warmtelamp boven commode

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door foetbal, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Het is bij mij in de kinderkamer nogal fris, en donker..... Ik wil nu boven de commode een warmtelamp hangen, voor na het badje en om 's nachts de luier te verwisselen. Omdat er niet zoveel licht in de kinderkamer is, zou het ook handig zijn als die lamp wat licht geeft.
    Wie weet waar je zo'n lamp kan kopen?
    Bouwmarkt?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

In de dierenwinkel hebben ze die ook wel lijkt mij.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Het lijkt mij niet echt gezond voor een kleintje een warmtelamp
    Na het badje kan je een badcape over het kleintje heen leggen en dan lekker afdrogen, ze moeten er toch aan wennen.
    Voor in de nacht kan je ook een badcape gebruiken.

Je bent maar even bezig om aankleden en luier verschonen.

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    moet eerlijk zeggen dat ik dan denk aan van die babykuikentjes onder zo een lamp, vind het persoonlijk erg ver gaan.
    maar goed ik zou idd naar een dierenzaak gaan of naar een bouwmarkt.

maarre je zou ook de hydrofiele doeken ff op de verwarming of in de magnetron kunnen leggen.
    scheelt je nog aanzienlijk in de energiekosten.

joyce

5. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    In het ziekenhuis en het verloskundig centrum hebben ze het ook. Daar komt mijn idee vandaan.
    Blijkt dat dit soort lampen ook in badkamers gebruikt worden.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.248
    7.287
    113
    Vrouw
    Brabant
    Schijnt dat ze die dingen in Duitsland bijna overal in huis hebben... omdat de huizen daar blijkbaar erg koud zijn.

Klinkt wel heel lekker zo'n lamp, maar eigenlijk heb je het niet echt nodig. Maar het lijkt me dat je het bij bouwmarkten en verwarmingszaken wel kan halen.

7. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Op de babykamer is het hier ook 14 a 16 graden in de winter, maar hier geen warmtelamp...

Voor het badje, gewoon vantevoren even de verwarming aanzetten en de hydrofiele luiers en kleertjes eroverheen om wat op te warmen.

Voor het verschonen 's nachts kun je ook een wandlampje bij de commode ophangen en hieraan een dimmer bevestigen, werkt ook prima hier.

8. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    hier ook 14 graden in de babykamer maar het is heel niet erg een frisse kamer

ik zou het niet doen die gekke dingen vreten stroom bij het leven

ik heb zo,n lamp in de douch hangen maar gebruik hem nooit

in bedje als het koud is lekker een kruik maar je moet ze niet teveel verwennen ze mogen best wel wat hebben

en in het ziekenhuis doen ze het alleen als je kindje net geboren is en als ze niet zo goed op temp is verder wordt hij niet gebruikt

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het lijkt mij ook wat teveel van het goede, ik zou eerst eens navragen of zoiets wel mag. Het lijkt mij dat je kindje dan juist te warm wordt of dat je met een groot temperatuursverschil zit. Je kunt de kleertjes van tevoren om een hete kruik wikkelen, een kachel aandoen op het kamertje (eventueel een elektrisch kacheltje wat je eventjes een paar minuten kan aanzetten), tijdens de voeding kun je je kindje lekker in een dekentje wikkelen, enz. Trouwens: De ideale temperatuur voor de slaapkamer schijnt 16-18 graden te zijn. Ik vind dat best koud, maar blijkbaar is 16 graden nog warm genoeg...

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik woon in Duitsland en hier heeft iedereen een warmtelamp. In het ziekenhuis heb ik Nikolai ook verschoond onder een warmtelamp. Vond ie heerlijk! Hier thuis heb ik er geeneen want ik doe altijd de verwarming hoog bij verschonen.

11. Bianca18

Bianca18 Actief lid

20 sep 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Als ik mijn jongens in badje doe zorg ik er voor dat ik lekker alles klaar heb liggen, doeken om ze lekker in te wikkelen na het badderen.
    En als je je kindje uit bad haalt doe dit heel rustig, dat zorg er voor dat er geen koude wind vlaag onstaat. Ruben mijn jongste zoon huilt ook nooit als ik hem uit badje haal, dit heb ik geleert van mijn kraamverzorgster.
    Verder s'nachts verschonen doe je de eerste dagen/weken daarna slaapt je kindje door, en als je kindje toch wakker word een mooi nacht lampje kopen...

succes.

Liefs

12. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik zou niet weten waarom dat niet goed zou zijn. In de tijd dat Thomas in het ziekenhuis lag op de couveuseafdeling, werd hij ook lekker onder een warmtelamp verschoond en afgedroogd na het badje! Ik wo dat ik er thuis één had gehad toen hij nog wat kleiner was. Ideaal!
    Gewoon doen als je het wilt! Alleen het punt van dure elektra-kosten, zou je nog tegen kunnen houden...

Deel Deze Pagina