Gooi-het-eruit topic

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nen87, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesssie

loesssie Bekend lid

4 feb 2009
    652
    0
    0
    *zucht*

laat zijn beste zaadje mijn eicel vinden...:p

wel oneerlijk, dat mannen zoveel zaad hebben en elke dag nieuw... en wij maar één, en eens per maand
    alhoewel... bevallen van een 36-ling lijkt me ook niet geweldig...

*zucht*
    zomaar ff een gedachte hihi

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ evenstar, op basis van 39 (!!!!!) dagen.. Maar ik gebruik ovutesten dus heb wel mijn ei gevonden. Alleen btje verwarrend dat die tests 3 dagen positief bleven..

3. Trees

Trees Niet meer actief

*auch* niet van zulke enge dingen zeggen [-X ;)

Eigenlijk belachelijk dat we maar één keer per maand kans hebben. Weet je hoe lang een maand duurt? Om precies te zijn vier weken en een beetje en dat is erg lang. TE lang.

"Geduld" van Trees is weer zoekgeraakt. Wie helpt haar mee zoeken?*

Nen [-o< Het kan nog alle kanten op!

4. claartje30

claartje30 Bekend lid

31 jan 2009
    573
    0
    0
    ik woon bij je in het hoge noorden en wil je wel helpen zoeken hoor...
    :D

5. Trees

Trees Niet meer actief

Haha super :D!

Ik weet niet hoe mijn geduld er inmiddels uitziet (paars met gele stippen misschien?). Geef maar een gil als je wat vindt (dat hoor ik wel).

Toevallig ook nog op zoek naar iets? Ei? Als we toch bezig zijn... ;)

6. claartje30

claartje30 Bekend lid

31 jan 2009
    573
    0
    0
    Hahahahahaha jaaaa, ik zoek mijn ei.. heeft rose streepjes :D :D

Ik zag btw geduld lopen op de a 28 richting assen.. kunnen we in die richting zoeken

7. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    wil er ff uitgooien dat ik er &^%$*&^&*)#@$@ van baal dat ik een negatieve test had vanmorgen! Had ZOOOO gedacht dat het posi zou zijn omdat ik me echt zwanger voel de afgelopen anderhalve week! Had me zo voorgenomen te wachten tot ik overtijd zou zijn, maar kon me niet inhouden nadat ik vannacht tot twee keer toe heb gedroomd dat ik een posi test in handen had.. bah..
    Vond het wel even lastig om te accepteren maar weet nu dat er meer mensen pas na nod positief testen.. heb nog moed. Ben nog misselijk.. dus kan alle kanten nog op! Geen bloed is goed en geeft moed!

..en dat wilde ik nu ff kwijt!

8. ester75

ester75 Lid

21 apr 2009
    22
    0
    0
    Aaaahhhh.... :| wordt gek van die onzekerheid, moet nog een hele volle week en een paar dagen wachten,kan niet deze dinsdag maar de dinsdag daarop pas gaan testen....... :(

Oh oh wat duurt dat wachten toch ieder keer weer lang.
    Weet allang niet meer welke ronde dit is (na twee jaar :cry: ) maar het blijft lang dat wachten.

Ik heb nu zo'n idee dat het raak is [-o< [-o< , weet niet waarom, maar de 2 dagen voor kon.dag had ik m'n vruchbare periode en hebben we dus druk geklust, en nu heb ik eigenlijk sinds gister een ander gevoel, ook wat krampjes in m'n onderbuik, moe, heel moe zelfs........!!!!!

