zorgverzekeringen 2010

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moontje b, 31 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Waarschijnlijk zijn er meer die uitkijken naar de nwe zorgverzekeringen 2010. Wij gaat in 2010 starten met ICSI en zijn benieuwd wat er in 2010 vergoed gaat worden.
    Zullen we een topic openen waarin we elkaar op de hoogte kunnen houden?

Groetjes en nog een fijn weekend

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ben ook wel heel benieuwd wat er vergoed gaat worden!

Is er nog niks bekend??

3. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Spannend...wat zou het toch geweldig zijn als ze gewoon ineens 6 pogingen IVF/ICSI o.i.d gingen vergoeden!
    Of misschien zelfs wel eindeloos!

Ik heb heel sterk zoiets van: een zorgverzekering mag toch niet bepalen wanneer wij moeten stoppen met het proberen te realiseren van onze kinderwens!??(lange zin, maar kon het niet goed verwoorden!)
    Wij zelf als stel moeten, mocht het niet willen lukken, op een gegeven moment de keuze kunnen maken van, gaan we door of niet!

Een stel dat spontaan zwanger kan raken, hoort toch ook niet na 3x proberen dat ze een berg geld moeten betalen!
    Het is al zo oneerlijk dat het niet lukt en dan moeten we ons daar ook nog zorgen over maken!!!!!
    Sommige hebben geluk met een mooie spaarrekening, maar wie had gedacht dat ze die moesten gebruiken om een kindje te krijgen!?
    Wij moeten echt gaan sparen en lenen van (schoon)ouders, maar soms maak ik me best zorgen.
    Ben nu met de 2e poging bezig en als dit niet lukt, dan is het einde snel in zicht!

Ik was nog wel benieuwd of univé volgend jaar ook nog de 4e poging vergoed! Zo ja, probeer ik direct over te stappen! Maar ben bang dat er een vragenlijst aan te pas gaat komen!

Sorry voor mijn emotionele reactie, maar kan hier heel pissig van worden!

Fijne aaf!

Liefs Loesie

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In principe worden er gewoon drie IVF/ICSI-behandelingen vergoed. Daar zal niet zoveel aan veranderen, aangezien dit wettelijk geregeld is.

Ik heb geruchten over Univé gehoord dat ze met de 4e behandeling gaan stoppen. Mensen die nu dat aanvullende pakket al hebben, moeten dit jaar nog met de 4e behandeling beginnen en anders mag het niet meer. Ik weet niet zeker of het zo is, maar zoiets heb ik gelezen.

Het is inderdaad ontzettend oneerlijk geregeld. Wij beginnen volgend jaar aan de derde en laatste vergoede ICSI-behandeling. Als we verder willen, zullen we zelf moeten betalen. Dat is voor ons misschien 1-2 keer te doen en dan houdt dat ook op. Het voelt alsof je extra gestraft wordt, terwijl je er zelf niks aan kunt doen dat je door medische problemen niet zwanger kunt worden. Daar kies je natuurlijk niet voor!

5. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    Laten we elkaar op de hoogte houden wanneer er meer bekend is over wat er wel en wat er niet vergoed gaat worden. De basis van de drie behandeling zal overal wel zo;n beetje gelijk zijn,maar de wijze van vergoeding tov de medicatie kan er wisselen.

6. georgi

georgi Lid

26 feb 2009
    35
    0
    0
    Ik heb geruchten over Univé gehoord dat ze met de 4e behandeling gaan stoppen. Mensen die nu dat aanvullende pakket al hebben, moeten dit jaar nog met de 4e behandeling beginnen en anders mag het niet meer. Ik weet niet zeker of het zo is, maar zoiets heb ik gelezen.

Ja dit heb ik ook gehoord van iemand die daar werkt dus dat is bijna zo goed als zeker...jammer

groetjes

7. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Dat hoop ik toch echt niet, van Unive:(. Ik wil me ook naar Unive laten overschrijven, als ze de 4e poging nog vergoeden. Dit kan toch niet waar zijn. Het is al zo'n straf om geen kindjes te kunnen krijgen en dan nemen ze deze kans(en) ook nog van je af....

