Welke auto?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door groenvlindertje, 25 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. groenvlindertje

groenvlindertje Actief lid

25 apr 2014
    158
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

wij verwachten momenteel ons eerste kindje en zijn nu op zoek naar een nieuwe wagen. We zijn aan het denken aan een renault grand scenic of misschien een nissan qashqai+2. Mijn partner is nogal groot, net als onze familie, daarom zou het handig zijn om een iets grotere auto te hebben. Verder vind het heel belangrijk dat het een veilige auto is, waar ik ons kindje goed kan inzetten. Hebben jullie hier misschien ervaring mee?

Groetjes

2. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Wij zoeken ook een grotere auto. Dachten zelf aan een Ford focus station of mondeo station. Mijn partner is ook lang.

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    674
    113
    Utrecht
    Ik zou zelf voor een Volvo gaan. Bijvoorbeeld: Volvo V50, V70, XC70, XC60 of XC90.
    Wij hebben op dit moment een Volvo V50 en willen erg graag een Volvo XC60.
    Volvo's zijn super veilige auto's.

4. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Wij hebben onze skoda octavia aangeschaft voordat we zwanger raakte, maar wel met de gedachten hier onze toekomstige kindjes in te vervoeren. Heerlijke ruime wagen (station).
    skoda geeft t zelfde onderstel als volkswagen.

5. groenvlindertje

25 apr 2014
    158
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben ook wel voor Skoda en zo'n stationwagen lijkt me inderdaad wel handig. Wij zijn enkel gewoon van in een hoge auto te zitten en dan is het toch even wennen in een stationwagen vind ik.

6. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Wij waren ook opzoek naar een hogere zit ivm rugklachten van partner. Mooie van skoda is dat je de stoel omhoog kan zetten waardoor je hoger zit. Niet zo hoog als bijvoorbeeld een skoda yetti, maar die is dan ook weer kleiner.

Mn vader heeft een fiat doblo. Niet de mooiste auto, maar heerlijk hoge zit.

Citroen picasso? Is ook hoog en leuk om aan te zien haha.

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    674
    113
    Utrecht
    Volvo XC60 en Volvo XC90 zijn beide ook hoge auto's. En hebben veel bagageruimte.

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Peugeot 307 SW wat een heerlijke auto van alle luxe voorzien heerlijk :D

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Als je echt toekomstproof wil zijn, check of de achterbank 3 hele zitplaatsen heeft. Wij hebben een Renault Megane Estate en die heeft zo'n bult in het midden van de achterbank. Niet zo handig, ik moest een keer noodgedwongen achterin tussen de kids zitten en dat zat niet heel prettig, zat volledig klem.
    Met 3 kinderen achterin past het net maar dan moet de middelste op een zitverhoger of zonder stoeltje kunnen zitten.

Verder zijn wij tevreden met deze auto. Maar om bovengenoemde reden zou ik achteraf toch de Skoda Superb combi gekozen hebben, is vergelijkbaar maar ietsje ruimer.

10. groenvlindertje

25 apr 2014
    158
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor de vele reacties. We zijn gisteren enkele auto's gaan testen. De Renault Grand Scenic was vrij ruim, ook op vlak van koffer, maar als ik reed zag ik niet hoe hard ik reed. Door de vorm van het dashboard zaten de cijfers steeds verstopt achter mijn stuur. Mijn partner had hier geen last van, maar is dan ook stuk groter dan mij. Volvo was ook vrij ruim, maar wel lager. Skoda leek mij wel iets, maar mijn partner was hier niet zo voor te vinden. Verder ook nog een nissen getest, deze zat goed en hoog. Rijden ging ook heel vlot. Ook in deze auto had mijn partner achteraan in de auto voldoende plaats. Enige dat inderdaad niet zo super is, is dat er achteraan geen volwaardige drie plaatsen zijn.
    Zullen nog even moeten nadenken. :)

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent

Peugeot 307 sw ;)

Deel Deze Pagina