Maar goed, m'n gevoel heeft me al een keer in de steek gelaten, dus ik ga nergens meer van uit, maar please please laat het zo zijn

En ook voor jullie meiden,

Liefs Ester

9. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Ik moet er weer ff wat uitgooien. Ik had ook zo'n goede hoop dat het deze maand raak zou zijn. Ik ging uit van een cyclus van 31 dagen, werd dus 29. Waarschijnlijk dan toch twee dagen eerder mijn ei gehad?? Grr! Te laat geklust misschien??
    Nou ga ik "alweer" ronde 5 in. (no offense naar de meiden die langer proberen, misschien hebben jullie dezelfde gedachtes erbij). Ik ben best pisst en hoop de volgende ronde er minder vanuit te gaan om teleurstellingen te voorkomen.
    Ik ga nu alleen nog maar voor de leuk klussen (hoop dat ik het volhoud om er niet aan te denken), want het is behoorlijk moeilijk!

Liefs Ingrid

10. loesssie

loesssie Bekend lid

4 feb 2009
    652
    0
    0
    Lieve Ingrid...

Het is onmogelijk er niet aan te denken!Wij moeten ook overal rekening mee houden... waneer wel, wanneer niet, dat inplannen, alles overboord gooien zodat het ingeplande gaat gebeuren, wachten, wachten, nog meer wachten en dan verdomd... broekloeren!! dat is toch wel echt het toppunt. Dan komt je NOD voorbij, en nee nog niks! de dag erna nog niks! Voel ik me al zwanger of lijkt dat maar zo? Heb ik ineens zin in een broodje haring met zuur, mag ik dat wel? Morgen een test kopen. De volgende dag stel je het voor de goede orde met tandenknarsen nog een dagje uit, om jezelf de mogelijke teleurstelling te besparen... en dan: nog steeds niks in je broekie en je bent ook zo moe de hele tijd. Ga je toch die test kopen. Gelukkig, die hebben we binnen. Nog even een etentje met familie en iedereen die zich afvraagt waarom je zo zit te glunderen.... wij gaan een testje doen straks maar jullie weten nog van niks hihi.... Vervolgens ga je naar een vreemde plee en kom je tot de ontdekking dat je ongesteld bent. Ineens. 4 dagen te laat. Zonder pijntje vooraf. Dat is zo'n k*tgevoel dat meteen dat hele etentje overboord moet, je vriend bij het grofvuil want raakschieten kan ie tog niet, en die test.... ach die test... daar komt mooi een laag stof op tot de volgende keer dat je in de buurt bent van je NOD...
    (Trees: als je je geduld hebt gevonden, wil je dan ff vragen waar die van mij heen is?)

Onze mannen hebben het maar makkelijk! Die denken: wat wil ze ineens weer graag en verdomd ze was ineens zwanger! Of niet... maar dat vergeten ze dan of ze staan er maar ff bij stil...

sorry... moest het ff kwijt...
    wens alle dames hier alle geluk van de wereld, en verlies VOORAL niet de FUN uit het oog!

Liefs,
    Loesssie

11. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    @Loesie, wat ge-wel-dig gesproken! En ik moest er zelfs om lachen, je brengt het op een leuke manier ;)
    Dus: niemand kan je vertellen dat je er minder mee bezig moet zijn!
    (ik ga het toch proberen, ik ben het een beetje 'zat'. Wil eens proberen er geen rekenening mee te houden, dat voorkomt een hoop teleurstelling.)
    Mijn ongi kwam trouwens ook zonder enig voorteken, alleen de tweede dag ging ik bijna door de grond zo'n kramp, dus dat wordt een bezoekje aan de huisarts.. ergens volgende week omdat de huisartsen het schijnbaar erg druk hebben...
    Heerlijk dit topic, gooi het er allemaal maar uit :D

Liefs!

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Aaargggh... weet je wat ik echt zo bagger vind? Dat je soms niet eens weet WAAR je iets voelt in je buik. Dat je daaronder ook nog zoiets hebt als darmen die ook wel es wat wee kunnen voelen. Vooral aan het begin van de week rommelt het bij mij nog wel eens (weekend ritme naar weekritme). Vandaag gaat concentreren op mijn werk een heuze uitdaging zijn hihi.

