Ons dochtertje is 19 mnd en sinds een paar dagen van het betere gooi en smijtwerk. Ik word er helemaal stapel van. Alles wordt weggegooid. Ik kan de hele dag zeggen dat ik het niet lief vind van haar, maar daar heeft ze echt lak aan. Ze heeft er zelfs zo'n voldaan lachje bij. Heel irritant. Hebben jullie dit ook meegemaakt en hoe is het bij jullie over gegaan?
blijven zeggen dat het niet mag, eventueel het afpakken. het is een fase, was hier ook en opeens is het weer over.
Toch echt consequenties laten volgen vrees ik. Even een "time-out" in een hoekje, trap, krukje o.i.d. Denk dat je nu niet met je moet laten sollen
Mijn dochtertje is wel iets ouder, 26 maanden inmiddels. Houd ook van gooien en inderdaad, zeggen dat het niet lief is helpt niet. Uiteindelijk gezegd dat als ze gooit met speelgoed of andere dingen dat ze dan naar de gang moet. Dit begon met een half uur lang testen of ik het wel deed (5x op de gang) en daarna was het zo goed als over. Nu hoef ik alleen maar te waarschuwen en dan wil ze het wel laten om te gooien
Mijn meisje kan dat ook erg doen de laatste tijd. Zeker als ze haar zin niet krijgt of als haar broer haar plaagt. Ze kan dan met speelgoed gaan gooien wat bij haar in de buurt ligt. Ik laat haar altijd zelf het speelgoed weer oprapen en zeg tegen haar dat het niet mag. Als ze doorgaat dan mopper ik nog een keer tegen haar en een derde keer gaat ze gewoon de gang op. Consequent zijn.....is denk ik de beste oplossing. Altijd hetzelfde proberen te reageren.
haha mijn jongste dochter van 16 mnd heeft daar ook een handje van.. als ze in de kinderstoel zit te eten ligt er daarna een hele verzameling van fruit of brood om de stoel heen.. ook het bakje ligt op de grond.. de beker... ik zeg steeds dat het niet mag en laat het haar zelf oppakken en aan mij geven... ook met speelgoed doen we dat op die manier... het word al wat minder... denk dat het een fase is hoor... mijn oudste dochter heeft dit ook gedaan rond die leeftijd.... je moet het gedrag wel corrigeren en het zelf laten opruimen al duurd het een half uur... dan worden ze er gauw flauw van hoor