Nieuwe autostoel of zitverhoger?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Clapat, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ik twijfel...
    Onze dochter groeit uit haar stoel groep 1.
    Ze wordt in augustus 4 jaar, is 1m05 en weegt 18 kg.
    Wij hebben een 1/2/3 stoel in mijn auto, maar 2 keer in de week maximaal halen mijn schoonouders onze dochter af van school.
    Het gaat om een rit van elke keer van maximaal 10 km.
    Nu stel ik mij de vraag of ik echt een dure investering zou doen, of gewoon een zitverhoger haal voor die enkele malen...

2. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Beste Clapat,

Je kindje is 18 kilo. Een zittingverhoger is dan inderdaad een geschikte keuze (geschikt voor kinderen vanaf 18 kg). Kies voor een zittingverhoger met rugleuning: deze biedt bescherming bij een zijwaartse aanrijding en de autogordel kan beter over het sleutelbeen van je kind geleid worden.

Wat betreft de lengte van je dochter: tot 1.35 meter is het verplicht om een zittingverhoger te gebruiken. Maar het advies is om je kind tot 1.50 meter met een zittingverhoger te vervoeren.

Groet Annet
    VeiligheidNL

3. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Hartelijk dank voor het antwoord!
    In Duitsland is het verplicht t.e.m. 12 jaar je kind op een verhoger te vervoeren.

4. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad kiezen voor een goede stoelverhoger met rugleuning. Maar kijk uit met die goedkopere stoelverhogers, die zijn heel erg slecht getest. Kijk dan beter naar een goede stoelverhoger maar dan met stofje van vorig jaar oid.

In Duitsland geld de plicht tot 1,50 m en dit is ook aan te bevelen omdat airbags (ook zij airbags) gemaakt zijn op lengtes van volwassenen.

Deel Deze Pagina