Waar ik vorige week plots heel vroeg een heel sterk ongi gevoel had, is dat nu nogsteeds weg. Maar ik heb wel erg beurze (.)(.), maar ook dat ZEGT niks, had ik vorige keer ook, iets minder maar dat zegt ook... niks. :D :D

Ingrid, wat hou jij allemaal bij? Ik heb nl. zelf gemerkt dat het heeeeel frusterend is om te temperaturen (na eerste maand al mee gekapt), en ook om constant topics met eerste verschijnselen door te browsen. Ik ben er nu wel een beetje gespannen over, omdat het NOD is vandaag... maar wel echt minder dan vorige keer omdat ik hier mijn gal spui ipv me gek google aan zgn verschijnselen.

Zou het je helpen om pas achteraf je cyclus in kaart te brengen? Ik hou zelf wel dingen bij op menstruatiekalender.net, maar word daar niet zo gespannen van. En ik neem als vruchtbare tijd gewoon meteen de periode na mijn mens tot de week voor ik mijn mens verwacht, hahah heel ruim dus er wordt veel gevreeen in huize Evenstar. En ook voor NOD, maar dan let ik verder niet op dingen (eh standjes, blijven liggen, ...)

13. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    @ Evenstar:
    Ik heb de eerste twee cyclussen eerst zo gedaan, daarna een poging met ovusticks, vond ik zelf niets, want ik had van ongeveer 5 dagen allen negatief. Ik werk ook veel dus dat is geen oplossing. En ik vind het zelf ook niet zo'n gezellig idee om 's morgens vroeg voordat ik opsta 10 minuten te moeten wachten op mijn temp. Dat lijkt me geen succes dus dan maar uitgaande van mijn cervixslijm. Ja!! Dacht ik... Nou je ziet het, ik begin weer met een volgende ronde. Van cervixslijm in de gaten houden krijg je ook geen kindjes van... [-X

En idd, net als jij neus ik het internet af over de beginnende verschijnselen van een eventuele zwangerschap. En natuurlijk (dom dom #-o ) veel te vroeg vroeg een zw test doen, om misschien toch een tweede streepje te krijgen en eens te beleven hoe zoiets zou voelen als er DAADWERKELIJK een tweede streepje komt te staan. Ik heb er nog een liggen, die verstop ik diep in de kast, en ik ga m nu pas gebruiken wanneer ik lang over tijd ben of wanneer ik wel het idee heb dat ik zwanger ben. Al voelde ik deze maand van alles! Je kan er gewoon niet vanuit gaan... Ik niet althans...

Eigenlijk is het t beste om je af te sluiten van deze sites (of jezelf streng toespreken dat je niet naar het topic "verschijnselen" gaat omdat je misschien dingen die er beschreven zijn gaat voelen, dat terwijl je de volgende dag gewoon leuk ongesteld mag worden! :evil: )
    Je zou gewoon je dagen vol moeten plannen, afleiding zoeken, want die laatste twee weken (of misschien wel meer als je ineens een langere cyclus hebt) zijn slopend... Want zoals er al vaak genoeg is gezegd: je kan je er onmogelijk niet mee bezighouden. We kunnen ons lichaam voor die laatste twee weken niet even uitlenen aan iemand anders... Al zou dat wel wat zijn..

Heerlijk zo'n topic waar je je gevoelens en gestress kan uiten :D

Liefs Ingrid

14. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Lieve ladies,

Ik lees al even mee maar heb nog niets geschreven om te voorkomen dat ik "er nog meer mee bezig zou zijn" :( ...(hoewel ik ook niet denk dat de zaadjes daardoor de andere kant op zouden zwemmen haha).

