Gooi-het-eruit topic

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nen87, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb mijn banner zo aangepast dat hij aftelt tot mijn nod. Heb wel ovu testjes maar mijn vriend weet dan niet wanneer hij ' moet' zeg maar. Ik houd het niet vol om de hele maand om de dag dus ik wil wel weten waar ik aan toe ben. Verder ben ik er niet zo mee bezig maar als ik net als deze maand bijna anderhalve week misselijk ben ga ik toch wel nadenken en ben ik er dus nu weer meer mee bezig.. maargoed. We wachten morgen nog even af.

Bedankt voor je tips!

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hee muppet...

Hier net zo'n muts hoor. Ik kon gisteren volgens mijn banner testen, maar volgens menstruatiekalender.net pas vandaag. Ook zoiets geweldigs. En om de dag is best veel he! Zeker als je het idee hebt dat het 'moet' en je al merkt bv. dat je partner moe en sjachie is.

Ik zou het jezelf niet zo kwalijk nemen hoor. Ik gun mezelf ook wat extra 'obsessietijd' rond de NOD, dat zijn voor iedereen toch spannende dagen? Ik weet nu wel welke dingen me echt heel onblij maken, en dat is 'symptomen' bespreken. Want alles lijkt op elkaar dus het enige eerste zwangerschapssymptoom... is een posi test!

Ga je morgen testen of niet? Ik had het eigenlijk wel met mezelf afgesproken, maar ik DURF het niet eens, echt supersneu. Wel bereid zijn pagina's met 'symptomen' (vergelijkend onderzoek) te lezen... maar als ik over het stokje moet piesen... word ik al zenuwachtig bij de gedachte.

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Goed idee trouwens :D

Herkenbaar met je vriend, in mei weet ik nu al dat Lief mss niet al te blij gaat zijn want verstandskiezen eruit rond mijn ei en in juni, als mijn cyclus rond de 30 blijft... zijn we allebei het land uit voor werk rond mijn ei. Lekker. Zucht.

En dan denk ik... weet je, ik (en mijn vriend) moeten er eigenlijk nog maar eventjes van genieten dat we nu zo makkelijk kunnen reizen voor werk. Geen geregel met opvang, of een zwangere buik voor mij. Dat is het laatste jaar voor ons waarschijnlijk dat we nog zo flexibel zijn en ik zit me bij wijze van spreken al vast te pinnen op die ene maand dat we misschien niet kunnen vrijen op het goede ogenblik. Dat vind ik dan weer zo triest van mezelf dat ik er weer om kan lachen, want je moet het wel relativeren.

Godzijdank is mijn vent er nogal nuchter over. Die is gewoon overtuigd dat het 'binnenkort' (lekker vaag) heus wel een keertje raak is. Maar ja, het zit niet in zijn lijf!

4. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Muppet ik snap je heel goed! Mocht gisteren testen en uiteraard negatief... Gisteravond kreeg ik hoofdpijn (heb ik meestal dag voor mijn nod) maar vandaag nog geen bloed te zien.. Snap er niks meer van en word helemaal gek van mezelf! Ik denk er alleen nog maar aan "zou het.??" en ben veel aan het broekloeren (wie introduceerde dit woord ook alweer? Die verdient een award!)

Pffff, eigenlijk zijn de dagen rond je nod echt vreselijk...

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Hahaha ja broekloeren... wou dat ik het had verzonnen... ben ook nog eens slim geweest met zwart ondergoed :D Maar niks tot nu toe... maar ja met vorige cyclus lengte zou ik ook pas woensdag ongesteld kunnen worden, das weer zo lekker ontnuchterend :D

Nen, wat betekent FA?

6. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    FA betekent fertiliteitsarts. Ik zou beginnen met Clomid, maar ben dus door de gyn in opleiding doorverwezen naar de FA waar ik dus pas 19 mei mijn intake heb..

