IUI en werken in de zorg

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Deedee91, 11 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.674
    5.710
    113
    Op zoek naar ervaringen. Ik ga begin nov starten met mijn eerste IUI en ik werk in de zorg. Als ik een dagdienst heb dan werk ik met 1 andere collega. Val ik weg ivm echo of de IUI zelf dan is het niet in een zorg rijtje te plannen. Ik kan mij er enorm druk om maken hoe ik dit moet oplossen :(

Hoe doe jij dat?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb enkele collega's bondgenoot gemaakt.
    Die stonden in de week dat ik verwachte dat de iui zou plaats vinden voor mij op reserve.

Elke cyclus opnieuw vroeg ik collega's om op mijn werkdagen achterwacht te zijn, in geval van iui werkten zij mijn dienst en ik werkte later die week een dienst terug.

Ik heb 36 iui's gehad... En uiteindelijk is er maar ongeveer 3x een collega voor me gaan werken. De andere iui's vielen toevallig op m'n vrije dagen. Of op dagen dat ik late dienst had, dan had ik ochtend iui en op avond gewoon m'n dienst.

Je weet in gestimuleerde cyclus 36u van te voren wanneer je iui is. Dus dan kun je op tijd je collega inseinen dat ze je dienst over moet nemen.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh de echo's kunnen in overleg mss ook in je pauze. Deed ik ook wel.

4. Iwanttobeamommy

Iwanttobeamommy Actief lid

2 jun 2019
    119
    48
    28
    Vrouw
    Hoiii,

Ik werk zelf ook in de zorg.
    Ben nu bezig met ivf. Daarvoor met hormooninjecties waardoor ik 3x per week een controle had.
    Ik werkte toen 32 uur en was toen wel genoodzaakt om 24 uur te gaan werken omdat het niet haalbaar was dus ik begrijp je helemaal.
    Ik draai voornamelijk nu avonddiensten omdat die afspraken altijd in de ochtend vallen.
    Je kan er heel goed een balans in vinden als je collega’s hebt die bereidt zijn te willen ruilen

5. Harper1987

Harper1987 Actief lid

19 sep 2018
    331
    196
    43
    Vrouw
    Ik had op een gegeven moment mijn cyclus door waardoor ik wist als ik op dag 10 zou komen er zeker nog geen groot eitje zou zijn Dus die echo sloeg ik al over. Dan kwam ik op de 12e dag. Ze konden inschatten dat bv. Met dag 14 ei groot genoeg was om te springen en iui.Moest ik die dag werken vroeg ik of we het zo konden plannen dat ik dan bv op dag 15 iui had. Dit was vaak geen probleem. Wij hadden een 4 wekelijks werk rooster en had een cyclus van 28 dagen. Dus eerste maand beetje puzzelen en daarna viel het elke keer op mijn vrije dag. Ik zeg niet dat dit voor jou van toepassing is maar je zou het wel kunnen proberen.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.674
    5.710
    113
    Ja dat had ik idd begrepen dat je wel weet wanneer je IUI is, dat zal dan ook geen probleem zijn. Ik zal idd mensen vragen voor de achterwacht. Al zal dat heel moeilijk gaan want wij krijgen niet eens ons rooster 2 weken van te voren af, zo veel personeelstekort hebben wij. Ik ben natuurlijk bereid voor iemand terug te werken maar dat moet wel kunnen, ik zit ook met mijn dochter en de opvang. Ik moet er nog mijn weg in vinden om het allemaal te gaan regelen. Maar het scheelt dat ik wel weet in welke week ik het ongeveer kan verwachten.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.674
    5.710
    113
    Op zich willen collega's wel ruilen alleen moeten er wel collega's zijn :p dat is nou juist het probleem bij ons. Wij draaien al te veel diensten want er is gewoon niemand. Daarnaast valt er nu ook weer een collega half uit waar voor ingesprongen moet worden. Alleen maar avond diensten zou een optie kunnen zijn maar niet met de bereikbaarheid in de nacht, ik slaap dan heel slecht en dat is qua stress natuurlijk ook niet goed.

Heel veel succes met je ivf!

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.674
    5.710
    113
    Ja dat zei de arts ook dat op een gegeven moment je wel een beetje een schattig kon maken. Alleen dat zal in het begin nog niet zo zijn. Maar ik hoop idd dat ik het straks nog een beetje planbaar kan maken. Het is nu gewoon enorm zoeken.

En gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoeveelste IUI was dit?

9. Harper1987

Harper1987 Actief lid

19 sep 2018
    331
    196
    43
    Vrouw
    1ste zwangerschap was iui3
    2e zwangerschap was iui2
    3e zwangerschap iui1

Deel Deze Pagina