Dit topic verwoordt echter precies wat ik voel. Probeer mijn zegeningen te tellen:
    - na 10 jaar pil meteen weer een normale cyclus (weliswaar met mega veel bizarre klachten);
    - liefje die ondanks het feit dat hij jonger is (ik ben 33 en hij 29) en we nog 'maar' 2 jaar samen zijn, er voor wil gaan;

maarrrrrrrrrrrrrrrrrrr na 6 echte rondes (inclusief timen/ovu testen) BEN IK HET WACHTEN ZAT!!! Ik word hier gewoon ontzetten onzeker van. Denk elke maand bij elk krampje, boertje, gevoelige tepel, witte afscheiding NU is het raak en heb al een vermogen uitgegeven aan allerhande testen (ook deze ronde alweer :oops: ). Deze maand hoopte ik dat ik genoeg zelfbeheersing zou hebben om wat minder in het "eerste symptomen-topic" te lezen om bevestiging te zoeken aangezien ik werkelijk elke zwangerschapskwaal inmiddels gevoeld heb, maar neen.

Omdat ik niet elke maand positieve ovu testen heb, maak ik me enorm zorgen en zou ik het liefst alles vandaag nog laten checken.
    Wat nou als het nooit lukt??

Ik realiseer me overigens dat hier dames zijn die al veel langer bezig zijn en ik wil jullie uiteraard niet tekort doen met mijn eigen geklaag.

Veel succes iedereen!!!

15. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Heey ladies,
    Elke maand weer andere kwaaltjes die een zwangerschap doen lijken, maar echt....het enige is een positieve test. Ik heb alles gehad, en ben ook altijd weer ongi geworden. T is gewoon een reactie van je lichaam, die je niet kent als je de pil slikt, dat zijn nou hormonen, welkom! Doe gewoon lekker je ding, eet lekker, drink met mate een borrel, klus een beetje gericht, maar maak je verder niet zo gek! Hier rondneuzen is eerlijk gezegd ook geen manier om er niet mee bezig te zijn. Ik ben hier alleen rond mn NOD, dan vind ik steun en dergelijke wel prettig, maar verder qua kwaaltjes.....ik ga er niet meer over tobben. Ik kijk naar mn langste cyclus, zit ik daar 2 weken overheen, dan doe ik n test, is die nega...dan is t wachten op ongi.
    Ik heb de tijd van al dat zenuwachtige gedoe wel ff gehad........

16. loesssie

loesssie Bekend lid

4 feb 2009
    652
    0
    0
    hee ladies,

tis allemaal waar, het zijn allemaal hormonen... tuurlijk zou ik mijn lief niet echt bij t grofvuil zetten, alleen maar om het feit dat ie niet raak schieten kan haha. Want er zijn er kennelijk meer hihi. Nou weet ik dat hij vruchtbaar zaad heeft (al 2 kinderen) en ik ben ook al 2 x zwanger geweest (0 kinderen...vmk's) al zat er wel 8 jaar tussen.

Ik ben hier ook alleen maar tussen mijn klusdagen en mijn ongi, en ik scrol ook niet meer het internet af opzoek naar pijnlijke borsten. Ik weet wat ik voel als ik zwanger ben, dat scheelt, ookal was het de 2e keer anders dan de 1e. Voor mij is het alleen een raadsel hoe ik zwanger ben geraakt, want dat was de vorige keren niet gepland, en nu wil ik al een jaar niets liever, mik er op en mik mis.
    Het enige wat ik nu doe is dat ik achteraf gezien mijn laatste cyclus in de gaten hou (varieert gelukkig niet zo heel veel, met een enkele uitschieter van 4 dagen dan) en mijn baarmoedermond. Zacht of hard, open of dicht? We zullen zien of het helpt.

Brabantsmeisje: denk dat iedereen genoeg heeft van dat zenuwachtige gedoe. Maar aan het einde van elke cyclus steekt het gewoon de kop weer op, dat heet hoop. Gemengd met hormonen (al dan niet HCG) wordt dat al snel een bijna nervous-breakdown haha.

succes!
    Liefs!

17. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    tja vreselijk! Heb afgelopen maand ALLES gehad wat er in het -eerste symptomen- topic geschreven staat.. en nog is de kans klein dat ik zwanger ben. Ik wil ook graag minder bezig zijn met zwanger worden, maar aan de andere kant KAN ik hier alles kwijt wat ik wil. Alleen mijn vriend kan mijn geneuzel aanhoren, maar die heeft er ook niet altijd de energie voor en zin om het te hebben over krampjes en steekjes en bultjes rondom je tepels etc. Ik maak mezelf hier verdorie alleen maar gek! Waarom kan ik niet geduldig afwachten tot ik ooit een keer overtijd ben.. waarom moet ik als een gek gaan vergelijken met alle zwangere vrouwen? Waarom ben ik steeds aan het rekenen wanneer ik mijn ei heb gehad en hoeveel dagen dat nu is geleden.. gister 14 dagen na ei.. vandaag 15.. zoveel dagen na ei zonder ongi heb ik nog nooit gehad! en ja hoor, daar ga ik weer, vol hoop en moed op naar vandaag. Gister een nega test.. misschien overmorgen?
    Mens je maakt jezelf knetter gek. Ga er nu maar vanuit dat je ongesteld wordt en als dat donderdag nog niet zo is kun je weer eens testen. Moet mezelf verdorie een schop onder mijn reet geven. Raar mens die ik ben.. :(
    Waarom ben ik zo zwak? Of is mijn wens nou zo groot? Moet straks werken, maar kan daar geen forum checken.. wordt nu al gek bij het idee. Morgen pas weer.. zucht..
    Ik ben verslaafd..

.....mijn naam is Muppet80 en ik ben verslaafd aan zwangerschapspagina.nl

18. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hey verslaafde Muppet ;)

Je bent niet raar, je bent niet zwak omdat je wens te groot zou zijn. Je moet niet zo boos op jezelf zijn, want het is helemaal niet raar dat jij zoveel op deze site kijkt. Je wilt graag een baby en je kan nooit goed genoeg voorbereid zijn.
    En idd, de laatste weken zijn zeker slopend! Ik neem me ook elke keer weer voor bij een nieuwe cyclus minder naar babykleren te kijken en minder op het symptomentopic te kijken. Wat niet altijd lukt, maar dat is toch niet erg? Probeer wel te minderen en dat lukt wel, maar helemaal wegblijven, nee.
    Als je nou eens stapje voor stapje neemt, daar kom je veel verder mee. Lezen mag, reageren niet (ik noem maar een voorbeeld) misschien dat dan de behoefte iets minder groot wordt?

Sterkte meis!

Liefs Ingrid

19. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    :D thanks! Ik ga wel proberen om pas na mijn ei te gaan kijken en reageren en in de tijd voor mijn ei dan niet.. of is dat te makkelijk? Of in de laatste wek voor mijn nod ofzo.. ga ik vlgd ronde doen! :) Thanks, wel fijn ff zo'n topic waar je even kan uitrazen :)

20. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Daarom heb ik mijn onderschrift ook weggehaald, die ene waarmee je de cyclus kan blijven volgen. Gek werd ik er de vorige maand van. Zeker toen mijn cyclus ineens twee dagen eerder afgelopen was...
    Ik zal deze maand proberen niets uit te rekenen al weet ik wel weer mijn NOD. Zie? Mij lukt het ook niet in 1 keer.
    Ik kan niet zeggen wat je het beste kan doen, Muppet, maar ik zou voor mijn ei lekker veel kletsen, vragen stellen en mijzelf proberen in te houden na ei.. Maar het is en blijft verdomd moeilijk!

Wat ik het allervreselijkst vind (wat een niet bestaand woord :p) is dat mijn vriend een week weg is, een week thuis is, een week weg is(in deze week is vaak mijn ei) en daarna weer een week thuis is. We kunnen nooit eens goed mikken om het zomaar te zeggen :(

Liefs!

Deel Deze Pagina