan zitten.. de eisprong zelf kan een paar uur na die pijn komen waardoor je terug wat korter op elkaar zit.
    Bij mij zat er bijna 24u tussen dus was echt een verloren zaak.
    Ik duim voor je!

Deel Deze Pagina