na puckababy mini de puckababy the bag gebruiken??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Knijn, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Mijn dochter slaapt sinds maand 3 in de puckababy mini. Met een goed resultaat!
    Nu word ze te groot voor de mini. Wijzelf en de gastouder hebben al een paar x geprobeerd om af te bouwen (handen erdoor, puckababy uit en zo het bed in, puckababy uit en 'gewone' slaapzak aan) maar eigenlijk is het niet wat. Ze slaapt dan erg kort en komt zelf niet weer in slaap.
    Ik heb op de site gekeken naar The Bag maar zie niet echt een verschil met een 'gewone' slaapzak. Bij deze hebben ze toch nog steeds de armen vrij? Ik merk dat mijn dochter het juist fijn vind dat haar armen vastzitten. Ze sabbelt dan lustig op haar handen door de puckababy heen :).

Iemand ervaringen met The Bag? Is het zijn geld waard? Of kan ik haar net zo goed in een gewone slaapzak leggen, of zonder?
    Elke keer dutjes van 45-60 minuten is ook niks, word ze poepsjaggie van ;).
    Eigenlijk wil ik niet afbouwen maar ze is al 10 kilo, 70 cm en bijna 6 maanden. Zo langzamerhand moet ze er echt uit! :(

2. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    ik heb hem van de week gekocht, en weer terug gebracht het is niks anders dan een gewone slaapzak , ik heb nu een bakerzak gehaald voor babys vanaf 6 maand gaat prima

3. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Welke en waar? :D
    Is dat net zo fijn voor je kleine als de puckababy?

4. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    ik heb hem via mp wel nieuwe is van bakerzak.nl geloof ik het is net zo fijn, alleen zit hier geen opening voor de armpjes als je wilt gaan afbouwen helaas , maar ik ga nu deze bestellen die lijkt me helemaal super.

Ik ben mama

5. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb ik ook naar gekeken. Maar de armen mogen er toch niet meer in? I.v.m. omrollen en niet meer terug kunnen en ontwikkeling?
    Volgens mij 'moeten' de armen er wel uit.

6. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    ik heb de ergoconcoon, daar zitten zijn armen wel in maar hij heeft genoeg ruimte om omhoog te komen als hij op zijn buikje ligt. en er zitten drukknoopjes voor het afbouwen. Het afbouwen lukt hier alleen voor geen meter

en deze is trouwens lekker dun voor de zomer

7. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    hier het zelfde gehad
    van de mini naar de bag gegaan maar vond het helemaal niks, het is idd een gewone slaapzak en dat kon ze toen nog echt niet.
    heb de snoozz gekocht + een puck die wat groter was.
    misschien is de snoozz ook wat voor jou, ons kindje heeft daar tot bijna 7 maanden in gelegen en toen ben ik van het ene op het andere moment gestopt en ging super.
    dus ze lag in een grotere puck met alleen haar boven lichaampje (haar benen waren dus vrij)
    en dan in de snoozz zodat ze niet kon rollen.
    zag er wel zielig uit soms hoor maar ze sliep er heerlijk in.

8. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoezo grotere puck? De mini is toch het grootste?

De snoozzz vind ik eerlijk gezegd niet wat. Hou er niet zo van om haar vast aan het matras te leggen...

Bedankt voor je reactie! ;)

9. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Voor mijn zoontje is de bag toch echt anders dan een gewone slaapzak. Hij sliep na de puckababy wel goed in de bag maar verder niet. Een gewone slaapzak kon ik echt vergeten, terwijl hij in de bag soms zelf doorsliep. Mijn zoon is sowieso een slechte slaper, maar met de bag ging het toch iets beter.

Inmiddels slaapt hij bij de gastouder in een ander slaapzakje ook goed, maar thuis slaapt hij nogsteeds in de bag.

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier met 6 maanden overgestapt van de mini naar de Bag. Echt een superslaapzak. Supermooie kwaliteit. Wil echt niets anders meer. Geen problemen gehad. Slaapzak is van zware kwaliteit en smaller dan gewone zakken. Daarom fijner te gebruiken bij overstap. :)

(Ps. denk dat ik er wel kan gaan werken :p)

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Toen mijn dochter besloot om zich om te draaien was het hartje zomer, dus kon haar niet overleggen in de bag (had hem wel in huis). Daar dus geen ervaringen mee.