7. loesssie

loesssie Bekend lid

4 feb 2009
    652
    0
    0
    Help! Ik voel mn ei!
    Weet iemand hoelang na dit gevoel je nog kan KLUSSEN (jaja) voordat het te laat is? Dacht 24 uur, maar die eicellen van mij zijn vast weer een uitzondering op de regel...
    Mijn ventje is er niet... (misschien maar goed ook, anders had ik waarschijnlijk niets van m over gelaten...;) )

succes allemaal!
    liefs

8. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Volgens mij is het ei maar een halve dag erna vruchtbaar.

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik dacht 24 uur, maar zaadjes blijven nog wel eventjes leven als het goed is, dus als je de afgelopen 3 dagen ook al niks van die arme man hebt heel gelaten... dan wordt jouw ei op dit moment door een leger belaagd.

Voel je ze al zwemmen? :D

10. loesssie

loesssie Bekend lid

4 feb 2009
    652
    0
    0
    haha thanks ladies...

laatste keer geklust op 3 mei, maar het kwam ergens anders terecht... (sorry ;)) op 1 en 2 mei was het wel in de goede richting... heb mn vent gesmst dat ie snel thuis moet komen... krijg ik als antwoord dat ie pijn heeft... dus ik heb kennelijk écht te weinig van m overgelaten hihi. Maar jaaa... morgenochtend dan maar. Of vannacht. Maar het is geen pasen, straks is mn ei weer ver te zoeken... hoe leg je dat aan mannen uit zonder dat ze meteen geen zin meer hebben... ? Mannen, dikke fruss. Dacht dat wij vrouwen zo moeilijk waren hihi.
    Maar dank voor de respons in ieder geval. Zit mn tijd te doden met die irri menstruatiekalender van menstruatie.net. misschien tijd om mijn laptop de deur uit te doen haha.

Liefs en bedankt nogmaals
    en morgenochtend heb ik een omleiding voor dat leger klaar staan: shortcut. Lees net dat missionaris de betere houding is... wist ik veel. :)

11. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    @ Muppet,

Hoe voel je je? Nog steeds misselijk? Ik had ook twee weken last van vermoeidheid, echt heel erg. Nu is het wel iets minder nu de :evil: :evil: zijn langsgekomen, maar toch maar even naar de ha. Wanneer ga je testen? Ga je uberhaupt testen??

Liefs

12. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Dames, ben gister/vandaag ongi geworden. Begrijp er niks van, ben nog steeds misselijk. Had wel wat klonten en draden erbij zitten.. heb toch het idee dat er wel wat heeft gezeten. Kon het helaas niet onderzoeken.. mja.. balen man. Geloof en vertouw mijn lichaam niet meer en ga NOOIT meer in het eerste symptomen topic kijken! Zal het zelf moeten ondervinden hoe het is om zwanger te zijn. Iedereen is anders daarin en ik waarschijnlijk ook. Voor mijn gevoel heb ik nog nooit zo dicht bij een zwangerschap gezeten. Baal ervan.

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Heeee muppet,

Balen zeg. :( En idd, in de aanloop naar de menstruatie kan ALLES op een zwangerschap lijken he! Het is zo **** irritant gewoon, want je kan je daar niet op baseren terwijl je het wel de hele dag voelt. :(

Ik ben onderhand een beetje gefrustreerd, er is nog geen ongi maar ik denk wel dat dat morgen of mss vandaag al komt. Wat een rottijd is dit ook, bah. Zo onzeker, de ene seconde denk ik 'goh, zou best raak kunnen zijn' de andere denk ik 'o jee ik ben vast ongesteld geworden'. Dan snel even kijken natuurlijk. Grrrr. :evil: :evil: :evil:

For the record: naar alle waarschijnlijkheid zijn witverlies, zeer pijnlijke/beurze borsten, steken in liezen/schaambeen bij mij gewoon premenstruele klachten.

Ik durf niet te testen :(

14. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hoi lady's

Een topic naar me hart.
    Ik word er ook gek van paar dagen voor nod begin ik al te kijken en te denken zal nu het raak zijn soms word ik er best gek van je voelt van alles en dan in een keer daar komt de ongi weer pfff.
    En dan de mensen ach meid je bent nog jong ga nu nog ff lekker genieten lekker stappen en gaan en staan waar je wil So what denk ik dan wij willen heel graag heel kids wij zijn er klaar wie ben jij om dat te zeggen ik word er niet goed van.
    De domste reactie die wij hebben gehad ach een miskraam die heb ik ook gehad maar het was geen miskraam maar een bbz en ik ben wel eileider kwijt jij niet toen was ze stil.

