Last van blaffende hond

Discussie in 'De lounge' gestart door HvL, 3 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Benieuwd naar jullie mening

Bij ons in de buurt (hoekwoning aan de overkant van de straat) leeft een hond.

Nu is het zo dat de eigenaars van die hond met enige regelmaat vermoedelijk een avond weg zijn. Wij kennen die mensen niet. Maar wat we wel merken is dat de hond dan de hele avond buiten in de tuin is en bijna onophoudelijk blaft/jankt.
    We zijn langs het huis gelopen en horen hem dan ook in de tuin. We kunnen hem niet zien. Er staat een hoge heg met dichte poort omheen. En de carport is ook dichtgemaakt.

Nu ervaar ik hier veel last van. Het geluid klinkt schel en jankerig. En duurt echt tot tegen 12 uur 's nachts. Ik kan dan niet meer in de tuin genieten. En wil het liefst naar binnen.
    Ben echt niet anti hond ofzo en we horen wel vaker honden blaffen in de buurt. Maar dit gaat me wel te ver.

Het begon vorig jaar zomer. Toen dacht ik eerst dat mensen mogelijk een nieuwe hond hadden die moest wennen. Op een gegeven moment stopte het. Dus ik dacht: of de hond is gewend of iemand heeft misschien er wat van gezegd en het is gestopt.

De winter was redelijk rustig. Maar zodra het mooie weer werd is de ellende weer begonnen.

Ik baal er zo van. Zowel voor mezelf als voor de hond. Want volgens mij blaft en jankt dat beest uit pure frustratie.
    Want of ze zijn een hele avond weg of ze zetten dehond gewoon een hele avond buiten de deur.

Wat zouden jullie doen. Er een keer aan de deur gaan? Of is dat overdreven en moet ik maar dealen met dat geblaf en gewoon naar binnen gaan.

2. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Even aanbellen of anders een briefje in de tuin?

3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou gewoon aanbellen. Misschien denken ze zo lang niemand klaagt zal het wel oke zijn en piept hij niet.

4. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.280
    1.441
    113
    Wellicht hebben meer mensen in de straat last ervan. Ik zou daar ook eens naar informeren. Snap dat je er last van hebt. Kan best zijn dat de eigenaren het niet eens weten aangezien zij dan niet thuis zijn.

5. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik zou zeker aanbellen. Misschien weten ze helemaal niet dat de hond dit doet als ze weg zijn, en denken ze dat alles goed is.

6. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Wat sneu voor de hond, ik zou zeker even langs gaan.

7. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Ik heb dit met mijn buren gehad. Ze hadden een jonge teckel aangeschaft en dat beestje werd iedere dag rond half 7 in de tuin gedaan, waar het vervolgens onophoudelijk blafte. Even langs gelopen en aangegeven dat mijn kind er wakker van werd. Buurvrouw gaf aan er beter op te letten.
    Nu laten ze de hond in de ochtend niet meer in de tuin maar kunnen we de rest van de dag nog wel heerlijk genieten van het keffen (en gepiep van de anti-blafband) :rolleyes:
    Tikkeltje sarcastisch maar even langs lopen lijkt me het beste.

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ja natuurlijk zou ik er langs gaan. Dit is niet iets om te accepteren, voor de buurt niet én voor de hond. Misschien weten die mensen er niks van en kunnen ze maatregelen nemen. En als ze het wel weten of bewust doen dan zou ik de wijkagent bellen.

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou zeker even langs gaan.

En daarbij een logboek gaan bijhouden. Noteer totdat het naar tevredenheid is opgelost, wanneer en hoe lang je het dier hoort. Mocht je andere buren spreken, kun je hen vragen hetzelfde te doen.

Als je je dan straks genoodzaakt voelt om de wijkagent aan te spreken, dan kun je veel beter onderbouwen waarom het echt om geluidsoverlast gaat.

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Zeker aanbellen alleen al voor het feit dat ik het zielig vind voor de hond. Daarnaast snap ik dat het ontspannen in de tuin zitten zo ook wel weg is.

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.716
    18.812
    113
    Vrouw
    Zeker melden.

Wij hebben hier ook mee te maken en onze buren lachen het altijd weg.
    Oh hij werd uitgedaagd door een kat, oh de honden van de buren liepen wss buiten, oh hij zag wss een egel, ....
    Altijd een uitleg voor.
    Ik heb eens bij anderen in de omgeving geluisterd en iedereen heeft er last van.
    Niemand durft wat zeggen en dat is wel jammer, want als meer mensen er wat van zouden zeggen, zouden ze er mss wat aan doen.

Deze week ben ik terug gaan bellen.
    Ik ben helemaal niet vriendelijk dan maar na al die jaren heb ik daar ook geen zin meer in.
    De reactie dat ze het niet hoorden heb ik beantwoord met een JA DAT HAD IK AL DOOR, hij zit al 3uur te blaffen.

cosdy vindt dit leuk.
  12. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    863
    113
    home sweet home
    Inderdaad aanbellen, als ze het niet weten kunnen ze er niks mee. mocht het ze niet interesseren kun je denk ik wijk agent inschakelen. Misschien kunnen hun er wat mee.

13. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Als je niet wil aanbellen zou ik een briefje in de bus gooien.. deed ik destijds ook toen de hond van de onderbuurman elke ochtend om 7:30 begon met blaffen tot ongeveer 9:00.. en ik kwam altijd pas in de nacht thuis na 10 uur werken dus ik was echt gebroken op den duur. Het werd wel iets minder toen.

14. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Gewoon aanbellen. Toen wij hier kwamen wonen hebben we gelijk ons telefoonnummer aan de buren gegeven omdat we wel eens een paar uur weg waren en de hondjes dan alleen waren. Dan konden ze gelijk bellen of appen als er wat was.
    Ze hebben dat gelukkig nooit hoeven doen, ook nu 8 jaar later niet.
    Nu met de nieuwe pup weten ze ervan maar dan nog als we erg lang weggaan regel ik een oppas of neem ik ze mee.

Deel Deze Pagina