Pigment vlekken, tips?

Discussion in 'De lounge' started by liefkleintje, Apr 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,778
    1,131
    113
    Female
    Na mijn zwangerschap, heb ik helaas donkere pigmentvlekken in mijn gezicht gekregen :(
    En dat terwijl ik heel de zwangerschap een pet op heb gehad in de zon (sowieso bijna altijd in de zon ivm hoofdpijn) en gesmeerd met factor 50!

Toch heb ik er nu last van gekregen en wordt het elk jaar wat erger!
    Ik vind het echt erg, in mijn gezicht!

Heeft er iemand tips om dit te verminderen? Kan dat uberhaubt nog??

2. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Mijn zusje heeft baat bij de producten van bio oil

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    Hier ook... tijdens 2 zwangerschappen geen last van .. ook gewoon in de zon gezeten . Na laatste bevalling ineens vlekken .
    Op voorhoofd alleen gelukkig... het is melasma. Ben voor consult naar huidtherapeut geweest in het gooi.

Je kunt het tijdelijk iets lichter maken met een enorm dure behandeling ... maar 1 zonnestraal en het kan weer terug komen.

Ik heb dat dus ook nog niet gedaan ....

Ik zoek al jaren naar dé oplossing dus lees even mee hier 😀

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,561
    1,863
    113
    Female
    Ik heb het ook in mijn gezicht sinds de zwangerschap van de oudste. Het was toen echt donkerbruin :( Het word elk jaar minder en het is niet erger geworden tijdens de zwangerschap van de jongste, waar ik toen wel erg bang voor was. Zodra het mooie weer er is, zie je het nog heel licht tevoorschijn komen.

Ik heb er niet iets speciaals op gesmeerd oid.

5. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,036
    303
    83
    Ik had dat ook best erg en nu wel minder. In de winter zie je niets maar nu de zon meer gaat schijnen zie je ze toch weer opkomen helaas. Wel is het minder sinds ik smeer met eucerin speciaal dag en nacht creme voor pigment vermindering.

6. jaimy22

jaimy22 Actief lid

Jun 28, 2007
    210
    5
    18
    Je hebt van eucerin ook zo een speciale stift voor pigment vlekken toen ik deze trouw dagelijks gebruikte werd het echt een stuk minder

7. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,778
    1,131
    113
    Female
    Dank voor de tips!!! Ik moet straks toch nog naar de apotheek dus zal er eens naar vragen.

In de winter zie je bij mij ook niks. Maar nu komt het alweer. En het worden elk jaar meer en donkere plekken :(

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Dat is vervelend dat het erger blijft worden. Net als bij anderen wordt het bij mij elk jaar iets minder. Mijn zoon is van september en dat jaar was een hele mooie zomer :). Hij is nu 8 en bij mij zie je nu alleen nog de helft van de plekken en die zijn vrij licht (en alleen nog in de zomer). De zwangerschap van mijn dochter heeft het niet veel erger gemaakt, maar heb toen beter gesmeerd en zij was van juni, dat scheelt ook.

9. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

Feb 27, 2015
    4,563
    2,765
    113
    Female
    Noord Nederland
    Je zou eens kunnen kijken naar Japanse skincare.
    Hun skincare is meer gericht op pigmentvlekken, zonbescherming, etc.

Mijn collega heeft ook last van pigmentvlekken, voornamelijk in de zomerperiode. Haar is verteld dat het alleen met een laserbehandeling kan "verdwijnen". Maar ook voor haar geldt weer dat als ze dan teveel zon krijgt na de behandeling het net zo goed terug kan komen.

10. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Ik heb ook al gedacht aan een laserbehandeling, maar blijkbaar komt het de zomer er na net zo hard weer terug. Ik smeerde vorige zomer biodermal, maar dat hielp niet. Voorheen ook al andere merken geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Persoonlijk denk ik dat geen van de smeersels helpen :). Ik smeer dik in met factor 50 en maar accepteren denk ik :cool:.

11. Liva

Liva Fanatiek lid

Dec 5, 2016
    2,018
    3,042
    113
    Je kunt bij de huisarts vitamine A zuur crème/ hydroquinon vragen.

12. Trirani

Trirani Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,292
    1,129
    113
    Female
    Waar ik ben
    Ik heb al vele jaren (al voor mijn zwangerschap) last van snel donkerder wordend pigment op mijn bovenlip, wat erg storend werd zodra in de lente de zon hoeveelheid toenam. Heel vervelend want het is niet alleen andere pigmentering, het ziet er op afstand of 's avonds met slechter licht uit alsof ik donker haar op mijn bovenlip heb.

Ik heb meerdere smeersels met factor 50 en andere werking geprobeerd vanuit meerdere drogisterijen en Douglas, en dat was niet genoeg. Het hielp nauwelijks.

Ik heb wel een simpele oplossing gevonden in het gebruik van bb crème (garnier, met slechts spf 15). Dit gebruik ik winter en zomer op mijn bovenlip (en bij oneffenheden). Het dekt de huid in feite af voor zonlicht, en de donkere plekken op mijn bovenlip worden niet meer zo donker. Vergeet ik het eens of zweet ik teveel bij erge hitte/sporten? Dan dekt het de wel ontstane donkere plek de dag erna ook omdat het make-up is.

Zoek wel naar de meest matchende kleur met jouw eigen huid en wellicht dat foundation nog meer dekt/afschermt?

Ik weet niet of het voor anderen werkt, maar voor mij is dit nu geen probleem meer! Dus ik hoop dat het ook anderen kan helpen.

13. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    laseren kan niet bij melasma is mij verteld ... je kunt alleen een peeling doen... maar dan kan het net zo hard weer terug komen. ik vind dat beetje zonde van het geld, omdat het bij mij in de winter sowieso lichter is.

In de zomer als ik vol in de zon ga, ook met factor 50... ziet het er echt niet uit.. ik word er ook enorm onzeker van. Kan mijzelf ook niet meer mooi meer vinden dan. zie alleen die vlekken op mijn voorhoofd. is echt een obsessie geworden. :p

Share This Page