Hier sneden ze ook niet, dus ik heb ze ervan af gehaald. Sowieso moeten tussen de gordelriempjes en de schouders een vingerdikte ruimte zitten.
Snap niet zo goed waarom niet nadenkt over de functie bij een botsing...het hele doel van het stoeltje?
dikke dingen "mogen" niet in een mc omdat ze loze ruimte creƫren. installeer je kindje maar eens met dikke jas (en dan dus de gordels goed strak!) en zet hem erna zonder jasje erin. zo zie je hoeveel cm ruimte je maakt. met een jas of vest is dat al snel 3 cm, en dan kun je net zo goed de baby los in de auto leggen
op deze site heb je hele leuke gordel beschermers....nog goedkoop ook! goedkoper dan die van maxi cosi zelf.. http:///www.stoelsprookjes.nl/c-2383041/gordelbeschermers/
Dames hoe doen jullie het dan in de winter? Dochter zit inmiddels wel al in de vervolgstoel maar ik stel de gordel dus elke keer opnieuw in. Zonder jas kan hij idd een stuk strakker dan met. Maar voor mijn gevoel is het geen lose ruimte omdat ze echt wel strak er in zit maar er gewoon een laag extra kleding is. Doen jullie in de winter dan echt elke keer de jas uit in de auto? Lange stukken zeker, dat zit gewoon fijner, maar een kort stukje? En is het echt onveiliger? Het gaat er toch om dat de gordels goed op de schouders zitten en strak?
nee, ze glippen er tussen door met jas aan! zoek maar eens crash filmpjes met/zonder jas vergelijkingen. je schrikt je rot. ik doe zelf in de winter altijd de auto even warm laten draaien, of een dekentje erover. na 3 minuten is ze die zat en warmt de auto ook een beetje op. als het echt stik koud is doe ik nog een vestje over het shirt aan, maar liever niet
Pfff ... nou weer wat geleerd. In de MC hadden ze nooit een jasje aan, altijd een lekkere voetenzak. Maar nu in de vervolgstoel dus wel (net als wij doen ik dan niet de jas uit in de auto. Toch maar gaan doen blijkbaar.
nou ik schrik hier ook van eerlijk gezegd en leer er ook van...want wij doen wel gewoon haar winterjas aan...en idd zag je dat de gordels zelfs afzakte af en toe.. doe toch maar in het vervolg een fleecevestje aan ofzo...de 2e komt voorlopig in een warme voetenzak en komt er voorlopig helemaal geen winterjas aan te pas.. zag gelijk een tip op you tube....een vrouw deed wel een jas aan bij dr kind maar dan dr jasje open...gordels goed strak en dicht...en daarna over de gordels haar jasje weer dicht.. zo kon ze ook niet met haar armpjes tussen de gordels door..eigenlijk kon ze helemaal niet meer met r handjes bij de gordel..