wachtbankje IUI 5...hoeveel IUI daarna?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door PJO1983, 11 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi,

Ik heb even een vraagje, inmiddels zit ik in de wachtweken en mag ik dinsdag test na IUI 5. Nergens last van, alleen vermoeid, even afwachten dus maar weer.

Ik lees bij sommige topics dat er vrouwen zijn die meer dan 6 IUI's hebben gehad en vraag me toch hoe dat kan. Want normaal gesproken is het toch 6x IUI en daarna door naar IVF 3x? Hoe kan het dat er stellen zijn die toch meer dan 6x IUI hebben gehad?

Ik zie heel erg tegen IVF op omdat ik met IUI al veel last heb van de hormonen en deze hoeveelheden natuurlijk zo laag zijn in vergelijking met IVF.

Thanks!

2. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Ik zit nu ook op het wachtbankje van IUI 5. Bij mijn dochter was ik zwanger bij de eerste IUI, we weten dus dat het kan. IVF is bij ons ook nog niet ter sprake gekomen. Ik heb nog geen idee wat er na de 6e IUI gebeurt, we krijgen dan wel een afspraak met de gyn. Maar ik denk dat ik daarna nog wel een aantal IUI's krijg want ik ben echt doodsbang voor naalden. De pregnyl spuiten ze nu ook in het ziekenhuis.

3. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    In mijn ziekenhuis doen ze na 3 IUI al een kijkoperatie om te kijken dat er verder geen problemen zijn in de baarmoeder waardoor het niet lukt. Afhankelijk van het resultaat daarvan doen ze dan nog enkele pogingen IUI of meteen doorverwijzen naar IVF

4. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi Ukkie, bedankt voor je reactie.
    Wat goed te horen dat je van je dochter met IUI zwanger bent geworden. Hopen dat we beide zwanger zijn van IUI 5!

Ik weet het ook echt niet, ik dacht dat je normaal 6 x iui krijgt en dan door naar IVF. Maar lees toch dat er veel stellen zijn die meer IUI hebben gehad. Ik heb wel IUI met hormoonstimulatie maar weinig eenheden (gonal F 75 EH en Pregnul 5000) maar ik vind dit al een drama qua bijwerkingen, ik reageer heel sterkt op hormonen. Ben als de dood voor IVF en hoop echt meer IUI te morgen doen.

maar is dat ook niet afhankeilijk van de verzekering?

5. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    IUI wordt onbeperkt vergoed vanuit de basisverzekering. Er zit geen maximum aan. Ik denk dan ook dat als jij meer IUI's wil dat dat kan, maar veel stellen willen zo snel mogelijk verder met IVF. Zou het gewoon aangeven bij je gynaecoloog.

Ik heb 3 jaar geleden ook een kijkoperatie gehad. Ik heb zelf endometriose, maar dat zit bij mijn darmen en zou dus geen invloed moeten hebben op het zwanger worden. Maar omdat ik veel pijnklachten heb en dus zo min mogelijk ongesteld mag worden helpen ze ons een handje met IUI. Ik slik Clomid 100mg en krijg daarnaast Pregnyl.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier kreeg je na zes IUI-behandelingen de intake voor IVF. In ons ziekenhuis was echter een wachtlijst van een halfjaar. Omdat alles anders in die tussentijd stil zou liggen, mochten we doorgaan met IUI. Daardoor zijn we uiteindelijk op tien IUI's uitgekomen.

IUI wordt inderdaad onbeperkt vergoed. Maar als het na zes keer nog niet gelukt is, hebben artsen het vermoeden dat er meer aan de hand is en dat de kans van slagen met IUI steeds kleiner wordt. Hier bleek een bevruchtingsprobleem te spelen, zodat we daarna nog van IVF naar ICSI moesten switchen. Daarmee is het gelukkig gelukt.

Succes!

7. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Wij hebben inmiddels ook 5 iui's achter de rug, alle zonder extra hormonen. We mogen nog 3 iui's doen, maar dan met extra hormonen. In totaal komen we dus op 8x iui uit.

De reden hiervan is dat de 1e iui eigenlijk niet meetelt, deze was verkeerd getimed, ze hadden een cyste aangezien voor een follikel. En de 2e iui was met te weinig zaadjes, ruim onder 1 miljoen. Manlief was toen heftig ziek geweest en had koorts gehad.

Als de komende 3x iui ook geen resultaat geeft, dan gaan we door naar ivf/icsi.

8. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Het is afhankelijk van het protocol van het ziekenhuis, sommige klinieken gaan tot 12x iui. Een vriendin is bij de 12e X zwanger geraakt.
    Bij mijn kliniek is het max 9x.

Zelf werd ik bij de 8e iui zwanger. Het hangt er natuurlijk vanaf wat de reden is om voor iui te kiezen en hoe dat verloopt.
    Iui kan je 'onbeperkt' doen, aan ivf zit een limiet vanwege de vergoeding (3x).

Deel Deze Pagina