Zo dit lucht op sorry moest ff.

Liefs

15. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik ken het gevoel dat je allerlei dingen verbeeld (of niet verbeeld, maar gewoon last van heb)
    Ik ben bijna alle maanden misselijk tussen mijn ei en mijn ongesteldheid. Elke maand weer hopen op zou het nu toch echt.
    Hopen durf ik niet teveel meer. Zijn nu al 20 maanden bezig.
    We lopen al in het ziekenhuis. Dit is onze laatste maand dat we het nog even zelfstandig mochten proberen met behulp van medicijnen. Als het deze maand niet gelukt is dan naar de gyn en weer verder kijken.
    Maar elke maand is een verschrikking de week voor nod. En als je dan toch ongesteld wordt dan is het helemaal balen. Vorige maand ook nog dag overtijd (ben ik nooit, gebruik ovutesten). Dan hoop je weer helemaal. Voor niks.

Eind van de week heb ik mijn nod, dus toch maar beetje hopen op goede berichten voor deze maand.

16. loesssie

loesssie Bekend lid

4 feb 2009
    652
    0
    0
    @ muppet en lady ingrid..

jammer... ik leef met jullie mee... had het jullie zó gegund

ik kan het deze maand denk ik ook wel vergeten, mijn hubbie wil ff nie. lekker is dat. ik mag overal rekening mee houden maar als ik zeg: nu ff sexe voor mn bolle buikje, zegt ie vanavond okeeeee...
    Nee! vanavond is te laat! godsamme! tis geen pasen ofzo!

for the record... hij wil net zo graag een beebje als ik, maar geloof dat híj nu ff ongesteld is
    moet ik dan van de daken SCHREEUWEN dat ik me ei had gister (dat weet ie al, maar t doet m niks ofzo...)

wahhhh FRUSSSS
    Liefs
    Sterkte,
    LoesssEI

17. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    ook ff afreageren... Ik heb iedere maand zoveel klachten.. Zo dubbel... Ik weet dat het van mijn PMS komt, maar toch iedere keer die hoop blijven houden bah! NU weer overtijd. Waarom is mijn lichaam zo ? Volgende keer toch maar als jongetje geboren worden :D

Liefs,
    Sam

18. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Wat dat betreft hebben mannen gewoon een makkie! Wij weten wanneer onze ei is (meestal dan) dus wij zullen dan moeten klussen. Maar ja, als je mannetje moe is kun je daar niets aan doen! Schiet mij maar lek, hij wil dat toch ook?? Zooooo frusterend!!
    Maar ja, hoe vertel je je mannetje dat ie even MOET klussen voor een beebje, klinkt ook weer zo dwingend en daar houden mannen ook weer niet van! Moeilijk moeilijk moeilijk!

19. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik doe de ovulatietesten, daardoor weet ik al eerder wanneer mijn ei is.
    Op de dag van een positieve test is mijn ei tussen de 24 en 36 uur.
    Ik probeer dus te klussen op de dag voor een positieve test of op de dag van de positieve test. Zeg dan ook heel eerlijk dat het die dag moet. Voor het mooie moet je 2 dagen voor je ei al beginnen met klussen. Sperma kan 2 tot 3 dagen blijven leven in je baarmoeder, dus heb je altijd een voorraadje voor je ei.

succes allemaal

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik zeg ook niet dat het 'tijd' is, en noem het ook geen klussen. Eigenlijk heb ik het er voor sex doeleinden maar weinig over, dat probeer ik althans. Rond de vruchtbare tijd (die neem ik heeeel ruim) trek ik vaker een setje aan waar hij blij van wordt of ik ga hints zitten geven over vroeg naar bed gaan.

Deel Deze Pagina