Plankje boven de comode?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door polman, 18 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wel of geen plank boven de commode?

1. Ja, maar minimaal 60cm er boven.

2. Ja, maar minimaal 70cm er boven.

3. Ja, maar minimaal 80cm er boven.

4. Ja, maar minimaal 90cm er boven.

5. Nee, want het staat stom.

6. Nee, het kind bezeert zich er aan.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. polman

polman Actief lid

14 jan 2007
    138
    0
    0
    Een klein discussie punt hier in huis...
    Wel of geen plank boven de comode.

Mijn vrouw zegt van wel, want je kan er allemaal spullen opzetten die je veel gebruikt, en die er gewoon leuk staan. Prima voordeel, geef ik meteen toe.

Maar als je kind iets ouder wordt, en het staat op de comode, kan het zijn/haar hoofd en/of rug er behoorlijk aan bezeren/verwonden.

Nou weet ik alleen niet tot hoe lang je de commode gebruikt en of dit dus een ECHT nadeel kan zijn of niet.

Dus vaders en moeders van iets oudere kids.... roept u maar!
    Wel of geen plank boven de commode, en als je hem wel hebt hangen, hoe veel cm er boven?

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb hem wel... hij is zo hoog dat ik er makkelijk bij kan weet niet precies hoeveel cm. Denk ong 170 vanaf de grond (ooghoogte voor mij)

Hier geen nadeel, de plank steekt niet zoveel uit dat het vervelend is met staan en staan gebeurt zowiezo al niet zoveel... meestal liggen of zitten ze.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gewoon níet staan op de commode.. Probleem opgelost. En ja t is zeker handig!

4. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Absolut handig, kan eigenlijk niet zonder.
    Als je graag wil dat de kleine op de commode kan staan ( waarom eigenlijk) kun je tegen die tijd altijd nog de plank weer weghalen.
    Want dat staan duurt nog wel even :)

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik heb het plankje vrij hoog maar hij is bij ons puur voor de sier
    staan paar knuffels op en spaarpotje
    de luiers ed staan op commode zelf
    en staan op de commode? kan me er niets bij voorstellen

6. HammyQ

HammyQ Actief lid

8 jun 2007
    115
    0
    0
    Hier ook een plankje boven de commode, maar een kleintje waar wat flesjes en hoognodige spullen op staan voor het grijpen.

7. Niet meer actief

Wij hebben toevallig gisteren het plankje boven de commode opgehangen, deze hangt 50cm boven de commode. Het is wel maar een ondiep plankje, 20cm, 60 cm breed.

En inderdaad, staan op de commode? Lijkt me sowieso geen strak plan.

8. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ja absoluut een plank, wij hebben er zelfs 2, maar hoe hoog? pff geen idee. Ik heb dus maar wat ingevuld (80cm)

9. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ja hoor, mijn zoon staat gewoon op de commode. Hij houdt zich vast aan de plank of aan mij.
    Nou is hij inmiddels wel 2,5 maar dat kan dus prima.

10. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Op het plankje kunnen de dingen staan waar de kleine niet aan mag komen tijdens verschonen, maar die je wel bij de hand wilt houden (creme, olie, etc). Dus wel handig. En staan: no way. Dat doet ze maar op de grond :)

11. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik wel een plank op de babykamer .
    Maar niet boven de commode
    toen ik zwanger was van de tweede is er bij de buurvrouw een ongeluk mee gebeurd.
    De plank kwam van de muur toen ze de kleine aan het verschonen was.
    Dus hier geen plank boven de commode .

12. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    :) hahaha! ik moet even lachen om je vraag hoor!

echt iets voor mannen ook,
    niet gewoon een ja of nee in je poll.
    maar ook hoeveel cm er tussen de plank en commode moet zitten....

geen idee, ik heb hem op de juiste hoogte (laten) hangen.
    zodat ik er zelf net bij kan. hihi

13. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    hier hing die van ons ook op mijn hoogte, dus ook ongeveer 170 cm vanaf de grond.
    Met staan, nog nooit problemen mee gehad, bij allebei mijn kinderen niet. Plankje is niet zo breed, dat ze zich er aan bezeren. Alleen lastig dat ze er dan van alles af pakken.

Voor de rest erg prettig omdat je alles makkelijk bij de hand hebt.

14. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier ook een plank boven de commode. Ik vind het reuze handig en kan ook niet zonder :)
    Idd wel opletten dat als je baby kan zitten hij niet aan de plank kan komen. En ja met staan een beetje opletten, maar waarom zou hij/zij op de commode moeten staan? (ik ben nog niet zo ver, Luca kan nog niet staan dus mss kom ik daar nog achter ;) )

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ik moest onwijs lachen toen ik dit zag, heb namelijk een leuke discussie met mn schoonmoeder over een plankje boven de commode, volgens haar is het levensgevaarlijk :S

Kan van alles afvallen, je kan je hoofdstoten enz enz.

Maar conclussie ik neem gewoon een plankje hoor. hoe hoog weet ik nog niet, dat bepalen we wel als we voor de commode staan zodat wij bijde onze hoofd niet stoten en er wel bij kunnen.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.065
    3.859
    113
    Wij hebben wel een plank. Geen idee hoe hoog, we hebben bij het plaatsen er allebei boven gehangen en hem zo gehangen dat we ons hoofd er niet aan stoten.
    De commode is ook niet om op te staan, dus ik heb geen rekening gehouden met of de kleine haar hoofd later kan stoten ofzo.
    Verder zet ik er geen zware dingen op, de hydrofieldoeken enzo liggen er en heb ik zelf ook nog even flink aan die plank getrokken om te kijken of hij goed vast zat.

17. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Mijn zoon staat dagelijks op de commode. Ons plankje hangt ongeveer 65 cm boven de commode. Doordat hij niet zo breed is kan mijn zoon er makkelijk voor staan.

18. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier wel een plankje boven de commode. Ik vind het hartstikke handig!

Ik heb maar op minimaal 60cm gestemd, ik weet het niet precies maar het is op een goede hoogte voor mij iig ;)

19. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

wij hebben een smal plankje boven de commode, puur voor de sier. Alle schoentjes van Dano staan erop. en zijn spaarpotje
    Ik vind het vooral leuk staan.
    Het plankje is 10 cm diep.

als je een bredere plank op wil hangen kun je hem weghalen zodra jullie kindje kan staan, dat duurt voorlopig toch nog wel even.

in dat geval zou ik ervoor kiezen de plank in ieder geval zo hoog te maken dat je je eigen hoofd niet kunt stoten, want je buigt veel richting het kindje en ja dan zitn een ongelukje in een klein hoekje.

20. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb niet gestemd. Ik heb namelijk de plank niet boven de commode op de lengte maar in de breedte. Onze commode staat in de hoek van de kamer en ik heb dus aan de korte kant een plank. Boven de lange kant wat spiegels. Dat vind hij leuk!
    Ik was zelf bang met als ik hem oppak misschien hem bezeer. Of inderdaad als hij ging staan dat hij er van alles af zou pakken of zich ertegen zou stoten. En inderdaad je eigen bolleke....
    En het is zo handig als ze eenmaal staan om een shirt staand aan te trekken. Of gemakkelijk de broek omhoog.
    De hoogte van de plank? Ik zou het echt niet weten, sorry..... Gewoon op 'gevoel' een hoogte gepakt. Iedereen heeft toch een andere lengte dus wat voor mij handig is kan voor jullie veeeeeel te laag zijn. (Ben nogal klein)

Deel Deze Pagina