Gooien en gillen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Pugga, Feb 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    Hallo,

Hopelijk hebben jullie tips voor me ik weet het echt niet meer. Mijn zoontje wordt over 3,5 maand 2 jaar. En al ruim een half jaar gooit hij met alles. Eerst dachten we nog is een fase gaat over doen alle kindjes maar bij hem niet. Hij gooit met alles. Zn speelgoed, zn eten eigenlijk alles wat hij maar in handen krijgt. Vooral als hij zn zin niet krijgt. En dan gaat hij gillen. Maar echt heel hard.

Hem afleiden heeft dus weinig zin want als hij aan het gillen is omdat hij zn zin niet krijgt gooit hij heel hard met alles waarmee we hem willen afleiden.

Hij kan vooral heel hard staan gillen in de keuken omdat hij een kokosblokje wil maar ja die krijgt tie dan natuurlijk niet.

Als hem iets niet lukt gaat hij gillen, staan we te lang stil in de supermarkt dan gaat hij gillen. Krijgt tie iets niet gaat tie gillen.

Ik heb dus ook niet echt het idee dat we hem op wat voor manier dan ook beloond hebben voor zn gedraag. Gaat hij gooien met zn speelgoed ruim ik het op en als hij gaat gillen om een kokosblokje dan krijgt hij dat uiteraard niet

Op visite en verjaardagen krijg ik er enorm veel commentaar op en voel me soms echt een waardeloze moeder omdat hij zo slecht opgevoed is en ik zo mn best doe. Maar het maakt gewoon niet uit. Als ik boos word lacht tie me soms gewoon uit.

Echt alle tips zijn welkom want ik weet het gewoon niet meer.

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,617
    1,157
    113
    aller eerst, je niks aan trekken van al het commentaar en welgemeende adviezen van iedereen! iedereen meent het altijd beter te weten wat betreft de opvoeding!

is het niet een stuk frustratie van je kleine? misschien dat hij nog niet kan vertellen wat hij wil/bedoelt waardoor hij boos word omdat jij hem natuurlijk niet snapt...

en verder, mits je dat nog niet doet, alles vertellen, ik ga je nu in de stoel zetten dan gaan we eten.
    kijk er zijn nog meer mensen bij de kassa, we moeten even wachten tot hun klaar zijn dan kunnen wij betalen...

en verder werkt hier afleiden heel goed... ga ik koken en wil hij erbij zijn zet ik wat speelgoed in de keuken erbij of geef ik hem een bakje en een houten lepel ofzo. in de supermarkt geef ik hem vaak even mijn portemonnee als we moeten wachten...

frusterende en vermoeiende fase in ieder geval!

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hoi,

Ik heb het zelf (nog) niet meegemaakt, maar een goede vriendin van me wel. Zij heeft een zoontje van nu 3,5 jaar en hij deed net hetzelfde (ben zijn meter). Omdat het de spuigaten uitliep (kreeg ook woede aanvallen en ging dan op de grond liggen) heeft ze er een kindertherapeute bijgehaald, zo een soor supernanny zeg maar die in huis komt observeren etc. Dit heeft heel goed gewerkt. Zo moest ze bijvoorbeeld meer samen met hem spelen, streng blijven als hij iets fout gedaan had en op een goede manier "straffen" (dus niet na 5 min alles weer ok maar ook niet té boos worden). Dat was blijkbaar haar probleem. Verder ook een echt "puntenbord" met beloning als hij aan de x aantal sterretjes kwam etc. Voor haar heeft het geholpen in 2 sessies. Hij is nu toch kalmer. Maar elk kind en elke situatie is anders (hier bijvoorbeeld ook nog gescheiden ouders, vechtscheiding, enzv.).

4. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

May 21, 2012
    802
    15
    18
    Heb je het wel eens structureel genegeerd?

Mijn dochter is nu 22 maanden en ik herken het niet echt.
    In de zin, dat als ik zeg dat ze moet stoppen met gooien, dan stopt ze ook wel zeg maar.
    Maar ze is wel driftig en ik negeer haar drift, houd vast aan mijn standpunt ( ze krijgt haar zin niet, wordt driftig maar ik geef niet toe) en leg het haar nogmaals uit wanneer ze gekalmeerd is.

5. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    Het gillen negeer ik ook gewoon en of hij gaat dan gewoon door of het houd op. Maar als ik het gooien negeer dan gaat hij gewoon door.

Dat heb ik namelijk ook wel eens geprobeerd want anders ben ik soms echt heel de dag politieagentje. Maar ja dat gaat nu even niet anders.

6. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

May 21, 2012
    802
    15
    18
    Dus qua gooien helpt negeren niet..
    Ik deed het wel eens zo bij mijn dochter: ik liep zwijgend op d'r af, haalde uit haar handje waar ze mee aan het smijten was en kondigde rustig aan dat wanneer er gegooid wordt, het speelgoed in de kast gaat.
    Meestal als ik alleen het speelgoed uit haar handje haalde, draaide zich om en trok wat anders uit een bak om vervolgens door te gaan.
    Ik haalde gewoon het speelgoed helemaal weg en negeerde haar even. ( Omdat ze dan ook boos werd, doordat ik het speelgoed had weggehaald)

7. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    dat werkt natuurlijk wel even het weghalen met als gevolg dat meneer dus geen speelgoed meer in de kamer heeft om mee te spelen. bied ik hem weer iets aan gaat hij er a 5 min weer mee gooien.

ook het eten en als hij niet iets krijgt wat hij wel lekker vind gaat hij gewoon krijsen en wijzen naar de keuken.

8. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoe is zijn spraakontwikkeling?
    misschien is hij gefrustreerd omdat hij dingen wil vertellen, maar dat dat hem nog niet lukt?

9. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    Hij praat nog niet denk dat hier ook een hoop frustratie vandaan komt.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#10 MMarianne, Feb 26, 2014
    Last edited by a moderator: Feb 26, 2014
    Hier ook een gooier en een giller maar praatte al vrij snel dus daar ligt het bij hem niet aan. Hij gooit niet met eten maar met speelgoed en ben begonnen met na twee waarschuwingen zonder wat te zeggen het speelgoed weg te leggen...het zijn periodes dat ie dit doet, nu ook weer en nu haal ik het speelgoed weg maar gaat ie door of gaat ie dan gillen gaat ie de gang in.

Gister bleef ie in de supermarkt stilstaan en gaf af en toe een gil, ik ben doorgelopen en op een gegeven moment kwam ie wel achter me aan...dan is ie 'bang' dat ie me kwijt is. Later zat ie in het karretje en als ie dan gilde liet ik de kar in een pad staan en zei dat ik 'm kwam halen als ie klaar was met gillen, vond ie ook niet leuk. In de auto heb ik een keer terug gegild, dat maakte wel indruk maarja dat doe je niet zo snel in een supermarkt ;) ...vind het ook lastig.

Share This Page