Diethild - iemand ervaring mee?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Srb, Jun 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Hallo allemaal,

Al surfend over deze site kwam ik net de advertentie naar www.diethild.nl tegen. Op deze site staat het volgende:

Je wilt zo graag zwanger worden, maar...

- je bent al wéér ongesteld geworden
    - je hebt een onregelmatige menstruatie of helemaal geen
    - je wordt wel zwanger maar dat eindigt in een miskraam
    - IVF of andere behandelingen zijn mislukt
    - je partner heeft een verminderde spermakwaliteit
    - je bent uitbehandeld, zeggen ze in het ziekenhuis

Vraag je je ook wel eens af...
    "Waarom lukt het maar niet? Doe ik soms iets verkeerd? Wat zou dat kunnen zijn? Kan ik zelf iets doen? Of moet ik iets laten? Maar wat en hoe?"

Dan behoor je tot de groep voor wie deze nieuwe methode "Zwanger worden doe je samen" bijzonder geschikt is. Ben je voldoende gemotiveerd én bereid je aan bepaalde regels te houden dan kun je heel wat bereiken.

Klinkt spectaculair he. Even doorlezend zag ik dat het om iemand gaat die zelf kinderloos is omdat ze niet zwanger kon worden en niemand haar destijds (ze is in de 60) kon helpen.

Op haar site staat dat ze een succesratio van 60% heeft (dus 60% van de stellen die ze begeleidt wordt binnen korte tijd zwanger), bij mensen die onbegrepen verminderd vruchtbaar zijn (mijn categorie zeg maar). En 20% bij mensen die een medische oorzaak hebben. Dat is toch nog een stuk meer dan het ziekenhuis dus...

Heeft iemand dit ooit geprobeerd? Is het aan te raden?

Een online hulpprogramma kost 87 euro, dus het is niet superduur, maar ook niet gratis dus. En daarbij nog: als het onterecht hoop geeft, zou ik daar ook niet blij mee zijn.

Ben dus zeer benieuwd naar ervaringen (positief en negatief).

Groetjes, SRB

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    heb er geen ervaring mee..

3. staat 'korte tijd' er bij, of is dat jou eigen uitleg?
    en wat is korte tijd?

ik heb er nog nooit van gehoord. geloof er eerlijk gezegd ook niet zo in.
    maar succesverhalen hoor ik graag :p

4. marykay

marykay Bekend lid

Mar 12, 2008
    604
    0
    0
    Ik heb een tijdje geleden ook op haar site rondgekeken en heb er een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant intigreert het mij erg en zou het kunnen helpen al krijg ik mijn lief echt nooit mee naar haar toe. Aan de andere kant blijft het allemaal zo vaag. Geen bruikbare tips te vinden op de site. Het lijkt of ze nu alleen geld wil verdienen aan ons/haar probleem.
    Laatst was in de media dat als je als vrouw zwanger wilt worden dat je dan geen cola meer zou moeten drinken. Deze 'wijsheid' kwam ook van haar af. Ik moet wel bekennen dat ik wel zo goed als gestopt ben met cola drinken. Het zekere voor onzekere zeg maar ....

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    mmmmm ik weet het ook niet, ze zijn zo ver in de medische wetenschap, er is zoveel onderzocht, dat het me stug lijkt dat 1 vrouw het gouden ei heeft ontdekt mbt zwanger worden, medicatie die wij allen gebruiken is zo vrselijk duur, het zou me verbazen als er een eenvoudige goedkope methode was die werkt en dat die dan zo aan de kant word geschoven... nee ik geloof het niet en ik vind het altijd dubieus, als er een wanhopige patieentengroep in het medische cirquit is dan zijn wij het wel volgens mij, en dus enorm bereid ver te gaan als het maar helpt he?

xxxxx jose

6. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Er staat 5 weken. Dat is kort he. Klinkt ook erg weinig realistisch overigens. Dat zou betekenen dat het gelijk in de eerstvolgende cyclus raak moet kunnen zijn.

Ik weet het dus ook niet inderdaad, ik wil ook graag succesverhalen horen, maar het zijn van die rare dingen. Je mag niet hardlopen, geen cola drinken en geen ibuprofen slikken, en waarschijnlijk nog meer niet, maar die adviezen geeft ze niet gratis weg...

Ik vind dit soort dingen ergens ook heel naar, alsof het onze eigen schuld is dat het niet lukt, omdat ik wel soms cola (light) drink en ibuprofen slik.

Jammer dat er niemand is met ervaring. Of misschien ook wel goed, moet mezelf ook niet blij maken met dit soort dode musjes...

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Het schijnt (wetenschappelijk) dat gematigd intensief sporten juist wel goed is als je zwanger wil worden. Alleen zeer intensief sporten gecombineerd met een te laag gewicht is slecht voor je kansen.

