Wij willen graag een waterfiltersysteem in huis, zodat we gezonder en zuiverder kraanwater kunnen drinken. Er zijn allerlei opties, van een systeem vóór de kraan, tot waterkannen met een filter of een apparaat op het aanrecht. Ik vind het lastig kiezen. Wie heeft zo'n apparaat, systeem of kan en heeft tips of ervaringen om te delen? Ik ben benieuwd!
Dan zou ik eerst even naar de uitzending van Keuringsdienst van waarde kijken! https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van-waarde/08-04-2021/KN_1725006
Was ook mijn eerste gedachte!! Het kraanwater in Nederland is één van de beste, zo niet de beste van de hele wereld.
Dat weet ik en die uitzending ken ik, maar dat betekent niet dat het kraanwater hier compleet vrij is van chemicaliën, reststoffen, hormoonverstorende stoffen en dergelijke. Ik weet waar ik aan begin en ben op zoek naar ervaringen met systemen. Niet op berichten om me op andere gedachten te brengen. Dan had ik dit topic wel anders genoemd
Wij krijgen in de keuken in het nieuwe huis een quooker cube, die heeft ook een filter. Nu willen wij een cube vanwege het bruisende water en vinden we de filter niet nodig (er komt hier heel lekker en zacht water uit de kraan), maar goed, hij filtert dus wel, vandaar dat ik hem noem.