progesteron 1.2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Secretangel, 15 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Afgelopen maandag is er bloed geprikt op cd 23. Vandaag kreeg ik te horen dat mijn progesteron waarde 1.2 was. Tot nu toe had ik vaak op cd 25 mijn eisprong, maar dat zal nu wel niet gaan gebeuren. Vorige cyclus op cd 34. Kan het in 9 dagen nog genoeg stijgen voor een goede eisprong? Of Moet ik me er bij neer gaan leggen dat mijn waarde te laag is en ik clomid moet gaan gebruiken? Alvast bedankt voor het meedenken!

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Is op cd 23 je progesteron geprikt zonder dat ze gekeken hebben of er die maand een dominante follikel was?
    Als ze zeker weten dat je een dominante follikel hebt gehad die een bepaalde afmeting had dan is een waarde van 1.2 te laag om te zeggen dat je een eisprong heb gehad.

Als je pas op cd25 een eisprong hebt gehad dan zegt een waarde van 1.2 niks over een eisprong.
    Je progesteron zegt pas iets over je eisprong na je eisprong.
    Het piekt tussen 5dpo en 7dpo en tussen die dagen wordt het dan ook geprikt om de waarde te bepalen en zo te zien of je eisprong is geweest.

3. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Dank je wel voor je reactie. Ze hebben een datum geprikt waarvan zij dachten dat ik dan wel mijn eisprong zou hebben gehad. Ik had van te voren al gezegd dat ik op cd 23 bijna nooit al een eisprong heb. Nu dus ook niet. Ik ben benieuwd wanneer hij nu komt....

Ik heb wel al een recept Clomid meegekregen. Ik heb ergens gelezen dat ze dat ook wel doen als cyclussen onregelmatig en lang zijn. Wellicht daarvoor?

Maar als ik je reactie goed begrijp kan ik dus eigenlijk nog niks met deze uitslag. Afwachten dan maar weer....

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het progesteron moet 5-7 dagen na de vermeende eisprong gemeten worden. Als je op dag 23 meet, had je eisprong op dag 16-18 moeten zijn geweest. Je hebt aangegeven dat je nog nooit een eisprong op dag 23 hebt gehad, dus het onderzoek heeft totaal geen nut gehad. Het heeft bevestigd, wat je zelf al had gezegd.

De waarde zegt inderdaad niks over de komende eisprong. Hij kan alsnog op dag 25 komen, maar ook net zo goed op dag 34. Succes!

Deel Deze Pagina