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Nee nog van gehoord :(

9. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb het ook niet op zulk soort dingen. Het klinkt alsof ze er alleen geld aan wil verdienen. Als ze zelf ook in het schuitje gezeten heeft van ongewilde kinderloosheid, dan weet ze toch hoe zoiets is? Waarom daar dan geld aan verdienen, dan wil je mensen toch zo ook helpen? En inderdaad, de wetenschap is zo ver. Dan zal het heus niet opgelost zijn door bijv. geen cola meer te drinken, enz. Zolang je dingen met mate doet en een beetje gezond leeft, kan het heus geen kwaad! (Behalve roken, alcohol drinken & drugsgebruik natuurlijk! ;) )

10. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb net even op haar site gekeken, maar eerlijk gezegd gaan mijn haren ervan overeind staan. Ik vind het nogal neerbuigend beschreven allemaal, inderdaad op zo'n toon van: Als je deze methode niet volgt en je wordt niet zwanger, EIGEN SCHULD DIKKE BULT! Op de homepage staat onderaan:
    * Ja, ik wil zelf actie ondernemen en mijn kansen vergroten.
    * Nee, ik blijf liever afwachten totdat er een wonder gebeurt.

Vooral deze laatste regel stuit mij erg tegen de borst, net alsof mensen in de mm wat uit hun neus zitten te eten en er allang zelf iets aan hadden kunnen doen. Ik heb er altijd alles aan gedaan om de kansen van slagen zo optimaal mogelijk te maken: Zo gezond mogelijk leven, niet drinken, niet roken, geen rauw voedsel eten, niet de kattenbak verschonen, tijdens de wachtweken geen gemeenschap hebben vanwege een eventuele innesteling, niet met vreemde en chemische stoffen werken, enz. En dat is allemaal gratis, hoor! ;) Gewoon zelf je gezonde verstand gebruiken en de artsen hebben heus genoeg kennis van zaken, dat is naar mijn mening niet bij zo'n iemand te halen.

Maar goed...als je denkt er baat bij te hebben, moet je het zeker doen! Het is alleen niet mijn ding, maar wie weet werkt het voor een ander wel.

Groetjes,
    Jippie

11. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Dank je :) Ik vroeg me al af of het aan mij lag, maar ik kreeg er ook zo'n rotgevoel van, alsof het onze schuld is! En eerlijk gezegd: ik leef niet altijd even gezond (dat wil zeggen, ik drink wel eens cola light, ik eet regelmatig suiker, ik vergeet wel eens een appel te eten), maar dan nog... We moeten er al zoveel voor doen (hormonen spuiten, danwel innemen, ruzie maken met mensen om me heen omdat ze mijn hormonen vergeten, nare behandelingen ondergaan...). Je zou inderdaad verwachten van iemand die het zelf meegemaakt heeft, dat ze hier tactischer mee om zou gaan.

12. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hoi Srb,

Fijn dat je zo goed op mijn berichtje reageert. Ik dacht later: Als ik nu maar niemand gekwetst heb. Misschien spreekt dit een ander juist wel aan en als iemand er wat aan heeft, dan moet diegene dat zeker doen. Het is al zo'n moeilijke en zware weg als je in de mm zit, dus doe vooral waar je je het beste bij voelt en op je eigen manier.

Maar ik vind het allemaal nogal neerbuigend overkomen en ze doet net alsof iedereen maar zwanger kan worden, zolang je haar methode maar volgt. Duuhhh, als dat mogelijk was, dan waren er geen ongewenst kinderloze echtparen in Nederland en dan was de wachtlijst voor adoptie ook niet zo lang!

Cola drinken, suiker nemen en niet altijd fruit eten is helemaal niet zo erg, hoor! ;) Ik drink ook gewoon zo nu en dan cola, heb ik ook altijd gedaan. Daarentegen drink ik geen koffie, maar dat deed ik anders ook al niet. Een grote fruiteter ben ik ook niet en een snoepje op z'n tijd mag ook wel eens! Je niet al te druk maken! Zolang je je niet te buiten gaat aan alcohol, drugs, roken, liters cafeïne wegwerkt of elke dag bij de friettent staat, dan valt het allemaal wel een beetje mee!

Heel veel succes met alles & ik hoop dat je snel zwanger bent!
    Ik ga voor je duimen, hoor!

Groetjes,
    Jippie

13. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Dank je. We hebben deze cyclus extra duimen nodig (zie mijn topic), want hierna wacht een muur...

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb me wel eens afgevraagd of seks na de eisprong een (negatief?) effect heeft. Weet je zeker dat dit effect heeft en hoe kom je aan die informatie? Van een arts? Pure interesse, hoor. Ik wil mijn kansen natuurlijk niet verkleinen.

15. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wij hebben altijd gewoon seks gehad na de eisprong, dat kan op zich helemaal geen kwaad. Toen wij met IVF/ICSI bezig waren, had ik op internet gelezen dat ze aanraden om de eerste week na het terugplaatsen van de embryootjes geen hoogtepunt te krijgen. Dit om de innesteling niet te bemoeilijken. Ik heb het niet nagevraagd en bij de terugplaatsing is er ook niks over gezegd, we mochten alles doen behalve bungy-jumpen! Maar omdat ik het op verschillende fora en sites had gelezen, hebben wij voor de zekerheid toch maar even een rustpauze ingelast. Als je met IVF bezig bent, heb je al zo weinig kansen. Dan zet je natuurlijk alles op alles om de kans van slagen zo groot mogelijk te maken!

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Erg begrijpelijk! Het gaat alleen om de eerste week dus...

Share This Page