Dochter (4mnd) zet het alleen op een brullen als ik haar in bed leg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Barbara800, 17 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    De titel zegt het al: een van mijn dochters zet het alleen op een brullen als ik haar in bed leg.
    Dit is pas sinds een week, maar ik ben elke dag uuuuren bezig met troosten, want als ze eenmaal huilt dan is ze erg moeilijk te kalmeren.
    Ik let op alle slaapsignalen, zorg dat ze even tot rust komt voordat ze naar bed gaat (dus niet vanaf vrolijk spelend in eens hup naar bed) en hou telkens hetzelfde slaapritueeltje aan. Als ze dit nou bij iedereen deed, dan zou ik zeggen het is een fase, maar nu komt eigenlijk hetgeen wat me het meest dwars zit: Ze gaat bij iedereen keurig slapen als ze op bed gelegd wordt, behalve bij mij. Opa's, oma's, tantes, het maakt niet uit, ze gaat altijd prima slapen. Bij haar vader ook. Maar als ik haar op bed leg begint ze direct te brullen. Als ik haar dan oppak houdt ze wel snel op met huilen, maar loopt ze zeker nog wel een uur na te snikken/te piepen. Als ze dan gekalmeerd is, leg ik haar weer op bed en dan begint het weer.
    Er naast blijven zitten heeft een averechts effect, dan begint ze alleen maar harder te huilen.
    Herkent iemand dit? Of heeft iemand tips om dit te veranderen?
    Bij me houden heeft ook geen zin, want dan valt ze niet meer in slaap.

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Klinkt als de 4 maanden sprong.... Had ZL ook rond de 4 maanden. Veel baby's gaan dan weer slechter slapen en zoeken troost. Geen tips, je doet alles al goed. Het gaat vanzelf over.

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb ook geen tips. Volgens mij kan je inderdaad niets beter doen. Is het geen verlatingsangst? Ik heb ergens in een ander topic iets gelezen over dat de ene ouder wel makkelijk het kindje in bed kon leggen en de ander niet. Volgens mij bracht eerst de 'makkelijke' ouder het kindje naar bed en werd dat geleidelijk samen naar bed brengen en daarna naar bed brengen door de 'moeilijke' ouder. Ik weet alleen niet of het bij jou ook verlatingsangst is... Het kan zoals hiervoor gezegd ook een sprongetje zijn.

4. my1969

my1969 Actief lid

26 aug 2009
    216
    17
    18
    amsterdam
    Reflux?

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Klinkt inderdaad als de 4 maanden sprong, onze dochter heeft daar bijna 3 weken "last" van gehad. Ineens was het over. Ik heb helaas geen tips, niks hielp. Maar het gaat echt over ;)

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Toch niet als het alleen bij haar gebeurt en andere mensen haar wel zonder problemen naar bed kunnen brengen?

7. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah oke, ik moest even googelen wat een sprong is, maar ik herken haar gedrag wel in de omschrijving. Dank jullie wel! Nu maar hopen dat haar zusje deze sprong overslaat of er pas na haar last van krijgt haha. Stiekem helpt de herkenning ook wel een beetje eigenlijk...

8. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh trouwens, goed idee Nacho, we gaan het ook maar op die manier proberen!

9. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Draagdoek? Klinkt als graag bij je willen zijn

10. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik ook al geprobeerd, maar mevrouw moet dan al helemaal niet denken aan slapen haha

11. MamavC

MamavC Niet meer actief

Echt de 4 maanden sprong! Ik zit er midden in pff en ineens ook s nachts wakker.. Mevrouw wil alleen gewiegt worden en naar mama kijken of gemasseerd haha. Succes we komen er vast weer uit ;) !

Deel Deze Pagina