Is dit raar om te vragen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Faye80, 17 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Een oud school vriendinnetje van mij heeft 2 maanden terug een zoontje gekregen. Tot mijn grote verbazing ontving ik hiervan een kaartje, we hebben eigenlijk al jaren geen contact meer. Omdat ze heel erg ver bij mij uit de buurt woont besloot ik haar per post een cadeautje te sturen, dit is nu al aan dikke maand geleden maar heb nooit van haar gehoord of ze het gekregen heeft.. ben bang dat het niet misschien niet is aangekomen maar vind het om de een of andere reden ook een beetje gek om er naar te vragen, net alsof ik om een 'dankjewel' vraag.. wat vinden jullie?

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Kun je toch gewoon vragen? Zeg je erbij dat je niet weet of het aangekomen is. Vind het al lief dan je iemand die je jaren niet gezien hebt, een cadeautje stuurt:)

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Nee hoor, dat zou ik niet raar vinden. Ik zou haar een mailtje sturen (als je het mailadres hebt) en vragen of ze het nog gekregen heeft. En daarbij zou je kunnen vragen hoe het met haar gaat. Zodat het niet lijkt alsof je alleen dat wil vragen.

4. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    Née niet rAar hoor....en al zou je om een dank jewel vragen....vind t niet meer dan normaal dat als je een cadeautje van iemand op gestuurd krijgt je dan even laat weten dat je het hebt ontvangen en even bedankt.

Ik heb hetzelfde meegemaakt hoor tot 2 x aan toe. Ook nooit wat van gehoord en toen ik vroeg of ze het ontvangen had zei ze jaaaa heel leuk bedankt! Misschien is de kersverse mama erg druk en is ze er niet aan toe gekomen jou even te bellen

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb het ook wel eens gehad. De oom (broer van mijn exman) van mijn oudste is 2 jaar geleden vader geworden, uiteraard stuurde hij een geboorte kaart naar mijn zoon. Omdat wij ver uit elkaar woonden, heb ik een cadeautje gekocht, opgestuurd met een kaartje, waar ik zowel mijn zoon, als mijn eigen naam heb ingezet (ik bedoel, hij kent mij tenslotte ook, ben zijn ex schoonzus) Noooooit meer wat van gehoord, terwijl ik via mijn exman weet dat het is aangekomen, vind het ronduit onbeschoft! Ook bijv niet tegen mijn zoon gezegd: dank je wel voor je cadeau of zoiets.

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Gewoon vragen! Is toch helemaal niet raar?!
    Je kunt de vraag inpakken als een berichtje waarbij je informeert naar de kleine en de moeder. Dan vraag je tussen neus en lippen door wat de kleine van het cadeautje vond :)

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Gewoon een mailtje sturen. Misschien is ze het door de drukte helemaal vergeten :)
    Lief dat je een cadeautje hebt gestuurd trouwens! Ik wil jou wel als vriendin, haha :D

8. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    ja als ik mijn eigen berichtje zo terug lees denk ik ook waarom vraag ik dat gewoon niet.. ben ik weer bang dat ze het cadeautje misschien niet leuk vond, dat ze teleurgesteld is dat ik het niet persoonlijk kwam langs brengen.. ik heb haar ook op fb en zie haar dagelijks online dus was dan voor haar ook een kleine moeite geweest om even te laten weten dat ze het gekregen heeft, denk ik dan.. maar inderdaad ik alle kraamdrukte is dat zo vergeten natuurlijk, ik ga het vragen! Haha

9. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Ik zit te denken dat je misschien nog heel even kunt wachten met vragen of het is aangekomen. Wij kregen ook enorm veel cadeautjes (ook via de post van vrienden van ouders enzo) en aandacht voor de geboorte van S., maar vanwege mijn gezondheid en alle drukte duurde het even voordat we de tijd hadden gevonden om iedereen een bedankje te sturen. Ik denk dat het bij sommige mensen wel langer dan 4 weken duurde. Uiteindelijk allemaal gelukt! Maar evengoed kun je natuurlijk best even mailen/bellen hoe het is en terloops vragen of je cadeautje is aangekomen. Maar ik bedoel maar te zeggen dat het nog kan komen. Maar weet ook van sommige mensen dat ze niet zo attent zijn om even netjes te bedanken. Heel jammer in dat geval.

10. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou het zeker vragen!
    Ik had hetzelfde gedaan bij een schoolvriendin. We wonen erg ver uitelkaar en zien elkaar ook nauwelijks, maar het contact wat we hadden was goed. Helaas had ze het dus nooit ontvangen. Ze was dus ook geirriteerd dat ze niets van me gehoord had en sindsdien is het contact eigenlijk weg:(

11. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    toen onze zoon geboren was heb ik een heel mooi zelf gemaakt kaartje ontvangen van een collega, maar ik was zo druk bezig met de kleine dat ik vergeten ben haar daar voor te bedanken. Later vroeg ze erom, kon mezelf wel voor de kop slaan. Normaal ben ik daar heel strikt en netjes in.

Mijn man had trouwens ook een aantal kaartjes gewoon bij de andere kaarten gezet zonder dat ik die echt gezien had, dus toen ik ze laatst eens allemaal door ging kijken wist ik eigenlijk pas van wie we precies een kaartje hadden gekregen!

Dus misschien is het bij die mensen ook er wel bij in geschoten en bedoelen ze het helemaal niet zo!

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier paar jaar geleden bij een oude vriend van partner ook nooit een bedankt gekregen.

Wel een geboortekaartje, met 2 rekeningnummers op (1 voor het kind zelf en 1 voor hun buitenlandse Plan-adoptiedochter).
    Aangezien vriend het uit het oog was verloren heb ik uiteindelijk maar gestort.

Maar nooit enig teken van "we hebben het ontvangen".

Ik heb het uiteindelijk maar zo gelaten. Ik hoop dat het kind er gelukkig mee was.

13. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    Rekeningnummer zetten op het geboortekaartje??? Dat heb ik nog nooit gehoord, dan vind ik echt wel heel onbeschoft om mensen op die manier om geld te vragen ook erg onpersoonlijk. Vind dat mensen zelf mogen bepalen of ze geld geven of me een leuk cadeautje aankomen, vond het al leuk als mensen de moeite namen om de kleine te komen bewonderen en iets leuks mee te nemen. Bij de 2e had ik wel als tekstje op de kaart gezet dat we knuffels en kleertjes in overvloed hadden aangezien we een 2 e meid kregen en heel veel kleding al hadden en dat een envelopje voor op de spaarrekening of een cadeaubon onze voorkeur had.
    Ik snap het heel goed als mensen toch liever iets kopen om te geven, een pakje of iets dergelijks maar bij de eerste kregen we van heel veel kraambezoek knuffels en ik vind dat dan persoonlijk zonde van het geld wat iemand eraan uitgeeft aangezien je al zo veel knuffels van je eerste nog heb liggen. Uiteraard is zoon tekstje vrijblijvend en niet verplicht om te volgen.

14. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier in België is dat doodnormaal hoor. Zeker bij een tweede (of volgend) kindje. En op zich heb ik er niks op tegen.
    Als ze een babyborrel geven (wat hier in BE ook veel gebeurt) geef je meestal toch ook een envelopje met geld.

Alleen had een bedankje of een sms'je naar mijn vriend dus wel gemogen.

15. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik zou er dus niet om vragen. Ik geef iets omdat ik het leuk vind om te geven, niet omdat het moet of omdat ik er een bedankje voor zou willen. En zeker de eerste tijd na de geboorte was mijn geheugen ook een zeef. Natuurlijk is het fijn om te weten of ze het heeft gehad en wat ze ervan vond. Maar zou gewoon weer contact opnemen, en vragen hoe het gaat en wellicht komt ze er zelf op. En zo niet, dan niet toch?

16. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik zou er ook om vragen, gewoon om te weten of de post wel is aangekomen.

Hier na vragen aan mijn tante of bij mijn neef het geboortekaartje wel was aangekomen ( zoveel contact hebben we niet maar toch een kaart gestuurd) na 3 maanden een hoera een zoon kaartje gekregen. Ook super vaag, want de kaart was wel aangekomen.

Deel Deze Pagina