nieuwe keuken, ervaringen gezocht met Duitsland of Nederland

Discussie in 'De lounge' gestart door meintje, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Onze keuken (en apparatuur) is nu ruim 16 jaar oud en we beginnen het te merken. Het is zeker niet direct nodig deze te vervangen maar willen ons toch vast wat oriënteren op de keukenmarkt. We wonen niet ver van de Duitse grens, dus daar kopen is zeker ook een optie.

We zijn op zoek naar een degelijke keuken natuurlijk, maar ik heb er geen heel groot budget voor...helaas.
    Weten jullie goede keukendealers in Nederland of Duitsland? Waar komt jullie keuken vandaan en hoe is dat bevallen?

2. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Ikea!!

3. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Die van ons van de keukenkampioen. Prima keuken en net zo duur/goedkoop als zelfbouwpakket van Ikea, alleen nu geplaatst, gemonteerd en met merkapparatuur. Heb mijn vrijstaande 90cm wel apart gekocht! Online goedkoper dan bij bovengenoemde keukenboer. Maar goed hij zit er nu pas 2 jaar in dus over de duurzaamheid kan ik niet veel zeggen. Ikea wel overwogen maar uiteindelijk toch bij keukenkampioen geslaagd, meer onze wensen en met slim onderhandelen kom je een heel eind. Je moet wel even door de gladde verkooptrucs heenkijken!

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Keukenloods.

5400 euro incl alle apparatuur (vaatwasser, kookplaat en afzuigkap, allen van Siemens, granieten 4 cm dik aanrechtblad en plaatsen.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tijdje teug uitzending van de Rekenkamer over het kopen van een nieuwe keuken. Aanrader!! Daarin was Duitsland verreweg het goedkoopste

6. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Wow dat is goedkoop zeg, moesten ze dan ook nog leidingen verleggen, of de oude keuken weghalen voor dat bedrag? En wat voor een opstelling is dat?

7. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Wij hebben onze keuken bij Superkeukens gehaald waar we erg tevreden over zijn.
    We krijgen regelmatig de vraag of we een 'exclusieve' keuken hebben (lees: 20.000 euro of meer) maar hij was nog geen 9.000 euro.

Dit is een U opstelling met 6-pits gasfornuis van Pelgrim, vaatwasser (AEG), grote afzuigkap (AEG) en koelkast (AEG). Wij hebben overigens een composiet blad.
    Dankzij de sierlijsten en de speciale afwerklijsten naast de koelkast en ons 'barretje' is de prijs wel hard gestegen. Dus als je de sierlijsten niet doet scheelt het een hoop!

Mocht je graag een foto willen dan kan ik hem nog wel op zoeken denk ik..

1 tip: ga nooit meteen akkoord met de prijs die ze meteen noemen. Je krijgt er altijd nog een paar honderd euro af :D

8. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
  9. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wij zijn na 5 jaar nog super tevreden met onze Ikea keuken!!

Wat ik, behalve natuurlijk de kwaliteit, erg fijn vind, is dat je precies weet wat alles kost. Ik heb als soort gastvrouw in een keukenzaak gewerkt, en het is echt onvoorstelbaar hoeveel er wordt 'opgelicht'... ( dat lag niet aan dat bedrijf, is gewoon algeneen).

10. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Wij wonen ook in de buurt van DL en onze keuken komt daar vandaan. De prijs verschilt niet meer zoveel van NL, maar je krijgt vaak net iets betere merken (siemens of miele ipv bv whirlpool). Ook vroegen ze ter plekke hoeveel cm het graniet moest zijn boven het aanrecht (rand van bv 5, 10 of 15 cm) hier hoefden we niet extra voor te betalen. Daarnaast vond ik de service echt super. Een halfjaar na plaatsing wilde ik graag toch nog een extra schap in mijn klepkast. Ze zijn toen langs geweest en hebben dit geplaatst zonder er extra voor te rekenen. Ook hoefden wij pas 100% te betalen wanneer we 100% tevreden waren.
    Enige nadeel is dat de Duitse monteurs geen elektra en gas mogen doen dus daar moesten wij een apart mannetje voor laten komen.

11. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ikea Duitsland is zelfs nog goedkoper dan hier

12. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Bedankt alvast voor de reacties!
    DDucky, fotolaten zien mag natuurlijk altijd! Leuk zelfs.

Goede tip van het onderhandelen, ik heb ook altijd het idee dat je met zoiets als een keuken flink wordt opgelicht.

Wat gas en elektra betreft, dat zou mijn man zelf kunnen doen denk ik.

Nog meer ervaringen die ons op weg kunnen helpen?

13. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Maar hoe zit het dan met transport en dergelijke?
    Doet Ikea ook plaatsen of moet je het dan allemaal zelf doen?

14. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Keuken.jpg

Dit is onze keuken :)

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Je kunt kiezen bij Ikea, je kunt het zelf installeren of laten doen, alleen betaal je daar natuurlijk wel extra voor.
    Ben ook tevreden over onze Ikeakeuken.

16. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Poko in duitsland is echt super! Mooie keukens compleet vanaf 1000 euro. We hebben er wel voor gekozen om zelf te stellen en mee te nemen (grote bestelauto) want toen wij dat deden ging er nog eens 600 euro van de prijs af. En onderhandelen moet je altijd doen. Ga gewoon eens rondkijken :D

17. KimK

KimK Niet meer actief

Mijne keuken is van Kuchetreff, een duitse keten. Heb er al 2x een keuken van gehad (in mijn oude en ons huidige huis) en ik ben super tevreden. Ik heb apothekerskasten (slokken veel budget op), dikke graniet, 6-pits gasstel (met wok). Een vrij dure keuken dus qua spullen. We waren echter maar rond de 10.000 euro kwijt terwijl ik dus graniet én Neff-apparatuur heb (gasstel, oven, magnetron, stoomoven, koelkast en een afwasmachine).

18. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Ikea! Zelf ontworpen en zelf geplaatst. Ik heb 1 gewoon aanrechtkant zegmaar en er tegenover een kastenwand met oven en magnetron

19. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    We hebben zowel in Nederland als Duitsland gekeken. In Duitsland zijn de keukens relatief goedkoper. Uiteindelijk zijn we bij een interieurbouwer in de buurt terecht gekomen. Je krijgt een keuken precies zoals je hem wilt, precies op maat gemaakt voor jouw ruimte en het scheelt duizenden euro's. Ik zou zeker even informeren.

20. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wij hebben dit jaar een keuken bij Nuva keukens in Veghel gekocht. Echt een aanrader! Heel goede service. Er was een plankje met een kras geleverd wat wij niet zagen, maar de monteur wel en hij regelde meteen een nieuwe.

We hebben heel veel zaken bezocht o.a. keukenkampioen en keukenconcurrent, maar de reacties op Internet zijn enorm negatief! Er zullen vast ook succesverhalen zijn, maar als het merendeel negatief is zoek ik liever verder. Zodoende zijn we bij Nuva uitgekomen.

Ikea is ook een goede zeggen ze. Je moet dan alleen niet te veel afwijkende ideeen hebben. Wij wilden bijvoorbeeld onze Amerikaanse koelkast in laten bouwen, maar dat werd erg lastig. Mocht je voor Ikea gaan dan kun je via werkspot zoeken op monteurs die ervaring hebben met het installeren van Ikea keukens. Succes!

Deel Deze Pagina