@ gonal gebruiksters....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door pippeke, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Hier ook Gonal F gebruikt en zwanger! :D

Eerst had ik 150 mg gebruikt voor IVF, helaas had m'n pen een defect en had ik elke spuit ronde 25mg over!

Ik kreeg veel eitjes maar helaas was de IVF niet goed gegaan.

Tweede poging deed ik ICSI en sinds m'n lichaam goed werkt op 125 mg, mocht ik 125 mg spuiten.

Da's goed qua economisch dan ook! In elk pen zit er 900 mg en ik vind het zonde dat ik 1 pen extra moet gebruiken bij 150 mg.

Dus ik had maar 1 pen moeten gebruiken bij 1 korte behandeling ICSI.

En met succes! <3

2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Haha pippeke, weet ik wel hoor;)!

Ik heb ook een voorgevallen pen dus dat vind ik wel fijn.
    Wat ik me nou afvraag hè als je de belletjes eruit haalt moet je m op 25 zetten. Maar hij spuit dan toch nooit die 25 op? En kan je m daarna gewoon , in mijn geval, naar 150 draaien?

3. pippeke

pippeke Niet meer actief

Jawel. Je doet hem op 25 en je drukt dit in, waardoor hij op 0 komt te staan. Daarna kan je hem draaien naar gewenste eh.

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik ben net m'n medicijnen wezen ophalen omdat het eerste bloed al gespot is (al is het nu weer over en heb ik nog geen kraampjes of iets wat duid dat het eraan komt). Maar toen zei de assistente dit inderdaad ook.

5. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nou dames het is een feit..op naar de volgende ronde :(...

Nog geen 12 dagen na de pregnyl en ben alweer ongesteld. Volgende keer maar weer aankaarten en dat moet ze me maar iets geven. Want mijn lf is nu wel erg kort.

Balen..en nog heel veel woorden maar die ga ik maar niet neerzetten.

Maar het bloed verlies is echt heel minimaal. Moet ik dit wel als dag 1 beschouwen of morgen even afwachten en dan vanaf morgen tellen?

Hopelijk gaat het me goed af met de gonal.

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wat balen shally:( idd korte lf, net op het randje denk ik. Als het 12 dagen na pregnyl is, heb je dus een lf van 10 of 11 dagen..

Succes met de gonal, zeker als je menopur gewend bent, is het een eitje:)
    Voor gonal spoot ik fostimon, dat werkt bijna hetzelfde als menopur. Ik vind het veel fijner nu ik gonal gebruik.

Om luchtbellen hoef je je ook niet druk te maken. Alleen grote luchtbellen hoeven eruit, die zul je niet zo vaak zien denk ik, en anders zijn ze heel makkelijk te verwijderen.

Ik mag pas dag 1 tellen als het echt goed is doorgezet. Als je twijfelt zou ik morgen even afwachten en anders even naar de gyn bellen.

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nee ik ga gewoon vanaf morgen rekenen.

8. pippeke

pippeke Niet meer actief

balen shally!
    bij twijfel altijd bellen hoor! ik heb sinds zaterdag alleen nog maar bruin gehad. geen rood deze keer. nou had ik ook amper bms opgebouwd maar de vorige 2 x reageerde ik goed op provera, nu dus minder. ikke maar wachten op rood=dag 1. maar het rood kwam niet. gebeld: en mag dus zaterdag al als dag 1 rekenen. maar elke situatie is natuurlijk anders per persoon!

9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb eigenlijk nog een vraagje..

Als je de prikpen voor het eerst gaat gebruiken moet ik de luchtbel (als die er zit) eruit halen door de pen op 25 te zetten en dan een klein beetje eruit spuiten. (Ben het gisteren nog wezen vragen).

Ik heb een pen van 450 en moet per keer 150 spuiten. Maar als ik nu de eerste keer die 25 ga gebruiken voor de luchtbel betekent dit toch dat ik 425 overhou ipv de 450? Ik zou 3x de pen kunnen gebruiken maar dan de laatste keer spuiten met die pen heb ik 25 te kort. Dat moet ik dan van een andere prikpen gebruiken.

10. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Vanavond ga ik de eerste spuit zetten!!

11. Leeuw1808

Leeuw1808 Actief lid

2 apr 2012
    117
    0
    0
    Spannend he Shally, ik ook!!!

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Shally, in elke pen zit wat extra in. Dus als je een luchtbel hebt, kun je die er gewoon uit spuiten, zonder dat je je zorgen hoeft te maken of je nog wel genoeg over hebt.

De pen geeft zelf ook aan of je de volledige dosering hebt gehad of niet. Na het spuiten altijd even checken of de pen op 0 staat. Zo niet dan moet je dat resterende aantal opnieuw spuiten.

13. Leeuw1808

Leeuw1808 Actief lid

2 apr 2012
    117
    0
    0
    Jaaaaa de eerste spuit is gezet. Appeltje eitje. Voelde alleen de vloeistof een beetje prikken. Voel me echt zo stoer nu hihi

14. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Bij mij zat er helemaal geen luchtbel in. Dus dat was wel fijn. Verder was het echt appeltje eitje het spuiten. Zag ook niet tegen het spuiten in hoor maar meer of ik het met die pen wel goed zou doen.

15. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Goed zo dames!! Nu op naar mooie eitjes!

16. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Hoe gaat het spuiten dames?

Hier goed, ben wel elke keer weer zenuwachtig of ik het goed doe. Hoezo onzeker. Heb net een andere prikpen gebruikt omdat die andere op was maar gelukkig weer geen luchtbel.

17. pippeke

pippeke Niet meer actief

Das snel. Die van mij gister verwisseld. Hoeveel moet je spuiten? Ik 50 dus kan met de kleinste 6 dagen doen.
    Fijn dat het spuiten goed gaat!

18. mellymix

mellymix Lid

6 feb 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal ik ben zo blij om hier alles te lezen over gonal f.
    Ik moet ongi worden om te beginnen maar vind het zo spannend allemaal.
    Is het eerste wat ik ga gebruiken voor mijn eerste iui ook. Dus ik lees elke dag even met jullie mee hoe het gaat. Groetjes mel

19. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik spuit 150 per keer en heb een pen van 450.

Mellymix, het is echt heel makkelijk hoor. Succes!

20. Leeuw1808

Leeuw1808 Actief lid

2 apr 2012
    117
    0
    0
    Hallo dames, lukt het allemaal met het spuiten? Hier valt het me alles mee, zowel de Gonal f spuit als de Cetrotide mix.
    Ik begin al aardig op een zuster te lijken hihi

Hebben jullie bijverschijnselen? Ik ben echt een soort ochtendziek sinds ik de gonal f gebruik. En ik krijg uitlsag van de Cetrotide. Verder beide geen drama hoor maar ben wel benieuwd of er meer dames zijn die hier last van hebben.

Hebben jullie al fm's gehad?
    Ik heb gister de eerste gehad en mag donderdagochtend voor de 2e.

Jemig wat spannend dit allemaal zeg.

Deel Deze Pagina