Google Nest Mini Wit

Discussie in 'De lounge' gestart door Nic1976, 14 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ok noob hier ... als we een Google Nest Mini kopen en die op de slaapkamer in het stopcontact steken. En dan een lamp koppelen met de hoofdlamp ... kunnen we dan een alarm instellen die om 7h de lamp aan doet (gedimt tot aan 100%) samen met een radio 10 zender? ik heb hier dus helemaaaaal geen verstand van maar ik vroeg me af of dit zo werkt.

Iemand verstand van dit soort dingen?

Verder hebben we beneden lampen met fitting G7 (heel klein) kunnen die ook aangesloten worden of moet ik dan beneden weer een google nest kastje kopen waaraan ik die koppel?

Tot hoors!

2. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Wij hebben een google nest. Maar je kunt door middel van je stem het apparaat opdrachten geven.
    Wij gebruiken voor de lampen de philips hue lijn, en die zijn ook aangesloten op de google nest. Je hebt ook een app waarmee je ze kunt aanzetten. Daar zal vast ook een timer functie opzitten hoor! Maar gebruik dat niet. Gewoon: he google lampen uit, lampen uit werkt hier prima.
    ook kun je ze dimmen met app en stem. Voor de lampen moet je een bridge hebben (maar is gekoppeld aan philips hue lijn) en dan kun je daar meerdere lampen etc aan verbinden.

Nic1976 vindt dit leuk.
  3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.261
    25.717
    113
    Dat is vooral afhankelijk van de mogelijkheden van je slimme lamp. Wij hebben philips hue en daar kan je allerhande wekkers opzetten: aan of uit, met of zonder fade, e.d.
    Maar die wekkers zet ik in de app en niet met onze google home devices.

Verder kan je in de google home app wel gecombineerde opdrachten instellen. Als ik bv zeg: ‘ik vertrek’, dan gaan de lampen en de muziek uit. ‘Ik ben thuis’: lampen en muziek gaan aan.
    Als ik zeg ‘goedemorgen’, gaan lampen aan en krijg ik te horen wat voor weer het wordt en wat mijn agendapunten zijn.

Nic1976 en owly vinden dit leuk.
  4. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    yes dat kan! Wij hebben in het hele huis Hue maar als nachtlampjes hebben we smartlampen van Action. Iedere ochtend om 6.45 gaat mijn nachtlampje aan en verteld Google wat voor weer het wordt, wat voor afspraken ik heb en daarna zet hij de radio aan. Super relaxed. dochter heeft Hue lampen en een google mini en bij haar dimt haar nachtlampje volledig en gaat op rood, de piano playlist gaat automatisch spelen. Als ze ‘s nachts wakker wordt en muziek wil zegt ze ‘hey google slaap lekker ‘ en dan gaat de pianomuziek weer zachtjes spelen. ‘S morgen gaat om 7.00 haar lampje automatisch op groen zodat ze weet dat ze op mag staan. Je kunt via de app google assistent routines instellen en dus zelf aangeven welke settings je wilt voor bepaalde lampen. Ik heb de speaker van Ikea en de Samsung tv ook gekoppeld. Oh en de smartstekker voor de tv van onze dochter zodat we de kunnen zeggen dat de tv uit moet als ze die weer eens vergeet luiheid ten top hoor hier

Nic1976 vindt dit leuk.
  5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.261
    25.717
    113
    Hier ook :roflmao:
    We hebben nu sinds een week eindelijk in alle ruimtes hue lampen. Jaren geleden begonnen met een starterspack en langzaamaan uitgebreid door het hele huis. De badkamer was als laatste aan de beurt. Eigenlijk omdat ik gek werd van pubers die op de badkamer de lichten aanlaten. Nu kan ik, als ik voorbij loop en dat zie gewoon google roepen.
    We hebben google nests in iedere slaapkamer (behalve van zoon) en in de woonkamer, dus er is altijd wel een google die luistert. (Google nests zijn net zo ‘verslavend’ als philips hue...)
    De hal en 2 overlopen hebben bewegingssensoren, zodat de lichten daar automatisch aan gaan als je er langs loopt en na een minuut of 2 weer vanzelf uit gaan. Ook dit voorkomt een hoop frustratie bij mij.

Als ik zeg: ‘hey google, doe alle lampen uit’, zegt google: ‘ oké, ik doe 28 lampen uit’, zomaar in 1x keer allemaal uit. Hoezo lui? :roflmao:

En de volgende stap is natuurlijk de tuin verlichting...

Nic1976, Luna86, owly en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    hahahahhaha wat heerlijk herkenbaar! Ik had een bewegingssensor in de badkamer maar heb 'm uitgezet omdat wij nu een douchegordijn hebben en die moest ik steeds openlaten omdat de sensor mij anders niet zag. Stond ik steeds in het donker te douchen :roflmao:

Dochter vraagt hoe laat het is, vraagt stiekem hulp bij haar huiswerk en loopt de hele dag te lachen om super flauwe moppen. Ze vindt het alleen jammer dat Google geen Pokemon stemmetjes nadoet :roflmao::roflmao: Doet een ander merk schijnbaar wel :rolleyes:

Nic1976, Adje en owly vinden dit leuk.
  7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.261
    25.717
    113
    Hahaha niet altijd handig zo'n sensor :roflmao:
    Ik heb hem nog even overwogen, maar voor nu alleen een dimmer switch erbij gekocht.
    Wij staan tegenwoordig heel zen in zacht rood of blauw licht oid te douchen. Even rustig wakker worden zonder meteen in fel licht te staan :D

Nic1976 en Miracle79 vinden dit leuk.
  8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Heaven!!!

Adje vindt dit leuk.
  9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ow wat een fijne oplossingen!! Dank voor alle ideeen.

Adje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina