Hallo, Zijn er hier nog meer moeders die hun kind in de decembermaand jarig hebben? Hoe doen jullie het met de cadeaus? Mijn zoontje wordt eind december 1 jaar. M.a.w. het hele jaar is er geen echte happening meer waarop er cadeaus worden gekregen/gegeven. Moet ik dan nu al gaan bedenken wat ie rond 1½-2 jaar leuk vindt? En dan maar achteruit in de kast leggen zolang? En wat geven jullie nu zoal aan je kind dat 1 jaar gaat worden als er dus halverwege het jaar geen Sinterklaas meer is om dán nog nieuwe cadeaus passend bij de leeftijd van dan te geven? Ik vind het eerlijk gezegd maar lastig... Groetjes, lavendel
ja lastig. Ik ben zelf eind november jarig en mijn moeder vervroegde of verlaatte mijn verjaardag. Op die leeftijd maakt het toc nog niet uit. Ik zou bepaalde dingen gewoon geven omdat het zomer is denk ik dan zoals een badje of zandbak. Bijvoorbeeld later als hij wat ouder is. en zelf een klein kado geven voor zijn verjaaardag en als het tijd is voor iets nieuws in de zomer dan een duurder kado geven, zoals een driewieler of zo. Maar feestelijk is het niet meer. Het is dan een 'gewoon' kado.
Mja, idd. Want het is zó lastig te bedenken hoe ver hij zal zijn in zijn ontwikkeling een half of driekwart jaar later...
Ik heb dat ook want mijn zoontje is op 26 december 2008 (2e kerstdag) geboren. Weet ook nog niet wat ik moet doen met de cadeau's. Ik denk dat ik ook dingen ga vragen waar hij in de zomer ook wat aan heeft zoals een schommel voor buiten. Nu maakt dat nog niet uit omdat hij nog geen benul heeft van cadeautjes. Zelf geven we hem iets waar hij wel meteen wat aan heeft (loopauto waar hij ook op kan zitten en achter kan lopen). Het blijft wel lastig. Veel liefs Nataly
Wij doen dat ooK! Ons meisje is 28 december jarig en wij kopen een loopwagen. Dat vindt ze (hopelijk) nu leuk, maar ook als ze wat ouder is! En mijn moeder heeft bijvoorbeeld een fietsje gekocht (met zo'n stang eraan), dat is pas vanaf anderhalf jaar!
Ja, wij gaan hier met z'n verjaardag ook een loopautootje geven. En met sinterklaas willen we Duplo geven. En een vormenstoof. Volgens mij zou ie dat nu al hartstikke leuk vinden, maar ja.... nog maar even wachten dan... Maar goed, ik wil gewoon meer geven dan alleen dit. Er zijn ook nog genoeg babyfrutseldingetjes die hij ontzettend leuk zou vinden, maar goed, dát ga ik dan niet meer geven. Misschien een houten insteekpuzzel... of is dat weer te moeilijk... Ach, misschien ga ik gewoon toch maar wel halverwege het jaar eens een keer iets geven waar ie dan aan toe is. Ik weet het zo ook niet echt...
Mijn dochtertje heeft ook al een houten puzzel! Ze heeft m helemaal geweldig!!! (Al stopt ze nu alleen nog maar de stukjes in haar mond!
Hier ook dat probleem! Ik koop voor haar verjaardag (18dec) een loopbakfietsje. Mijn moeder geeft een houtenpoppenwagen... Ik vind het ook lastig want met de Sint wil ik nu toch wel een aardigheidje kopen en ook met de kerst zal ze ongetwijfeld cadeau's krijgen! Lastig...
Met sinterklaas geef ik kleine cadeautjes (of misschien, als ik die kan vinden, een schommel erbij). Met haar verjaardag krijgt ze of een loopkar of een wheely bug. En als ze in de zomer dingen nodig heeft, dan krijgt ze die tussendoor.
Nou, ik denk dat wij het zo dan ook maar gaan doen. En als er eventueel nog een broertje/zusje bij zou komen is al het speelgoed natuurlijk elk moment binnen handbereik omdat het er dan al is. Dus dan moeten we dat dan ook maar een beetje zo creeëren voor ons zoontje nu... Een beetje dan.
Zo'n Nijntje muziektv... is dat trouwens nog wat voor iemand die dus in december 1 jaar wordt? Of is dat al weer te kinderachtig?
mijn dochter is op 4 december jarig, 1 dag voor de sint dus, maar wij doen sinterklaas een weekje eerder, snapt er nu toch niks van en haar verjaardag doen we die week erop op 6 december. Sinterklaas doen we bij ons thuis met mijn schoonouders en niet te groot, van haar verjaardag maken we wel een feessie, je wordt tenslotte maar 1 x in je leven 2!!
Tja, hier eentje die 14 december 2 word. En een week ervoor en week erna krijgt hij dus ook allemaal cadeaus. Ik heb gewoon vanalles gekocht en ook dingen voor als hij wat groter is. Ook kleding en misschien wel een dekbedje met overtrek. Is voor hem misschien niet zo leuk, maar hij begrijpt het toch nog niet helemaal en hij krijgt genoeg leuke andere cadeau's! Je kunt misschien ook wat geld vragen en dat apart houden en daar in juni ofzo nog wat voor hem van kopen? Tis maar een idee.. Ben zelf op 21 dec jarig en ik heb het nooit leuk gevonden dat ik in 1 maand zoveel kreeg en de rest van het jaar niks meer....
Hanna -> Mijn dochter heeft nu een nijntje tv, maar doet er eigenlijk niets mee. Als ik dat ding aandraai kijkt ze heel even maar gaat al snel verder spelen met wat anders.......
Oké, duidelijk. Ga ik die dus niet meer kopen. Behalve als ik em ergens op een rommelmarkt tegenkom. En wat is leuker voor iemand die bijna 1 wordt: stapelbekers waar je een toren van kunt maken óf van zulke gekleurde ringen die je ergens om heen doet.
Mijn dochtertje is op 24 december jarig en ik vind dit altijd heel lastig .. tot nu toe heb ik het ook op een andere dag gevierd meestal de zondag van te voren .. want ze krijgt met sinterklaas altijd veel cadeaus en met kerst doe ik dan eigenlijk tot nu toe niets wat cadeaus betreft alleen met de verjaardag een kleinigheidje .. het is al zo'n dure rotmaand en ik vind het prima zo .. tja en wat vooruit kopen betreft heb ik toen ze 2 werd ook echt de spulletjes vanaf 2 jaar gekocht en daar heeft ze meestal veel lol aan .
Nog meer leuke kado's voor 1e verjaardag zijn eens schommel en/of een zandbak. Daar heeft je kleine nu nog niet zoveel aan (als de zon schijnt misschien aan de schommel) Maar wel als het dalijk zomer is! Wij krijgen ook een kleintje in januari, ik vind het ook wel mooeilijk hoe ik dat straks ga doen met de kadootjes.... verder kun je altijd wel iets kopen waar dan een advies leftijd op staat van 1,5 ofzo, gaan ze vanzelf mee spelen...
Ik heb ook een december kindje. Thijmen wordt 2 op 3 december. Tot nu toe vind ik het niet zo'n probleem. Wij doen nu trouwens ook nog niet echt aan sinterklaas of kerst. Hij krijgt nu tussendoor ook nog dingen. Later als hij wat ouder is misschien minder. Maar er zal altijd tussendoor wel een gelegenheid zijn voor een cadeautje
Sterre is 3e kerstdag jarig. Ze heeft dus een goede maand om het zo maar te zeggen. Wij vieren alles En in de zomer krijgt ze op vader en moeder dag ook een kadootje omdat ze zo'n lief kindje is