Misschien ligt het aan mijn hormonen, maar ik kan zó kwaad worden op mensen die hun gordel niet dragen. En dan vooral zwangere. Je denkt toch aan de veiligheid van je kind? Of ben ik nou gek?
Nou ik snap je helemaal hoor lina, ik kan ook niet begrijpen dat sommige mensen denken dat je geen gordel hoeft te dragen als je zwanger bent? Als je toch logisch nadenkt weet je toch dat je er slechter af komt zonder gordel dan met? Magoed zullen miss indd wel de hormonen zijn
vraag me af hoe de politie dan denkt dat je je de laatste maanden verplaatsen moet?? met de fiets? in ieder geval klinkt het allemaal nogal als een luxe probleem. het dragen van een gordel is voor je eigen veiligheid en dat van je kind. bedenk maar wat er gebeurd bij een aanrijding waarbij je geen gordel draagt?
Ik draag gewoon echt geen gordel. Ik word eht zo bang dat ik misselijk ben en begin over te geven. Waarom dat is ???? Ik weet dat het niet de ideaale optie is. Ik heb wel een zwangerschapsgordel besteld hopelijk hoeft die niet langs mijn keel.
Die gaat gewoon zoals een schuine gordel altijd gaat. Die gordel houdt alleen het onderste gedeelte ónder je buik.
haha grappig die reacties van iedereen, ben het er niet helemaal mee eens, want als je nou even uitgaat van niet met 100 km tegen de boom, maar gewoon, dat je plotseling snel moet remmen, als je geen gordel om hebt, dan schiet je wel naar voren, maar dat lijkt me voor het kindje nou niet het ergste, als je de gordel om hebt, die klemt onderaan tegen je buik, waar je kindje dan tegen aanknalt, dat lijkt me niet egt goed, en trouwens vroeger was het wel zo, dat de gordel niet verplicht was bij zwangerschap, maar goed iedereen moet het zelf maar weten! en dat van de politie dat je met 7 maanden beter niet meer kan autorijden, slaat natuurlijk nergens op, ik moet elke dag autorijden, kan moeilijk op de fiets overal heen haha
Als je geen gordel draagt dan heb je zeker de garantie dat er iets met je kindje gebeurd als je een ongeluk krijgt. Ik vind het gewoon DOM om geen gordel te dragen. Dat je jezelf door de voorruit laat klappen moet je zelf weten maar dat je niet de verantwoordelijkheid voor je baby kan nemen is toch wel heeeeeel erg!!
Daar ben ik het helemaal mee eens!! Ik ben een neef verloren met een auto-ongeluk en die had geen gordel om. Hij is daardoor bij een aanrijding uit de auto gevlogen. Ze waren zelf geen schuld, maar de tegenpartij wel. De tegenpartij kon het navertellen en hij dus niet. Mensen wees wijs en draag een gordel! Groetjes Suusje
Ik ben het geheel en totaal met Inky eens. Ik ben bijna mn zoontje verloren door een ketting botsing en ondanks dat hij een gordel om had! Hij had door die botsing toch nog, ondanks de gorden en het autostoeltje, een schedel fractuur, hersenbloeding en hersenkneuzing en zoals ik hem in t ziekenhuis zag (ik zat toen zelf niet in de auto) dat wens ik geen enkele moeder toe... Ik wil gewoon niet weten wat er gebeurd zou zijn als hij zn gordel niet (goed) omgehad had. Ongeluk zit in een klein hoekje en er kan een HOOP narigheid van komen. Dat ga je dan toch zeker niet uitnodigen door zonder gordel te gaan rijden??? Ik kan dan bvb ook EXTREEM boos worden op ouders die hun kroost los in de auto vervoeren (vooral in cabrio's!!) Wat bezield die mensen...
Een vriendin van mij is vorige maand bevallen. Ze reden zelf met de auto naar het ziekenhuis. Onderweg krijgt ze persweeen, nou door de binnenstad met 130 km per uur, zonder gordel, want dat ging echt niet om. Natuurlijk zwaailichtjes achter je aan..... Toen ze in de auto keken werdt er niets gezegd over de snelheid of de gordel, nee zeg krijgen ze politiebegeleiding dus met 150 km door de binnenstad. En bij het Ziekenhuis blijken de heren agenten ook nog eens galant door haar te helpen op een rolstoel en ze kregen een kaartje zodat hij zijn auto kon laten staan tot hij even tijd had om te parkeren. Hoe dan ook vind ik (behalve in het bovenstaande) dat je ALTIJD je gordel om moet. Je brengt jezelf en het kindje anders sowieso in gevaar. En stel je krijgt een aanrijding (wie zijn schuld dan ook) en er gebeurd iets ergs met jou of je kindje. Moet je dan eens indenken wat voor levenstrauma je oplegt aan de andere die betrokken is geweest. Een trauma die verminderd had kunnen worden alleen door een simpel gordeltje.