Gooi jij vaak voedsel weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bruni, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jeetje wat zijn jullie goed met invriezen etc.
    Ik schaam me enorm, maar ik gooi wekelijks echt veel weg!!!
    Groenten en fruit die ik koop en vervolgens niet gebruik omdat we die week toevallig vaak buiten aten of andere gerechten dan ik gedacht had. En zuivel producten vaak. Elk weekend gooi ik wel weer wat zeg. Ik ga er vanaf nu ook meer opletten .. vooral dat brood invriezen .. gooi soms zo 3kwart boterham weg (gezin van 2) ..

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Het valt op zich wel mee omdat we (bijna) dagelijks alles vers laten inkopen en waar nodig wordt het ingevroren. Toch zou ik het nog wel verder willen minderen, maar omdat ik panisch ben voor ernstige voedsel vergiftiging gooi ik bij twijfel over houdbaarheid toch nog best meer weg dan ik zou willen. :)

3. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Wij gooien ook nog teveel eten weg. Ik heb begin dit jaar voorgenomen om dat minder te doen, maar lukt me niet altijd. Brood gooien we nooit weg. De kapjes krijgen de eenden of de vogels. Vries dit altijd in en haal er uit wat nodig is. Nadeel vind ik met witbrood dat als je het invriest en je haalt er een paar sneetjes uit dat het supergroot is en een beetje een hard laagje heeft. Weet iemand hoe dit kan?
    Fruitklanten zijn we niet echt. Veel fruit beland ook in de groene bak.
    Als er iets van bami, mie, nasi etc etc over is, dan vries ik dit in en eten dochterlief en ik dit op als mijn partner een een paar dagen voor werk of hobby weg is.
    Wij hebben ook een kelder en daar staat ook een klein voorraadje houdbare producten. Maar laatst had ik toch aardig wat spullen die over datum zijn. Baal daar dan van.

4. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik probeer het zo min mogelijk te doen. Ik maak een weekmenu en koop daar mijn boodschappen op, dus dan geen dingen die blijven liggen. Als er wat overblijft bij het avondeten (pastasaus ofzo) dan vries ik dat in. Er gaat hier elke dag wel op 2/3 sneetjes na een heel brood doorheen. Die overgebleven sneetjes zijn voor onze konijnen. Verder een voorraadkast met veel houdbaar spul, netjes gesorteert op houdbaarheidsdatum, zodat daar ook bijna nooit wat van weg wordt gegooid.

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Niet zo vaak. En als het wel zo is zijn het vaak restjes aardappels wat ik teveel gekookt heb. En ja, ik weet dat ik ze de volgende dag kan opbakken, maar dan was ik meestal al van plan om wat anders te eten.

En natuurlijk het restje eten op het bord wat dochterlief niet opeet.

Verder vriezen wij brood ook in en letten we altijd goed op data van pakken vla etc.... dat we het ook op volgorde opeten, qua datum. Dus eigenlijk bederft er nooit wat bij ons.

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Zelden. Als er iets weggaat, zijn dat de laatste sneetjes brood omdat ze oud zijn of fruit dat niet goed is. Koop dat laatste vaak heel goedkoop op de markt en soms blijkt het niet goed meer. Dikke pech.

Eten kun je in de koelkast makkelijk na 2/3 dagen nog eten, dus hoeft niet eens de volgende dag. Mijn man is heel makkelijk, even ruiken en proeven.
    Meestal echter vriezen we restjes in, zodat we daar dan weer van kunnen eten.

7. penseel

penseel Niet meer actief

Bewaar meestal wat er overblijft van het avond eten heb je altijd wat voor de andere dag staan. soms blijft het twee drie dagen staan dan gaat het wel weg. Brood vries ik ook in en de kapjes en het oud brood gaan hier bijna altijd naar de eendjes.

Alleen als ik het echt niet vertrouw gisterenavond bijvoorbeeld boterhammen worst zag bruine randen dan gaat het weg. Lag al een paar dagen in de koelkast. Terwijl ik ook vleeswaren in vries haal het in de avond uit de vriezer en dan ontdooit het in de koelkast.

Deel Deze Pagina