Ik heb al mijn kerstspullen uitgezocht, in het kader van ontspullen wil ik geen 6 dozen met spul dat ik wellicht ooit nog wel eens gebruik. Dus alle oude spullen mogen weg, kan het op de plaatselijke weggeefhoek zetten, maar liever geef ik het aan een goed doel. Waar zou je kerstversiering heen kunnen brengen voor mensen die het goed kunnen gebruiken? Vooral kerstballen, slingers en kaarsenplateau's enz.
Hier gaat veel spul naar school... maar dan heb ik het ook over kerst-stukjes decoratie e.d. Verder ging er wat naar het bejaardenhuis van m'n oma - voor in de woonkamers zeg maar- en wat over bleef naar de kringloop; maar dat staat misschien gelijk aan de weggeef hoek?
Neem contact op met de plaatselijke voedselbank. Zij weten vast wel een organisatie. Of wie weet hebben ze straks een actie voor dat soort spullen. En anders de weggeefhoek hoor. Mij maakt het niet zoveel uit wie het dan krijgt. Als ze er heel blij mee zijn en ik de spullen niet weg hoef te gooien vind ik het prima. Ik ruil tegenwoordig ook heel veel. Meestal tegen een fles shampoo ofzo. Zij blij, ik blij.
Voor dit soort instellingen gelden best strenge brandveiligheidseisen voor kerstversiering, dus ze mogen niet zomaar alles ophangen of neerzetten.. De weggeefhoek of kringloopwinkel zijn denk ik je beste opties..