helemaal in de war

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door joseetje26, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo , ik zoek even advies van een derde persoon...

van verschillende mensen op het consutatiebureau krijg ik verschillende adviezen en nu ben ik vreselijk in de war.

onze baby is zeer tempramentvol en pittig, ze is nu 5 weken bijna en woog 2 en een halve week geleden 3200 gram.

ik mocht toen meteen de flessen ophogen naar 100 ml en ze krijgt ong 6 voedingen per dag waarvan 1 ( en soms hoe het uitkomt) 0f 2 flessen s,nachts....

al 2 dagen huilt ze veel, komt ze overdag al veel sneller voor voeding en ook s,nachts slaapt ze minder goed door...ze drinkt vreselijk gulzig aan de fles, en klokt hem echt zo naar binnen als we haar niet remmen, we hebben het idee dat ze honger heeft...

nu is mij verteld dat het eigenlijk troost is wat ze zoekt, als we haar bij ons nemen is ze stil tenzij ze hongerig lijkt.. dan hapt ze in het rond en krijst...sabbelt op haar handen, dus dat ze niet meer voeding mag hebben omdat ze al aan de max zit..

de avent fles die ik gebruik ( daar drinkt ze het beste uit ) mag ik liever niet gebruiken... ik heb zo,n difrax s fles geprobeerd maar al die spenen daar drinkt ze niet lekker uit... ik heb in de avent fles een speen van 0 tot 1 maand en dat gaat goed... die anderen lijkt ze niets uit te krijgen.

verder willen ze dat ik snachts niet meer echt voed en haar maar een halve fles geef van 50 ml.....het huilen wat ze doet wat wij als honger herkennen zou het zoeken naar troost zijn... ik twijfel hier erg over...

als ze nu erg overstuur is nemen we haar bij ons... dat was goed zei de arts want je kunt een bay niet verpesten... deze vrouw zei dat we haar best mogen laten huilen omdat het anders een heel moeilijk kind word..... dus nu weten we het niet meer..... heb jij advies?

groetjes Jose

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Het allerbelangrijkste advies hierin is volg je eigen gevoel. Jij kent je dochter en weet wat er aan de hand is. Als jij het prettig vind om haar bij je te nemen als ze huilt dan moet je dat doen!

Wat betreft de fles...hoe snel drinkt ze de fles leeg als je de avent gebruikt. En waarom niet 120cc aanbieden?

Ilja

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ze heeft een fles van 100 ml in ongeveer 7 a 8 min leeg, ze heeft ook erg veel last van windjes en je hoort haar buik soms echt rommelen, als we 120 ml geven dan krijgt ze toch nog meer dan ze volgens het consultatiebureau eigenlijk mag???

gr Jose

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    De hoeveelheid die kindjes mogen drinken zijn gemiddelden. Het ene kindje is eerder aan meer toe dan de andere.

De fles gaat dus vlot op. Mooi zou zijn dat ze er wat langer over doet. Doordat ze zo snel drinkt hapt ze waarschijnlijk veel lucht mee naar binnen. Probeer haar tussendoor te laten boeren en toch een fles proberen met speen waar ze niet zo sneluit kan drinken.
    Doordat ze kort zuigen kan het ook zijn dat de zuigbehoefte niet voldaan is. Ze meldt zich snel weer voor een fles..jullie denken honger, terwijl het dus de zuigbehoefte kan zijn.

Ilja

Deel Deze Pagina