Komt er dan toch een tweede!?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Zuul, May 30, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,842
    3,607
    113
    Female
    Hallo!

Na de geboorte van onze eerste waren we het erover eens. Het bleef bij 1 kindje! Vorig jaar raakte ik plots in verwachting terwijl ik dacht een koperspiraal te hebben.( Sommige kennen mijn verhaal en de afloop denk ik nog wel) Helaas ging het mis en bleek ik een missed abortion te hebben. Met 10 weken, de dag dat ik opgenomen lag voor mijn curretage, kwam het helaas vanzelf al op gang en omdat er geen ok vrij was maar het er wel met spoed uit moest hebben ze dat handmatig moeten doen wat de nodige lichamelijke en psychische schade heeft veroorzaakt.
    Na een periode van ellende en miserie kwamen toch de kriebels voor een tweede. We hadden inmiddels bij de miskraam al een heel toekomstbeeld voor ons met twee kindjes kort op elkaar!
    Nu ik bijna hersteld ben van alle ellende van vorig jaar is mijn man dan toch ook echt om. Er komt een tweede kindje! Mijn hart loopt over van geluk! Hopelijk is het ons gegund en kan ik een volgend kindje tot 40 weken dragen.
    We wachten nog circa een halfjaar, dan is onze verbouwing klaar, ben ik hopelijk van de medicijnen af, gaat mijn spiraal eruit en gaan we er echt voor! Ik ben zo blij dat ik dit gewoon even moest delen met iemand, dus dan maar hier haha.

Bedankt voor het lezen:roflmao::D

O en als je tips of(helaas) ervaringen hebt met zwangerschappen na vroeggeboorte en/of miskraam dan hoor ik het graag!

2. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,724
    7,220
    113
    Female
    Wat leuk dat jullie er toch voor zullen gaan @Zuul! Ik heb ervaring met beide ;) Mijn oudste was randprematuur en geboren met 35+6. Mijn andere twee kwamen iets na 38 weken. Het voelde heel raar om verder te zijn dan die 36 weken, alsof ik de uitgerekende datum al voorbij was. Wachten tot 40 weken had me heel zwaar geleken dan.

Zo'n nare miskraam als de jouwe had ik gelukkig niet. Ik was korter zwanger en het kwam er zonder medisch ingrijpen uit en had daarna snel weer een normale cyclus. De zwangerschap die erop volgde was ik wel angstiger, maar ik ben sowieso bekend met angstklachten tijdens zwangerschap.

Succes met afwachten en veel plezier met de voorpret!

Zuul likes this.
  3. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,008
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Aaah @Zuul wat leuk een 2e! :D:D
    Helaas geen ervaring met vroeggeboorte, wel met miskraam, maar ik was de volgende tp alweer zwanger, dus geen ellende.. wel lamge nasleep gehad van een bbz die mn eileider deed ontsteken, en de ontsteking ging dus "aan de wandel" en taste daarbij mn andere eileider ook aan en baarmoeder. (Uit t bloed kwam dat ik pril zwanger was ook in de baarmoeder, maar dat ging ook mis vanwege zware antibiotica).
    Kans dat ik zwanger zou raken was klein zei de gynaecoloog toen, ik stond des tijds in de start blokken voor ivf.
    Toch gelukt dochtertje is de 2e cryo, en deze eer was t in 1x raak ondanks vreselijk rommelige timing:roflmao:

Ik wens je veel plezier met de voorpret, en als t eenmaal zover is, dan hoop ik dat t gauw raak is voor jullie:D

Zuul likes this.
  4. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,331
    8,834
    113
    Female
    Wat leuk dat jullie voor een tweede gaan!

Hier wel ervaringen met miskramen en weer zwanger zijn na een miskraam (alleen werd dat helaas weer een miskraam). Mijn miskramen zijn gelukkig wel (lichamelijk) makkelijker verlopen dan die van jou.
    Toen ik de tweede keer zwanger werd heb ik de dagen afgeteld tot de eerste echo. Eenmaal in de wachtkamer bij de vk moest ik bijna overgeven van de zenuwen. Die eerste echo was helaas niet goed (traag kloppend hartje en achterstand groei) en toen moest ik nog een week in enorme zenuwen zitten.

Nu heb ik een paar maanden pauze gehad en ga ik deze maand weer beginnen. Ben er echt best zenuwachtig voor. Zowel voor de eventuele teleurstellingen weer elke maand als voor stel het is weer raak gaat het dan wel goed etc. Denk dat als je eenmaal een miskraam hebt gehad je nooit meer onbezorgd een zwangerschap in gaat...

Hopelijk mag het snel raak zijn voor je en mag alles dan goed blijven gaan ❤️

Zuul likes this.
  5. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,842
    3,607
    113
    Female
    Mag ik vragen of jij extra controles na de oudste kreeg? Of kreeg je een voorstel om medicatie te gebruiken?
    Tja die 40 weken. Ik ben er een beetje op gefixeerd, ergens zit er toch nog schuldgevoel van wat als ik eerder was gestopt met werken, had ze dan langer blijven zitten? Daarom wil ik dat zo graag halen. De borstvoeding liep helemaal in de soep door haar vroeggeboorte en ook dat moet bij een volgende gewoon lukken:roflmao:
    Dankjewel trouwens!

6. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,724
    7,220
    113
    Female
    Mijn oudste lag in stuit en de gynaecoloog dacht dat het echt toeval was dat hij te vroeg kwam, of misschien te maken met zijn ligging. Maar ze zei ook dat ze het onwaarschijnlijk achtte dat ik de 40 weken zou passeren. Ik heb verder geen medicatie gehad.

En ik vond 38 weken meer dan genoeg. Ik heb mijn baby's liever waar ik ze kan zien dan in mijn buik:p

Hier wel het geluk dat kolven en opvolgend borstvoeding heel goed ging bij mijn oudste. Kan me voorstellen dat het dan nog belangrijker voelt om die 40 weken (bijna) te halen.

Share This Page