Wel vind ik het een super fijne slaapzak. Prachtig om te zien, en super kwaliteit. Hij is voor mijn dochter eigenlijk iets te warm (ze ligt nu ook al in een zomerslaapzak met pyjama).

12. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben je zo'n fan Madeliefke?
    Bedankt voor jullie reacties! Wij hebben toch besloten om er eentje aan te schaffen, helemaal nu ik jullie ervaringen heb gelezen!
    Oke, hij is duur maar als je voor elk seizoen 2 slaapzakken aan wilt schaffen ben je net zo duur uit :D

Dus we wagen ons er maar aan, goede dutjes zijn me goud waard!

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben hem ook, als gewone slaapzak! Mn dochter groeide razendsnel uit haar 70cm slaapzak en heb toen de bag gekocht. Qua lengte is hij goed, ik heb wel de hals en de mouwen wat ingenomen voor haar, ze is tenslotte pas 4 maanden. De winter slaapzak is wel heel warm zeg ( Ik zou er zelf wel in willen slapen! ) dus slaapt ze nu toch in het lente deel met pyama en dekentje over. Hij is gewoon heel mooi en fijn en lekker zacht, enigste nadeel is dat ik nog een reserve slaapzakje moet kopen voor als deze in de was zit.

14. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Hey Knijn!

Wat is dat toch met die dames van ons.. Jij gaat dus toch voor de puckababy? Ik hoor uiteindelijk je ervaring wel!

x

15. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja! Dat lijkt mij dus ook waardeloos! Nou, ik begin met eentje... mocht die in de was zitten moet ze maar eerst een dagje zonder of in een andere. 2x 89,95 vind ik toch wel errug veel :$

Ja, erg he! Hoeveel geld we wel niet overhebben voor een beetje goede slaap... :p
    Maarrrr, kids goed slapen = kids goed te pas = mama's goed te pas! Win-win situatie lijkt me ;)
    Ik hou je op de hoogte!

16. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    het oude model van de mini (die dus van bakerzak.nl is, was voorloper van puckababy), is een stuk groter dan de huidige mini.

hier van piep vrijwel direct naar bag gegaan. meneer werd eerst ziek met koorts, en toen besloot ie te gaan rollen. kortom, de mini was geen optie meer. Bag is voor hem fijn, want toch best log/lomp/smal ding, en dat geeft hem net dat beetje minder bewegingsruimte om te voorkomen dat ie zijn bedje doorzwerft. hoewel dat de laatste tijd wel meer wordt dat het hem toch lukt, maar goed, we zijn wel tig maanden verder, en meneer wordt ook maar sterker!

17. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik heb er dus inderdaad twee. Soms duurt het 1-2 nachten voordat het dikke gedeelte droog is en dan sliep hij echt zo slecht dat ik er nog 1 heb gekocht.

18. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Met Mason tot ruim 5 maanden de Puckababy Mini gebruikt..erna 'cold turkey' overgestapt op een normale slaapzak zonder mouwen en hij sliep eventjes onrustig maar ligt nu als een god in frankrijk languit in ze bedje..
    Wellicht afbouwen een optie? Of ineens stoppen...in het weekend natuurlijk:D

En anders zou ik gaan voor een sowieso goedkopere slaapzak met mouwen..bij de hema heb je ze ook! 17 euro volgens mij....

19. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Wij hebben em ook en ons dochtertje slaapt er heerlijk in. Voorheen gewone slaapzak geprobeerd na het inbakeren (Pacco), maar dan werd ze elk half uur wakker. Sinds de Puckabag slaapt ze weer heerlijk door :) Hij is inderdaad erg warm. Liza slaapt in het winterdeel met alleen een romper met korte mouwen. En verder alleen een lakentje. En, duur? Ja... Hij is prijzig, maar als je voor elk seizoen een aparte slaapzak moet kopen ben je evenveel kwijt.

20. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb ik inderdaad ook al uitgerekend. Voor elk seizoen ben je dan ook wel 2 slaapzakken nodig (2 zomer, 2 winter, 2 lente/herfst) en dan zit je ook zo aan de 120 euro.
    Dus duur? Ja.... maar eigenlijk even duur/ goedkoper ;)

Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb de puckabag besteld en hij is onderweg!

Deel Deze Pagina