Tip: op de website van Unive kun je e-mailadres doorgeven, zodat je als eerste een mailtje krijgt met de nieuwe vergoedingen.

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik hoop ook niet dat de vergoeidng t.b.v. medicatie voor vruchtbaarheids behandelingen niet meer vergoed zal gana worden.

Het is al belachelijk dat wij vrouwen in deze situatie idd maar 3 ivf/icsi behandelingen vergoed krijgen! En ook als we onze medicatie zelf moete gaan betalen!

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou niet weten waarom de medicatie ineens niet meer vergoed zou worden. Het is wettelijk geregeld dat er drie IVF/ICSI-behandelingen vergoed worden inclusief alle medicatie en bijbehorende cryo-terugplaatsingen. Dit is wettelijk geregeld, dus verzekeraars mogen dit niet zelf veranderen.

Ook is het sinds september vorig jaar zo, dat medicatie voor ovulatie-inductie ook vergoed moet worden en IUI-behandelingen zonder maximum. Ook dit mag niet veranderd worden.

Dus volgens mij er niet zoveel om je zorgen over te maken. Met uitzondering dan van de extra behandelingen van Univé en misschien andere verzekeraars.

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hoi Jippie,

Ik ben hier helaas nog niet zo in thuis (sorry)... Dacht dat ze deze wet elk jaar herzien en dus ook alles kunnen terugdraaien t.b.v. medicatie voor OI en IUI, IVF etc.

Wist overigens niet dat IUI geen maximum heeft, dacht namelijk dat men maar 6 IUI behandelingen vergoed kreeg.

Liefs

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Omdat het wettelijk geregeld is, mogen verzekeraars de vergoedingen met betrekking tot vruchtbaarheidsbehandelingen niet veranderen. Met andere vergoedingen mag het in een bepaalde mate wel. Verzekeraars die in aanvullende pakketten meerdere behandelingen vergoeden, mogen dit wel jaarlijks veranderen. Als je nu gaat beginnen met de eerste IVF/ICSI hoef je je geen zorgen te maken. Zowel de eerste drie behandelingen als de medicatie worden vergoed.

Het aantal IUI-behandelingen hing eerst van je verzekeraar af. Over het algemeen was dit zes keer. En ook medicatie voor ovulatie-inductie moest je vaak zelf betalen. Per 1 september 2008 is dit veranderd. Zowel de medicatie als IUI-behandelingen moeten onbeperkt worden vergoed.

12. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    In overleg met de GYN kan er ten alle tijde vaker IUI gepland worden, zelfs na IVF. Maar of je dat emotioneel allemaal trekt??

13. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Dit las ik bij de DSW zorgverzekering:

"Vergoeding van max. 3 IVF-pogingen per zwangerschap. Hier was onduidelijkheid over, waardoor mensen dachten dat het 3 pogingen in totaal was".

Ik snap dat niet helemaal, per zwangerschap?? Kan iemand mij uitleggen hoe dit wordt bedoeld?

14. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Per zwangerschap krijg je 3 pogingen vergoed. Een zwangerschap is een doorgaande zwangerschap v.a. 12 weken.
    Heb je een miskraam voor de 12 weken grens dan blijft de teller doortellen. Heb je een miskraam na 12 weken dan gaat de tellen weer op 0 en krijg je weer 3 pogingen vergoed.

Annerie, ik moest laatst nog aan je denken. Hoe gaat het met jullie meid?

15. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Heej Sikki!

Dank je wel!!!

