Nare situatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Platliggertje, 8 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Mijn (bijna) ex vrouw probeert al een tijdje via allerlei wegen zwanger te geraken met een donor.
    Deze middag heeft ze het nieuws gekregen dat ze niet in aanmerking komt.
    De gehele uitleg was nogal verwarrend door het huilen, dus ik weet niet echt welke behandeling ze wou verkrijgen.
    Nu is mijn vraag: Op welke manier kan een lesbische vrouw makkelijkst zwanger worden?
    Volgens mij had het vooral te maken met haar lesbisch zijn...

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ze kan zwanger raken via:
    Zelfinseminatie
    KID
    IVF
    IVF/ICSI

Er zijn overigens wel wachtlijsten voor zwanger worden met een donor. In Groningen 18 maanden dacht ik. Ook niet elk ziekenhuis of elke kliniek werkt met donoren.
    Ik begrijp dat je haar hierbij steunt? Ze weet zelf de mogelijkheden wel toch? Lijkt me...

Elmo

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Waarom zou ze eigenlijk niet in aanmerking komen? Leeftijd?
    Elmo

4. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ze komt niet in aanmerking omdat ze vruchtbaar is en zwanger kan raken zonder enig probleem.
    En toch... Ze zal de eerste lesbo niet zijn die via IVF of zo zwanger wordt.
    KID en IVF is afgekeurd.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ander ziekenhuis zou ik zeggen, dit slaat nergens op. Ik ken toevallig (via via) iemand die BOM moeder is. Ze heeft twee kindjes via een donorbehandeling.
    Kijk eens op de site van Freya (www.freya.nl)

Daar kan je bij ziekenhuizen ook het eea vinden w.b. donoren. Dit verhaal klinkt me heel vreemd in de oren. Bijna exvrouw...zou het kunnen dat ze jouw als donor probeert te strikken (ik suggereer zomaar wat hoor, nergens op gebaseerd).

Elmo

6. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik vind het ook een vreemd verhaal zeg. Zou ook naar ander ziekenhuis gaan....tip van Elmo sluit ik me bij aan.

Ik snap alleen je onderschrift niet?

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Platliggertje is denk ik zijn vriendin...heb haar naam wel vaker gezien ;)
    Denk dat hubbie even zijn verhaal kwijt moest en dus onder de naam van vriendin heeft geschreven?

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mmmmm...nee, zat er naast denk ik.

Dit was het eerste berichtje van platliggertje (deel ervan)

Hey, ff voorstellen:
    Ik ben Lieve, 28 j, woon te Vilvoorde (Belgiƫ) en ben de trotse, alleenstaande, mama van Brecht (6 j) en Aaron Rinthe (4 j).

Ons gezinnetje wordt uitgebreid. Ben vandaag 11 weken en 3 dagen zwanger.

Of wacht...jullie waren samen (vrienin en jij) en nu wil zij ook een kindje. Dan weet je toch welke wegen te bewandelen...?

Of zit ik er nou helemaal naast?

9. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    volgens mij is platliggertje lesbisch en nu zwanger, en nu probeert haar ex-vrouw ook zwanger te worden, meen ik te begrijpen dan.

er zijn volgens mij idd ziekenhuizen die geen lesbische koppels helpen om zwanger te raken, dus geloof dat enige andere optie een ander ziekenhuis is.
    of als je zelf een donor hebt in je omgeving dan via zelfinseminatie, dan komt er geen ziekenhuis aan te pas.

iig heel veel succes

10. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    dubbele post, kan verwijderd :oops:

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou...zit ik blijkbaar toch op het goede spoor ;)

Sorry platliggertje..maar je begin is nogal verwarrend. Je kan beter het hele verhaal even doen denk ik...snappen er nu niet zo veel van ;)

12. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Aha Brenda dat zal het zijn....denk ik dan....
    Er zijn hier op het forum wel meer lesbische stellen die via behandeling zwanger zijn geraakt hoor......anders ff oproepje doen.

13. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Als ze zelf ook lesbisch is, dan heeft zij waarschijnlijk toch ook behandeling gehad in het ziekenhuis? Of zitten we er echt naast...?

Ik zou ook een ander zh adviseren. Hier op het forum is toch ook een lesbisch kopppel zwanger geraakt (via IUI meen ik) Hoe heet ze toch ook alweer...?

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heb Platliggertje al gevonden bij zwanger.
    Daar staat haar verhaal verder. Ik vind dit bericht heel onduidelijk..of had ik dat al gezegd ;)

15. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het grote raadsel dus...hihi.
    En het was trouwens Twinny die je ws bedoelde ElviraR?!

16. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Jep ;)

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat een gekwaak weer he...schaam me bijna!
    Platliggertje zelf niet meer gezien...
    Morgen weer spieken...moet nodig op bed!

18. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kssst....Elmo je nestje in!
    Hier dadelijk nog even onder warme douche...word je zo lekker loom van en dan duik ik ook me nestje in.
    Truste schatjes :) !

19. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Het zit dus zo; ik ben een vrouw, mijn echtgenote is ook een vrouw (beiden lesbisch dus) en zijn aan het scheiden. Dus ze kan me niet strikken als donor :p
    Heb haar de sites doorgegeven die jullie hebben aangegeven, hoop dat ze er wat mee kan doen. Ze zou desnoods naar Nederland gaan als het bij jullie wel kon, dus ik zie haar nog vertrekken.

Bij mij is het de eerste 2 keer gegaan via zelfinseminatie, de derde keer door een nogal dronken bui en van de eerste keer prijs.
    Zij wil echter niet via zelfinseminatie, ze wil alles op papier hebben om er zo voor te zorgen dat de donor niet aan het kind kan raken en het niet kan afnemen.

Deel Deze Pagina