Na 1000 huishoudtopics, zou ik toch eens willen lezen hoe jullie de gootsteen schoonmaken/houden? Ik drink zelf nl behoorlijk wat thee, en ik gooi dus altijd thee wat over is in de gootsteen. Ik spoel dat wel direct weg, maar merk toch dat ik al snel weer theeaanslag en andere viezigheid in de gootsteen aantref. Ik maak hem elke dag schoon, maar echt blinkend krijg ik hem met bleek, borstel erdoor en dat 10 min laten staan. Of ik spuit er dettol in. Hoe houden jullie de gootsteen schoon?
Uhmm gewoon met cillit bang. Eigenlijk is die van ons nooit zo heel erg snel vies als ik er zo bij na denk
Bij ons wordt er heel veel koffie weggespoeld en vriendlief neemt niet de moeite om na te spoelen Bekend problemen dus. Ik maak de gootsteen dan ook elke avond schoon met de afwasborstel en jif met een beetje bleek.
Ik spray er wat schoonmaak middel in, die speciaal is voor de keuken, van cilit bang of zo. En dan even goed alles schuren met schuursponsje.. Wegspoelen en klaar
Of met bleek Of met cif met bleek erin 5 min laten intrekken en met de afwasborstel erdoorheen of sponsje
Hier ook veel theeaanslag en echt glimmend schoon krijg ik hem met bleek. Cif en cilit bang werkt ook wel maar minder goed.
Ik doe altijd de stop er in azijn er bij en dan soda. Dat gaat bruizen ( dus niet heel je gootsteen vol gooien ) En dan bruist hij goed schoon. Vervolgens stop er uit weg laten lopen en na spoelen met heet water.
Hier in Frankrijk hebben ze van die schoonmaaksprays met chloor. Die werken perfect. Even in laten werken, en dan schoonborstelen. Chloor is sowieso het beste middel tegen theeaanslag ( ook in een sterk aangeslagen theepot)...
Eerst Cif op een sponsje goed boenen, met een tandenborstel de kalkdeeltjes rond de kraan. Spoelen met water en dan wat bleek voor de aanslag. Voor het ultieme resultaat wat ik alleen s'avonds laat doe is alles droogmaken, wat sprayen met glassex en weer droogmaken met een theedoek. Glimmende gootsteen!
Ik gebruik afwasmiddel van de Aldi (citroen). Even met een afwasborstel goed door de gootsteen, 10 min. Laten intrekken en het ziet weer als nieuw!