Met ons gaat het redelijk de laatste tijd. Mannetje is naar de uroloog geweest en heeft een balzak echo gehad. Woensdag krijgt hij een inwendige echo en gaan ze verder kijken of er iets gevonden wordt. Wij vonden het zooo raar dat ze mij totaal omkeren, maar bij hem nooit onderzoek hebben gedaan.... en nu maar hopen dat er iets uitkomt waardoor zijn zaad zo slecht is en ze er iets aan kunnen doen......

En nu ben ik vooral op zoeknaar zorgverzekeraars die in 2010 poging 4, 5,6, 7, 8...;) gaan vergoeden!!!

Hoe is het met jou?? Nog steeds bezig bij onze Duitse vriend;)?? Ik hoop voor je dat het lukt en je de moed blijft houden! liefs Annerie.

16. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Ik heb zojuist ONVZ gebeld, zij vergoeden in 2010 (bij Topfit en Superfit aanvullingen) gewoon IVF/ICSI, mits dit medisch noodzakelijk is.

Jaja, medisch noodzakelijk?! Maar even doorvragen leerde dat het erom gaat dat je (een arts) moet kunnen aantonen dat het ziekenhuis het ziet zitten om deze volgende pogingen te gaan doen. Met andere woorden: als het ziekenhuis aangeeft dat een volgende IVF geen zin meer heeft, zal ONVZ het niet meer vergoeden.

Maar volgens de beste meneer aan de lijn kan het wel tot poging 10 :D:D:D doorgaan, zolang het ziekenhuis doorgaat.

Verder geen voorwaarden, maakt niet uit of je al 3 pogingen hebt gehad en niet bij hen verzekerd was.

Ik kan het bijna niet geloven??:(

17. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Annerie, fijn te horen dat het iets beter gaat me jullie!
    Als ik het zo hoor krijgen jullie langzaam aan weer vechtlust :)

Ik word helemaal hieper van je bericht over ONVZ.
    Kan het bijna niet geloven dat het echt zo is!
    Las wel dat ze een toelatingselectie hebben voor die aanvullende verzekeringen. Voor de basisverzekering heeft iedereen een toelatingsplicht, maar voor de aanvullende mogen ze selecteren.
    Ben bang dat dat voor ons niet erg gunstig is...
    En de vraag is natuurlijk wat de polisdekking voor volgend jaar zal zijn. Aangezien Unive de 4e poging er ook uit wil halen...

Hmmmmmmmm, toch te mooi om waar te zijn?
    Iemand ervaring?

18. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Nou, omdat ik het toch te mooi vond om waar te zijn, heb ik nog een keer teruggebeld. Nu had ik iemand anders aan de lijn en zij raadde me meteen af om een aanvraag te doen omdat ik waarschijnlijk toch afgewezen zou worden (omdat ik al 3 ICSI's heb gehad).:$:x

Fijn dat die sukkel die ik daarvoor sprak mij dat ook vertelde. NOT!!!! Echt belachelijk. Maar goed 'u kunt altijd een aanvraag doen, alleen kunnen wij niets garanderen'. Want sja, de verwachting is toch dat u de komende 2 jaar behandelingen gaat doen en dan wijzen wij u af. GRRRRR!:x!! Ik ben echt boos.

19. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    #19 Annerie, 2 nov 2009
    Laatst bewerkt: 2 nov 2009
  20. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Ik wil graag nog even iedereen erop attent maken dat als je bij CZ verzekerd bent je dan natuurlijk ook recht hebt op 3 pogingen. Maarrrrrrrr (en hier hebben wij profijt van gehad) als je bv een dreigende overstimulatie (heb ik 1e poging gehad) hebt gehad (dus geen punctie) dan mogen ze die poging NIET meetellen. Dit is een nieuwe wet die in is gegaan op 4 december 2008. Wij hebben dus een brief opgesteld met deze opmerking erin en ik kreeg een brief dat het in orde is en dat we nog 1 poging incl medicijnen te goed hadden!!!!!!!!!!

Hopelijk heeft iemand er wat aan, voor meer info PB me gerust!!!!

Deel Deze Pagina