Gonal-f starten zonder 'menstruatie'?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loek, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal
    Ik ben nieuw hier en heb een vraagje. Ben bezig met decapeptyl (onderdeel van een eerste ICSI poging), nou moet ik dit 9 dagen spuiten en op de 10de dag gonal-f erbij spuiten..dit ook weer 10 dagen en dan krijg ik een echo en hoor ik of ik het verdere plan.

Nou lees ik hier overal dat iedereen (?) af moet wachten tot je een 'menstruatie' krijgt en dat er dan pas gestart mag worden met gonal. Hier is mij niets over verteld...
    Weet iemand hier meer van? Kan het ook zonder? Of begrijp ik iets verkeerd?

Uiteraard kan ik morgen bellen met mijn gyn. Maar misschien is hier wel al iemand die dit kan ophelderen voor me...

Groetjes Loek

2. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Volgens mij moet je wel ongesteld worden. Gemiddeld begin je op dag 21 met deca, ben je dag 28 ongesteld en dag 3 van nieuwe cyclus begint gonal. Maar als je menstruatie uitblijft, schuift alles op. Trouwens, andersom mag wel. Je kan veel later beginnen met gonal f, maar gezien de bijwerkingen van deca heeft dat niet snel de voorkeur. Zou dus inderdaad niet met de gonal beginnen als je nog niet ongesteld bent zonder overleg met de gynaecoloog.
    Veel succes!!

3. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi 'botervliegje'

Bedankt voor he antwoord. Ik dacht eigenlijk weer vandaag.. 'Ach, het zal toch wel niet... Anders hadden ze het wel gezegd'. Maar je hebt me toch overtuigd om morgen even te bellen. Morgen zou ik ook moeten beginnen met de gonal.

Weet jij ook waarvoor die 'menstruatie' is? Als het id om zeker te zijn dat je niet zwanger bent geraakt, dan hoef ik gem namelijk niet af te wachten, daarvan ben ik namelijk 100 procent zeker...

Bij mij is de situatie mogelijk ook anders omdat ik endometriose heb??? Ik slik al jaren de pil door (een cyclus heb ik dus al jaren niet meer daardoor) en omdat mijn eileiders niet doorgankelijk zijn ga ik 'rechtstreeks door naar IVF/icsi', heb maand lucrin gehad, daarop volgend meteen deca, vandaag 8ste spuit, morgen spuit 9 en eerste spuit gonal-f.... Tenminste... Tenzij ze me dis vergeten zijn te vertellen dat ik eerst een doorbraakbloeding moet krijgen..( dat zou wat zijn!...moet ik toch mijn hele beeld weer even bijstellen!)

Iemand die toch zonder 'menstruatie' meteen door mocht???

4. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    (Excuses voor type fouten...reageer via mijn telefoon :))

5. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier werkt het met ivf zo: Wanneer ik mijn menstruatie heb dan bel ik het ziekenhuis en begin met de pil. Deze neem ik zo'n 21 tot 24 dagen (ligt aan de planning van het ziekenhuis). Tijdens de laatste dagen pilgebruik spuit ik ook deca of lucrin erbij (op dit moment decapeptyl). Wanneer er zo'n 11 dagen deca is gebruikt dan naar het ziekenhuis voor de eerste uitgangsecho. Nav van de uitgangsecho begint het spuiten met gonal F.
    Elk lichaam en situatie is anders dus als je twijfelt gewoon het ziekenhuis bellen en vragen!!! Succes.

6. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deca spuit ik tijdens de vier laatste dagen van de pil en daarna spuit ik nog een week alleen deca (geen pil meer) voordat de uitgangsecho is

7. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hoi Loek, ben benieuwd naar wat het ziekenhuis zei. Hoop dat je snel kan beginnen met de gonal!

8. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Bij mij ging het zo...
    begin deca, 3 dagen later stoppen met de pil. daarna werd ik soort van ongie. volgens mij 14 dagen na eerste deca spuit beginnen met gonal.

Volgens mij dus hetzelfde als bij jou. Ik hoefde ook pas een week na de gonal naar het ziekenhuis voor de eerst echo om te zien of de eitjes mooi groeide, 2 dagen laten nog een keer terug voor een echo. En 2 dagen daarna de punctie

9. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Dus volgens mij gaat het gewoon goed bij jou hoor, en klopt het dus gewoon

10. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Er zijn dus duidelijke meerdere 'scenario's' mogelijk. Dat is goed om te weten.

Als ik het goed begrijp heeft iedereen dus een echo gehad OF een 'menstruatie' voor het beginnen met gonal...Uhm vast domme vraag haha maar wat is een 'uitgangs echo'?

Linbabylin, is er tegen jou wel gezegd dat die ongie moest komen voordat je gonal ging spuiten? Of is daar tegen jou ook niets over gezegd?

11. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    mijn ongie kwam een paar dagen nadat ik stopte met de pil dus voor de gonal f. niet na de gonal f.
    Ben je ongie geweest nadat je bent gestopt mte de pil?

12. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uitgangsecho is de eerste echo voordat je begint met gonal F. Bij ons in het ziekenhuis willen ze eerst kijken of alles "schoon" is in de eierstokken ed, of er geen follikels of cystes zitten. Wanneer alles goed is dan mag je op de dag van de uitgangsecho beginnen met de gonal. Vaak na een week weer terug voor een echo om te kijken hoeveel follikels ed er groeien.

13. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb helemaal geen menstruatie of iets wat daar op lijkt gehad...
    Morgen moet ik volgens mijn schema met gonal beginnen ( en daar is geen 'tenzij' bij gesteld)

Die uitgangsecho heb ik dus niet.. Ik heb pas na 10 dagen gonal een eerste echo.

Nou... Mmm toch maar even bellen morgen voor de zekerheid...

14. love2beme

love2beme Actief lid

7 jul 2012
    259
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende
    noord holland
    zou het effe duidelijk aan je gyn over hoe wanneer en waar bij het gebruik van gonal f.

gebruik het zelf nu ook sinds 5 dagen veel succes met je behandeling.

15. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Tegen mij was gezegd dat je lang niet altijd ongesteld hoeft te worden hoor. dus maakt niet zoveel uit dat je het niet bent geworden. maar je voor je eigen gemoedsrust kun je beter maar even bellen

16. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh gelukkig ... En jij hebt dus ook niet zo'n uitgangsecho gehad... Wat kan dat toch verschillen zeg! Om onzeker van te worden inderdaad!

17. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Mag je al beginnen? Veel succes!

18. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb gebeld en ik mocht gewoon beginnen!
    Dus de eerste spuit zit er in! Woei spannend :)
    Morgen wel nog even bellen want ik zal net rekenen, en ik kom niet uit met dat spul. Ik moet meteen 300 eenheden per dag spuiten, dus dat gaat het aardig hard.. En ik heb maar drie van die pennen..voor 10 dagen, gaat hem dus net niet worden.. Maar komt vast goed..

Bedankt voor de succeswensingen! En het meedenken! Iedereen die ( ongeveer) in hetzelfde schuitje zit: ook alle succes!

19. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Jeetje 300? dat is echt heel veel. Hahaha. ik moest 150.
    Waarom moet jij zo hoge dosis spuiten? een speciale reden?

20. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet ook 300 spuiten. Maar ben wel begonnen met 150, daarna 225 en nu 300

Deel Deze Pagina