Gonal-f vraag!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door muuske64, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Hoi weer ff een vraagje tussendoor. ;)

Wie spuit/spuitte Gonal-f en hoeveel ie?
    Ik moest bij me vorige poging 225 ie spuiten en bij de volgende heeft de arts de dosis verhoogd naar 300 ie.
    Zal ik dat gaan merken? En wat kan ik merken? ;)

Iemand hier ervaring mee?

Liefs Marjo

2. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Sorry kan je niet helpen. Zit wel aan de gonal maar spuit maar 75.

Weet niet of jij er normaal gesproken bijwerkingen van hebt. Die van mij op een rijtje: Beetje af en toe kort lontje :oops: (Niet vaak gelukkig, of zal het gewoon mijn ware aard zijn die naar boven komt? :D ) Verder lijkt mijn buik uit elkaar te ploffen en doen mijn borsten pijn. En ik maar roepen dat het eigenlijk heel erg mee valt en dat meen ik echt.

Hoop dat je er weinig van merkt.

3. Niet meer actief

hoi meid
    ik denk niet dat er veel verschil zal zijn
    misschien dat je iets meer last hebt van bijwerkingen maar dat hoeft niet perse
    succes meid

ps ik spoot 150 pd en dat 18 dagen

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Marjo,

Ik spuit zelf 225 ie, en daar heb ik echt pas net voor de punctie een beetje last van.

Met 300 ie, weet ik het niet, maar ze stemmen het volgens mij op je algehele medische ivf/icsi indicatie af. Dus ik denk dat 225 voor jou net iets te weinig deed, waardoor nu 300 ie. Ik heb eigenlijk geen flauw idee of je er last van krijg, vaak voelen de meiden helemaal niks.

Zijn de duivels alweer bij je gearriveerd? Enne wanneer mag je verder met de volgende poging?

Succes.

Groetjes,
    Elvira

5. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Elvira....nee nog geen tekenen van :evil: :evil: (dat ze maar wegblijven. ;) )
    Mag weer starten op CD2 met decapeptyl en CD3 met 300 ie Gonal-f.
    Dan ook weer een echo.
    Afwachten maar dus....En ik hou zo van wachten! :rolleyes: (niet dus.... ;) )

Hoest met jou nu meid?
    Wens je evel suc6!

Liefs Marjo

6. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Meiden....Eigenlijk merkte ik niet zoveel van 225 ie Gonal-f. Dus hopelijk ook niet van 300 ie.
    Merk je het ook niet aan je eierstokken? Meer eitjes bv. Of meer pijn. :rolleyes:
    Dat korte lontje herken ik wel! ;) Maar dat is eigenlijk steeds aanwezig sinds ik in de MMM zit. (Of was dat er altijd al? :rolleyes:)

Liefs Marjo

7. Dushi

Dushi Niet meer actief

Hoi Marjo,

ik merkte het alleen bij het inspuiten.
    Je spuit een grotere hoeveelheid en bij mij nam het prikkende gevoel toe. Maar goed, dat duurt maar even.
    Verder is het lekker wanneer daardoor je follikels eerder de juiste afmeting hebben. Scheelt weer tijd he. ;)

Succes komende week!

Liefs
    Danielle

8. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Dushi....Groeien ze daardoor sneller? Dacht dat er mee zouden groeien. Heb ik het nu mis?
    Hoeveel spuitte jij toen jij?

Bid dat het deze poging wel mag lukken! ;)

Liefs Marjo

9. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik had niet echt een groter aantal follikels. Wel waren ze veel beter van kwaliteit. Ik heb twee keer het aantal van 9 follikels gehad waarvan er 3 leeg waren.

De eerste eitjes wilden ook niet bevrucht worden.
    Uiteindelijk had ik de 2e hormoonkuur vier goede bevruchtingen over.

Niet al te druk om maken hoor. Je lichaam bepaald toch zelf hoe het op de Gonal reageert.

Liefs,
    Danielle

10. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Dushi....Hoe merken ze dat de eitjes niet bevrucht wilden worden?
    Ik had er vorige poging 6 en slechts 1 bevrucht! Maar wel een TOP-embryo. De arts zei dat niet te snappen!
    Hij zei zelfs niet te weten of me ventje wel bevruchtend zaad had. Nou ja....
    Raar toch! :rolleyes:

Liefs Marjo

11. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ze brengen een zaadcel in het eitje en wachten dan op resultaat. Als het dan 'niets doet' (ik weet niet hoe ze dat in labtermen zeggen) dan gaan ze dus dood.

De eerste ICSI ronde had ik meerdere eitjes waarbij ze bij elk een zaadcel injecteerden. Velen deden niets en bij één bevruchting wisten ze nog niet of het nog 'iets ging doen'. Later bleek inderdaad dat ook die er geen zin in had.

Ze wisten niet wat de reden hiervoor was, maar ik gaf de kwaliteit van mijn eitjes de schuld.

Bij de tweede ronde waren er gelijk goede bevruchtingen en had ik uiteindelijk een 8+, 6 en twee 4 cellige embryo's voor terugplaatsing.
    Die 8+ heeft zich niet ingenesteld en van de 6 en 4 is er eentje in geslaagd zich in te nestelen en wordt er vandezomer een meisje geboren! :D

Liefs,
    Danielle

12. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Dushi....dus het kan best zijn dat bij de komende poging meer bevruchte eitjes zijn en dat alles beter gaat? Misschien 2e poging daardoor meer kans? ;) Hoop het meid!
    Wordt steeds spannender! Ben wat nerveus! Hihi...

Liefs Marjo

Deel Deze Pagina